Stoltheten över mina vänner

Bästa gänget – Sanna, Sara, jag, Lina & Carin

Idag fyller en av mina bästa vänner, Carin, år och drog ihop gänget för våffelbrunch på Älskade Traditioner. Det är inte överdrivet ofta vi ses det här gänget så att under några timmar få prata ikapp, skratta och dela huvudbryn var så värdefullt.

Jag finner mig själv väldigt sällan vara helt närvarande i sociala situationer. Det känns som att jag mer eller mindre alltid är lite disträ och lite stressad över att komma vidare till nästa grej. Men inte idag. Idag kände jag mig lugn, uppmärksam och genuint intresserad av vad mina vänner hade att dela med sig. Och just för att jag på sistone varit väldigt stressad så var jag så glad och tacksam för att jag verkligen kunde vara helt närvarande utan att bli distraherad. Jag hade kunnat sitta kvar och hängt med dem minst en timme till.

Jag är så jädra stolt över mina vänner. De är alla så galet imponerande. De har coola jobb och de lever aktiva liv på sitt sätt, med en strävan efter att vara sanna mot sig själva. De kompromissar inte bort sin egen lycka utan sitter verkligen i förarsätet i sina liv. Och det beundrar jag hos dem. De skapar sina egna liv och tar kontrollen över sina beslut utan att lämna saker till slumpen.

De säger att man blir som man umgås. Det hoppas jag verkligen.

// 5/100

TubeCon Halmstad

170225 - TUBECON Halmstad

Förra helgen var jag med på första stoppet av TubeCon i Halmstad! Tubecon är ett turnerande konvent där fansen får träffa sina idoler  på YouTuber och Musical.ly. Jag var där för att sitta i en panel i Parent Park (föräldrarnas motsvarighet till leklandet på IKEA) och för att lära känna dessa underbara människor lite bättre!

170225 - TUBECON Halmstad

Vi höll till på Halmstad Arena och så här såg det ut från ovan. Massa roliga aktiviteter och så meet and greets så klart!

170225 - TUBECON Halmstad

Som ”kickoff” på det hela så skulle alla som var med springa upp på scenen och ”inviga” dagen. Jag hängde med Daniel, Jocke och Mikael backstage.

170225 - TUBECON Halmstad

Av någon oklar anledning fick jag också gå upp på scenen och hälsa på alla (jag är SÅ famous med mina 338 prenumeranter) och det var BANANAS. Alla bara skrek rakt ut – adrenalinkick deluxe!

170225 - TUBECON Halmstad

Det är lite som ”vem är apan” när alla filmar. Foto: Herman Caroan

170225 - TUBECON Halmstad

170225 - TUBECON Halmstad

Kaily, Felicia och Thomas meet & greetar!

170225 - TUBECON Halmstad

Fina, fina Marcel (som jag kallade Marcus hela helgen ÅH SKÄMSET!! Jag VET att du heter Marcel men min hjärna bara fartar!)

170225 - TUBECON Halmstad

Bea i helt MAGIC ljus!

170225 - TUBECON Halmstad

Den här väggen var så jävla perfekt, YouTube-röd liksom! Goals på Felicias makeup.

170225 - TUBECON Halmstad

Finaste Moa!

170225 - TUBECON Halmstad

Dagen avslutades med en panel om jobbigheter i barndomen. En tjej i publiken berättade att hennes bästa kompis precis hade tagit livet av sig och hon frågade hur man tar sig igenom det. Alltså. Fy fan, stackars tjej. Blir så jävla ledsen för att så många unga mår så dåligt.

170225 - TUBECON Halmstad

170225 - TUBECON Halmstad

Sedan var det slut och vi tackade Halmstad med en DAB.

170225 - TUBECON Halmstad

Två fina som jag hängde med under dagen (puderrosa var för övrigt dagens färg).

170225 - TUBECON Halmstad

Tack Halmstad för en FAB helg! Foto: Herman Caroan

// 4/100

Vad fan håller jag på med?! #15 – Om tidsbrist och att våga be om hjälp

I veckans avsnitt av ”Vad fan håller jag på med?!” pratar jag en del om hur jag mår just nu. Ni som följer mig på YouTube har kanske märkt att jag de senaste veckorna ställt in en del möten och inte mått så bra rätt många dagar. De röda flaggorna piskar mig i nyllet och jag försöker verkligen lyssna på pisksnärtarna och vara snäll mot mig själv.

Men hur vet man om det faktiskt är för mycket eller om det ”bara” är mitt huvud som tycker att det är för mycket? Eller är det samma sak? Jag tycker inte egentligen att jag har en ohanterlig jobbörda just nu men ändå kan jag inte hantera den. Alltså hela den meningen var ett mindfuck.

Jag vet inte. Jag är mitt uppe i det och då går det inte att se på problemet med nyktra ögon. Men jag fattar att det är ohållbart. Jag behöver verkligen livsstilsförändringen jag håller på med men kanske inte allt på en gång. Och jag behöver på riktigt börja träffa en psykolog igen.

Varsågod för fredagspeeeeepp! 😛

// 3/100

56. Nicole Falciani

Nicole Falciani tjatade sig till att få börja blogga som 10-åring och sedan hon var 15 har hon mer eller mindre jobbat heltid med bloggen – och tjänat pengar därefter. Hon kör blogg och YouTube och har över 370 000 följare på Instagram. Inte nog med det, ganska nyligen lanserade hon även blogazinet Smack Mag, en blandning av ett magasin och en bloggportal, som hon beskriver som början på sitt imperium.När vi spelade in den här intervjun i oktober i höstas pratade vi bland annat om att hamna i offentligheten som väldigt ung, om Nicoles depression, hennes planer att ta över världen och hennes bästa tips för framgång i sociala medier.

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Blogg 100 – för att våra röster behövs

Jag har försökt två gånger tidigare. En gång lyckades jag och andra gången kom jag inte längre än till första dagen.

Idag drar Fredrik Wass igång Blogg100 för sjätte året i rad, i år med fokus på yttrandefrihet och att landet internet faktiskt är en demokrati där varje röst räknas. 

Vi befinner oss i en tid och en värld där våra röster verkligen behövs, mer än någonsin. När uttrycket ”fake news” är något som världens mäktigaste man använder dagligen så känns det som att världen är på väg att vända på sin axel. Vad kan man lita på egentligen när respekterade nyhetskanaler som CNN anklagas av sin president för att ljuga?

Jag läser artiklar på nätet och ser klipp på Facebook om hur galen Trump är, hur absurd och skrattretande den verklighet han målar upp är och min spontana reaktion är att skratta åt det. För det är verkligen så knäppt som det kan bli.

Men när halva USA tror att Sverige håller på att utplånas av brottslighet för att Trump säger det och någon ”Sverige-expert”, vars påstådda titel i amerikansk TV helt och hållet var en lögn (han påstogs vara ”nationell säkerhetsrådgivare” för Sverige – men varken UD eller Försvarsmakten vet vem han är), spär på det hela i FOX, då börjar historien nå sådana nivåer av absurdum att skrattet fastnar i halsen.

USAs president är en man som vill bygga murar runt sitt land, ta bort kvinnors rätt till sin kropp och dömer människor enbart baserat på deras religion. Det är en man som går emot allt jag tror på. Som bygger sin makt på hat och rädsla.

Och det går inte. Det får inte vara så. Det kan inte var den världen vi bygger för kommande generationer. Hur fan ska vi försvara den här galenskapen för våra barnbarn? Är vårt kollektiva minne verkligen så kort?

Jag vet att jag förmodligen är preaching to the choir här, och jag tycker att det här inlägget egentligen borde vara helt onödigt. För att kärlek, respekt, rättigheten att älska vem man vill, rätten till sin kropp och allas lika värde borde vara en självklarhet. Men det är det inte. Så vi måste prata om det.

// 1/100

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier