Det var tisdag och jag färgade håret, fick sol på näsan och firade med prosecco.

Ja. Ungefär exakt så var det faktiskt. Eller, okej, vi kanske ska titta lite närmare på det hela.

Dagen började (eller okej, det var strax före lunch, men MIN dag i alla fall) med att jag åkte långt upp på Östermalm, till Tekniska Högskolan, och in till min frisör Anna som skulle piffa till det här sorgsna barret. Det var dags för färg och en rejäl kapning. Hur det blev fick ni ju se igår!

Jag fick en rätt fräsig foliehatt och finkaffe med After Eight (alltså ÄLSKA mintchoklad!!).

Efteråt tog jag en promenad mot Söder medan solen strök sig som en kåt katt mot min näsa. Så himla trevligt. Solen alltså, katter kan vara rätt påträngande när de är kåta.

  

Dock hann jag inte till Söder utan bara till Stureplan innan min telefon påminde mig att hörrö, du har ett möte om en kvart på kontoret och det tar tyvärr inte en kvart att gå från Stureplan till Nytorget. Så hoppetihopp på en buss blev det istället.

På kontoret hade jag möte med Systembolagets chefsjurist (inte angående ovan bild utan möjligt samarbete) och sedan bjöd jag in Sandra till kontoret för att fira 200 betalande medlemmar med ett (eller tre) glas Prosecco. Vi pratade pojkar och självkänsla och Natten (klubben) och sedan åkte jag hem och tittade på senaste avsnittet av Timeless (ser ni den? SÅ BRA SERIE!).

Och det var den tisdagen!

Vlog: Styrelsemöte och styling

God onsdagskväll kära ni! (Visst är det onsdag? Ja, det är det. Kollade precis.)

Jag sitter på kontoret, klockan är 19.10 och jag överväger att börja dra mig hemåt. När jag börjar frysa om fingrarna brukar det vara dags.

Här kommer en vlogg också från sisådär ca två veckor sedan då jag hade styrelsemöte på kontoret och satt i paneler och stylade syrran för gala – kolla in!

 

Jag har ny frisyr!

”Kortare och kallt som aset!” var direktiven jag gav till Anna när jag dök in hos henne i tisdags för att få lite uppfräschning av barret. Och kortare och kallt blev det! Jag älskar det!

Vad tycker ni?

#OOTD: N’importe Quoi

170203 - OOTD

170203 - OOTD

170203 - OOTD

Hej bloggen!

Just nu sitter jag i fristörstolen i solen hos Anna på Hall Sthlm och hon svidar på mig sin allra bästa foliehatt! Jag ska färga håret för första gången på år och dar och såklart klippa till barret lite med. Leia strövar omkring och sniffar och nyser lite och vill ha mer av den där leverpastejmackan jag åt upp för en halvtimme sedan.

Ovan bilder togs dock i fredags då jag skulle ha projektmöte inför The Influencer Convention på kontoret!

När jag var i Paris i höstas och hängde med Sandra och hennes kompisar var det hetaste uttrycket du jour ”N'importe quoi”, vilket betyder något i stil med ”Whatever!”. Så när jag såg att Ellos hade en tröja med uttrycket var jag ju tvungen att köpa den på studs! Dock inser jag nu att de stavat fel… om de inte syftade på en film från 2014..?

Entreprenörsveckan

I mitt jobb är ju den ena dagen sällan den andra lik. Nu kanske fler blir lika varandra då jag faktiskt kommer sitta på ett kontor och mysa (har alltså ett möte inbokat den här veckan. ETT!) men en stor del av mitt jobb är ju ändå att vara det där ansiktet utåt som går ut och pratar med folk om influencers och hur man ska jobba med dem.

Och det gjorde jag och mer därtill för någon vecka sedan då jag pratade mest hela tiden. Så här såg det ut!

Content Day 2017

Jag, tillsammans med Fredrik Wass, Brit Stakston och Hans Kullin, var med i en panel på Content Day där vi pratade om passiv till aktiv mediekonsumtion. Väldigt intressant och – uppenbarligen – roligt!

Content Day 2017

Sveriges Kommunikatörer 170127

Samma eftermiddag var jag inbjuden till en AW med Sveriges Kommunikatörer där jag och Vigor Sörman (VD för Splay) pratade om influencer marketing ur ett kommunikatörsperspektiv.

Sveriges Kommunikatörer 170127

Kammarkollegiet 170127

Sedan på fredagen var jag inbjuden hit, till Kammarkollegiet. Jag sitter ju med som ”expert” (ja, det stod så på kallelsen) i utredningen ”Ett reklamlandskap i förändring” som regeringen satt ihop. Jag får några hundralappar för varje möte så, nu kan man ju säga att jag jobbar för regeringen!

Kammarkollegiet 170127

Kammarkollegiet 170127

I rummet fanns jättegamla möbler och Gustav III's tronhimmel. Man ba eh, fullt normal arbetsplats för dagen.

Kammarkollegiet 170127

Kammarkollegiet 170127

Jättemånga målningar på viktiga personer och tokigt gamla böcker. Åh vad jag tyckte om att hänga här. Att jag sedan är med i rummet med människor som faktiskt kan åstadkomma förändring, det är väl en rätt så rejäl bonus.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier