Vlog: River säng och går på gala!

Ungefär det här hände vecka 7, 2017:

★ Veckan inleddes med Alla Hjärtans Dag och vi firade med pausgympa och brownie på InoS HQ.
★ Utsikten är från toppen av Nytorgsgatan på Södermalm på Söder – så himla vackert där!
★ På onsdagen mådde jag inte så bra (igen) men tog mig ändå i kragen och gick på Daisy Beauty Awards med Alejandra!
★ Och VANN den där ljuspinnetävlingen mot Annika – SÅ STOLT!
★ På fredagen åt jag frukost med Anna på Adobe och sedan satt jag på kontoret hela dagen alldeles själv!
★ På lördagen kom Niklas från Partykungen förbi mig med semla (vi kände inte varandra alls innan detta, superkonstigt men kul!) och hjälpte mig att lyfta upp min svintunga madrass ur sängramen och skruva på ben på nämnda madrass!
★ Sedan plockade jag isär himmelsängen och satte på de tre resterande benen på sängen. Snart är det ordning på mitt sovrum!!
★ Veckan avslutades som vanligt med skogspromenad med Leia – bästa stunden på veckan!

Prenumerera på min YouTube-kanal här!

Vad fan håller jag på med?! #14 – Vikten av att nätverka

Jag har ett fantastiskt nätverk av bra människor runt mig. Trots det så gillar jag inte direkt att nätverka. Ordet ”näverka” känns för mig så himla negativt. Så uträknat. Som att jag bara nätverkar om jag har något att vinna på det.

Och så är det väl egentligen. Jag nätverkar ju för att jag vill träffa bra och inspirerande människor. Som jag blir peppad av och som jag kanske kan jobba tillsammans med på något sätt vid något tillfälle.

Men kan då detta nätverkande och minglande och kindpussande bli lite för mycket och kännas lite falskt? Allt det här pratar jag och Alex om i veckans podd! Lyssna nedan.

Nätverkande kan se ut både så här.. (Almedalen 2015)

Och så här! (Sthlm Tech Fest 2015)

Daisy Beauty Awards

Förra onsdagen var jag på ett rackarns glammigt kalas – Daisy Beauty Awards! Jag tänkte att vi skulle titta lite på hur den kvällen såg ut!

170215 - Daisy Beauty Awards

Galan ägde rum på snyggaste stället med tristaste namnet – City Conference Center. Snark på namnet men WOW vilken lokal! Vi kanske ska kika på det till nästa års Influencer Convention?!

170215 - Daisy Beauty Awards

Min dejt för kvällen var Alejandra som också är min kontorskollega på InoS HQ!

170215 - Daisy Beauty Awards

170215 - Daisy Beauty Awards

Galan var sjukt tajt och välproducerad. Här delar Linda Hallberg och Thomas Sekelius ut pris för årets basmakeup – som gick till Dior Dreamskin Cushion foundation! Kolla in alla vinnare hos Kicki!

170215 - Daisy Beauty Awards

Alla vinnare och prisutdelare!

170215 - Daisy Beauty Awards

Efter prisutdelningen blev det mat och mingel.

170215 - Daisy Beauty Awards

Jag sprang bland annat på de här donnorna – Sofia och Katta från En förbannad podd och Matilda som jag jobbade med på LRF Media när jag konsultade där för ett par år sedan.

170215 - Daisy Beauty Awards

Och så det här gänget! Annika, Krizz, Angelica och Jessica!

170215 - Daisy Beauty Awards

Cetaphil, som var en av huvudsponsorerna, hade saxat den här tävlingen från Mästarnas Mästare när man ska ta pinnen som släcks först. Askul och jag VANN mot Annika! Detta finns på film så ni kommer få se. Jag hade moves!

170215 - Daisy Beauty Awards

Ballonger, lyckohjul, fotobås och en spådam! Det var ett riktigt kalasigt kalas! Det märks på boobklämmet om inte annat.

170215 - Daisy Beauty Awards

Och Elin kikade fram bakom sockervadd!

Tack Daisy Beauty och Kicki & co för en kanonkväll!

Lion

Dev Patel är helt magisk, Sunny Pawar är urgullig, fotot och musiken är breathtaking och manuset är helt fläckfritt.

Bara se den.

En dag i ångesten

Har ni sett? Jag har alltså lyckats driva upp mitt egna lilla avocadoträd! Jag är mäkta stolt. Men vad gör jag nu? Jord? Låter jag det stå kvar? Just nu vågar jag inte flytta på nånting alls, rädd för att ta död på det lilla livet. 

Idag stormar det både ute och inne. Ute snöar det på alla ledder. Jag ligger i sängen och ser flingorna virvla både uppåt och åt sidan innan de till slut susar ned mot marken. 

Inne är det spänt. Jag har en stor stressklump i magen som känns som en sten. Jag kan inte tänka rakt, hjärnan känns som ett garnnystan som katten lekt med. Och det pirrar i kroppen, men inte på ett bra sätt. Jag försöker meditera men hjärnan rusar. 

De senaste dagarna har jag inte kunnat hitta glädjen i det jag har framför mig. Trots de fantastiska människor jag jobbar med och det stöd jag har så känns det övermäktigt. Kommer projektet gå vägen eller är jag inte tillräcklig? 
Idag är jag hemma. Jag läser mailen men svarar inte. Och to do-listan blir bara längre. 

Vad gör ni ångestmänniskor när orken bara vägrar infinna sig?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier