Vlog: Winter Workation i Åre

Här kommer äntligen en ny vlogg! Förra veckan var jag ju, som ni vet, på workation i Åre så det blir mycket snö i den här vloggen! Plus – ni får en bättre titt på InoS första högkvarter! 🙂

Vad är en unconference egentligen?

Winter Workation Åre

Vi åkte ju inte bara skoter och minglade i Åre på vår Winter Workation, vi var ju också där för att lära oss ett och annat av varandra. Konferensen var som sagt en så kallad ”unconference” – en sorts konferens där innehållet skapas av deltagarna själva.

Vi tänkte så här – det finns så rackarns mycket kunskap och erfarenhet bland InoS fantastiska medlemmar, varför inte ge dem en chans att ta plats och berätta sin egen historia? Just det tog många chansen att göra när vi efter frukost och lagom till After Skin på eftermiddagarna, bjöd in till ett gäng sessioner för att lära oss mer av varandra. Det avslappnade upplägget bjöd in till massor av frågor och bubblande diskussioner, många skratt och även en del kollektiva tårar, något man inte riktigt får till på ”vanliga” konferenser.

Jag är så sjukt glad och tacksam att alla var så öppna och generösa inför konceptet, det blev verkligen en succé!

Winter Workation Åre

Datorerna var framme mest hela tiden, här delade fotograferna med sig av sina bästa redigeringstips!

Winter Workation Åre

Maryem delade med sig av sin expertis kring SEO, sjukt spännande och lärorikt!

Winter Workation Åre

Som små ljus, vilka duktiga elever! <3

Winter Workation Åre

Resebloggarna Annika och Lisa delade med sig av sina erfarenheter från första året med Att Resa-podden.

Winter Workation Åre

Maria pratade om hur man handskas med de förargerliga ”vi har ingen budget”-kunderna.

Winter Workation Åre

Elna pratade om att nischa sig.

Winter Workation Åre

Jennifer pratade också om SEO – en väldans poppis ämne både bland talarna och åhörarna!

Winter Workation Åre

Och så pratade Mia och Maryem om affiliatemarknadsföring!

Winter Workation Åre

Sista dagen tog Rania, Katarina och Ulrica (samt Helena som hamnade utanför bild) scenen och pratade foto.

Winter Workation Åre

Sofia pratade om att hålla konferens med sig själv och jag har faktiskt satt mig och börjat på min egen självkonferens sedan dess.

Winter Workation Åre

Och så har vi hängt en massa här, i lobbyn vid brasan, och jobbat tillsammans. Det hängde liksom alltid någon här under hela helgen. Älskade kollegor, älskade vänner. Jag saknar er redan!

Skoterkalas på Åresjön

Jag sitter hemma i gråa Stockholm och har drabbats av vad jag brukar kalla ”upplevelsebaksmälla”. Ni vet när man haft det så drömmigt och njutigt en hel långhelg och umgåtts med underbara människor och så kommer man hem till sin trista lägenhet och alla måsten? Ungefär där är jag. Lite smålåg och tycker synd om mig själv.

Därför förtränger jag verkligheten en stund till och tittar tillbaka till i fredags då vi åkte på skotersafari med Camp Åre! Man skulle kunna tro att jag som norrlänning har åkt massor med skoter förut men icke! EN gång tidigare har jag åkt skoter och det var typ 10 år sedan då mitt ex fick det i julklapp att han skulle få köra skoter och jag fick åka med. Så när vi bjöds in att köra skoter i samband med Winter Workation så var jag först i kön!


Foto: Elin Kero


Foto: Elin Kero

Vi blev alla kittade med skoteroveraller så vi såg ut som ett gäng minions med hjälpar, sedan teamade ihop oss två och två och så gav vi oss av ut på Åresjön i ett långt lemmeltåg. Elin och jag åkte ihop och turades om att filma och fota längs vägen, båda två tjoandes och pipandes över hur vackert allting var.


Foto: Helena Gunnare

Vi susade fram över i sjön på pudersnö i perfekt motljus och livet var helt fantastiskt.


Foto: Sara Rönne


Foto: Ulrica Hållén


Foto: Elin Kero


Foto: Jonna Jinton

Sedan bar det av in i skogen och upp på fjället. När den här utsikten uppenbarade sig började Elin tjuta ”han (safariledaren) måste stanna nu, nuuuuu!” bak på skotern. Och det gjorde han, väldigt förstående för sitt fotobesatta bloggargäng stannade vi nog lite oftare än vad man gör i vanliga fall. Men titta vad vi fick njuta av. Helt fantastiskt.

Foto: Jonna Jinton


Foto: Jonna Jinton

Jag vet inte vad ni tycker, men att femton svartklädda minions står på rad och antingen hoppar i snön eller fotar någon som hoppar i snön, det är fullt normalt för mig. Och att sedan göra snöänglar i skoteroverall och hjälm, också fullt normalt. OCH SÅ JÄVLA KUL! Det är för övrigt jag och Elin som hajfavjar.


Foto: Sara Rönne

Uppe på Renfjället stannade vi till en sväng för att fota, ta en snabb kopp kaffe och njuta lite av den otroligt vackra utsikten innan vi åkte nedför fjället igen.


Foto: Katarina Jansson

Jag kan varmt rekommendera skotersafarit för den som gillar fart och fläkt och sjukt vackra vyer. Tack för en grymt härlig utflykt!

InoS HQ – Mitt alldeles egna kontor!

Det här är så jädra, jädra stort för mig. Det är nämligen så att jag nu kan berätta att Influencers of Sweden (och jag) har fått vårt allra första, alldeles egna, kontor. En plats där vi kan leva och frodas och växa och bli allt det fantastiska som vi ska bli.

Förra veckan skrev jag på kontraktet och på torsdag kommer möblerna. Just nu ekar det lite tomt med bara ett litet, stackars skrivbord där i hörnet där jag ska sitta. Men snart kommer det värmas upp av medlemmar som kommer hyra plats här och bygga sina egna företag i det här rummet. Det är så jädra häftigt.

Så här ser det ut just nu. Två skåp som ska bli en köksö och mitt skrivbord nere i hörnet. Ni kanske tänker att, jädrar, det där känns bekant?

Det är nog för att den här donnan, Vanja, satt på samma plats tidigare! Vi har alltså tagit över Glammoms gamla kontorslokaler sedan Vanja och Malin sålde företaget nyligen. Bild från Vanjas blogg.

Tanken är att kontoret ska se ut lite mer så här när jag fått piffa till det lite. Är SÅ pepp för piffdelen av inflyttningen! Bild från Vanjas blogg.

Nu har jag alltså tagit över VD-hörnet på Glammiskontoret. Överväger dessutom att behålla det namnet, det känns väldigt lämpligt. Det första jag tog med mig hit var mitt diplom som jag fick när jag vann Special Award vid Nordic Travelblog Event i december (som jag inser att jag inte bloggat om?!) och satte upp på hyllan vid mitt skrivbord. För att liksom manifestera lite fysiskt. Ni som lyssnar på ”Vad fan håller jag på med?” vet att jag är mycket för att manifestera positiva saker fysiskt.

Ska vi kika lite på hur det ser ut här?

Först har vi då ”kontorsrummet” där vi kommer ha alla skrivbord och vårt lilla pentry. Tanken är att matbloggarna ska kunna jobba här om de vill, därför ska jag fixa köksön. Dock har vi ingen ugn så det får bli rawfood? 😛

Sedan går man genom ”hallen” så kommer man till den här lilla ytan där jag tänker göra en soffhörna som man kan jobba/möta/slappa i.

Och går man längre in så kommer man till lagerlokalen som jag tänker göra om till studio! Golvet ska målas vitt, väggarna ska kläs i tyg och så måste jag bygga in ett elskåp som står och surrar. Lösningshjärnan jobbar på högtryck!

Genom dörren där bakom finns bakgården så man kan sitta där och jobba på sommaren. Så underbart! Älskar redan det här stället så mycket. Att det ligger ett stenkast från Nytorget är också ett enormt plus i kanten!

Så här ska vi bo nu på dagarna, jag och Leia. Och ett gäng fina medlemmar. Jag ser SÅ mycket fram emot allt fantastiskt som kommer ske inom dessa väggar. På InoS högkvarter.

Nattåg, Åre Bageri och Winter Workation

Nu är jag i Åre igen! Den här gången tillsammans med över 30 fantastiska medlemmar i Influencers of Sweden på vår första Winter Workation! Helgen har varit galet busy och vi har haft det helt fantastiskt. Och nu lagom till att jag ska åka tillbaka till Stockholm igen så tänkte jag visa hur det såg ut när vi kom till Åre i torsdags!

Winter Workation Åre

Vi hoppade på Snälltåget strax före midnatt och tog fart norrut. Eftersom vi var rätt många medlemmar som skulle åka tillsammans så fick vi en helt egen vagn på tåget! Himla lyx alltså.

Winter Workation Åre

Självklart åkte kamerorna fram direkt, här framför Katarina.

Winter Workation Åre

Winter Workation Åre

När vi kom fram till Åre var det tidig morgon och solen hade inte riktigt hunnit gå upp än när vi i samlad trupp tog sikte på Åre bageri för frukost.

Winter Workation Åre

Winter Workation Åre

Winter Workation Åre

Pannkakor och fil och juice och alldeles finfint sällskap. Vilken guldstart på resan!

Winter Workation Åre

Sedan checkade vi in på Holiday Club Åre och medan jag gick och sov ett par timmar (hade sovit alldeles ruskigt dåligt på tåget) så tog de här brudarna sikte på backarna.

Winter Workation Åre

På kvällen hade alla anlänt till Åre och vi välkomnade alla goda med drinkar, mingel och en liten goodiebag. De här norrlänningarna, Nina och Johanna, var snabba på påsen; ”vi bor ju i Norrland, så vi får inte så ofta goodiebags!”. Rimligt ändå.

Winter Workation Åre

Mia. <3

Winter Workation Åre

Jag höll ett litet snack och pratade lite om trender inför 2017 och det blev på en gång en härlig diskussion om året framför oss. Foto: Sara Rönne

Winter Workation Åre

Jonna och Angeliqa var pepp för att vara på plats!

Winter Workation Åre

Efter peptalket var det dags för middag – Holiday Clubs välkända Portobellomacka. Jag kan intyga att den var galet god!

Winter Workation Åre

Little did we know att den här tröjan skulle bli representativ för Elins helg! Men det får ni höra med om en annan dag.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier