Stoltheten över mina vänner

Idag fyller en av mina bästa vänner, Carin, år och drog ihop gänget för våffelbrunch på Älskade Traditioner. Det är inte överdrivet ofta vi ses det här gänget så att under några timmar få prata ikapp, skratta och dela huvudbryn var så värdefullt.
Jag finner mig själv väldigt sällan vara helt närvarande i sociala situationer. Det känns som att jag mer eller mindre alltid är lite disträ och lite stressad över att komma vidare till nästa grej. Men inte idag. Idag kände jag mig lugn, uppmärksam och genuint intresserad av vad mina vänner hade att dela med sig. Och just för att jag på sistone varit väldigt stressad så var jag så glad och tacksam för att jag verkligen kunde vara helt närvarande utan att bli distraherad. Jag hade kunnat sitta kvar och hängt med dem minst en timme till.
Jag är så jädra stolt över mina vänner. De är alla så galet imponerande. De har coola jobb och de lever aktiva liv på sitt sätt, med en strävan efter att vara sanna mot sig själva. De kompromissar inte bort sin egen lycka utan sitter verkligen i förarsätet i sina liv. Och det beundrar jag hos dem. De skapar sina egna liv och tar kontrollen över sina beslut utan att lämna saker till slumpen.
De säger att man blir som man umgås. Det hoppas jag verkligen.
// 5/100

















Senaste kommentarer