A night with the squad

Klockan är kvart i tio, jag är färdigpackad utan överdriven panik (!!!), har kommit ihåg baddräkten och är redo för Winter Workation i Åre. Ett gäng medlemmar har redan hoppat på nattåget i Malmö och om en timme sitter jag på samma tåg. Det ska bli galet kul! Självklart får ni hänga med, jag kommer både fota och vlogga och glöm inte hänga med på Instagram stories!

Men vi kommer till det. Först tänkte jag vi skulle kika på hur min lördag såg ut! Det var en sådan där väldigt ovanlig kväll med middag på stan och klubbkonsert! Jätteknäppt, jag vet, men jag kan faktiskt vara crazy och normal ibland!

170107 - Häktet & Debaser

170107 - Häktet & Debaser

170107 - Häktet & Debaser

Jag mötte upp Sanna och Sara på Häktet och pratade ikapp oss om nyår och starten på nya året.

170107 - Häktet & Debaser

Jag åt vegetariska kroppkakor, helt galet gott!

170107 - Häktet & Debaser

Till efterrätt fick jag en liten whiskey, kaffe och någon historia med hjortron, mjölkchoklad och annat löjligt gott.

170107 - Häktet & Debaser

Efter middagen tog vi sikta på Debaser Hornstull och hoppade lite av glädje över att vara ute en lördagskväll!

170107 - Häktet & Debaser

Där mötte vi också upp Fabs som var som ett barn på julafton. Hon tycker verkligen om att gå på konserter.

170107 - Häktet & Debaser

Hej!

170107 - Häktet & Debaser

Det var två riktigt grymma brudar som stod på scenen den kvällen. Först Janice, MA GAD vilken röst och vilken jävla baws!

170107 - Häktet & Debaser

170107 - Häktet & Debaser

170107 - Häktet & Debaser

Sedan var det Skott som stod på scenen, alldeles lagom magiskt och tokvackert.

170107 - Häktet & Debaser

Sedan stannade vi en liten stund och jag hann krama en snabbis på Flora innan jag gick hem runt midnatt.

Fem år

Idag fyller min lilla Leia fem år – vilket betyder att vi, enligt de flesta tabeller jag kollat på – just nu är lika gamla! 5 år är nämligen 36 år i hundår! Hon har således växt ikapp mig, rätt skillat ändå.

Alltså, egentligen fyller hon ju inte år idag. Eller det kanske hon gör, jag har ingen aning. Hon uppskattades av veterinären på hundstallet på Kreta till att hon var född i januari 2012 så jag plockade helt enkelt ett datum när jag skulle fylla i försäkringspappren och då blev det den 10:e! Kändes som en ypperlig dag.

Det har varit himla fina år. De första 2,5 kan jag såklart inte svara för, då bodde hon ju inte hos mig, men de senaste 2,5 åren har hon varit en helt fantastiskt fin vän med härligt sinne och otrolig tillgivenhet. Lite så här har de sett ut.

Så här såg Leia ut när hon kom till mig den 4:e juli, 2014.

Sedan dess har vi haft det ganska bra.

Om ni inte hängt med på hur det gick till när jag adopterade Leia kan ni se ett klipp om det här!

Solkysst skog

De senaste dagarna har det kommit rejält med snö här i Stockholm och både igår och idag tog jag och Leia tillfället i akt att njuta av det vita fluffet med en långpromenad i skogen.

De här bilderna tog jag igår och inatt har det snöat ännu mer så granarna är ännu mer snötunga. Det är helt vidunderligt vackert och ger mig liksom ett sådant lugn. Som att jag vandrar igenom en plats där varelser sover djupt under snötäcket.

Idag är det molnigt men igår sken solen genom glesa grankvistar. Leia kom dock hem med halva snötäcket som bildat snöbollar som fastnat i hennes päls och tassar. Man får stanna ungefär var hundrade meter för att peta loss snö och is som gör ont i tassarna när hon går. Men ÅH så lycklig hon blir när hon får skutta loss sedan! Greken som älskar snö. <3

Hej!

Nu ska jag få undan lite jobb och sedan ska jag piffa mig och åka in till stan för första gången på en vecka. Jag ska äta middag med några vänner och sedan kanske till och med gå ut en sväng på klubb! Ja, exakt socialt utsvulten är jag.

En julklapp till mig själv

Jag är inte så mycket för att shoppa (faktiskt!) men i mellandagarna slog jag till på den här superfina Marshall-högtalaren som varit supertrendig och synts hos var och varannan bloggare. Jag älskar den! Superbra ljud, så jädra snygg retrodesign och med Bluetooth. Den kommer att få flytta in på nya kontoret sedan men for now står den i min bokhylla och myser och spelar klassisk musik för mig medan jag jobbar. <3

För ett tag sedan köpte jag även de här hörlurarna, främst för att använda när jag klipper och spelar in poddar. Lite ovant med kåpor men de är jädra fina – och toppenbra ljud.

-16

Okej, det är inga -30 som Jonna skryter med men -16, det känns banne mig i kinderna det också. Men det är ju rackans vackert, speciellt när solen kliver fram bakom molnen efter flera dagars snöstorm. Nu ligger jag dock nedbäddad med pyjamas och strumpor, burr!

Efter att ha legat inne råförkyld hela veckan så var den här skrutten tvungen att knalla iväg till centrumet och inhandla förnödenheter denna torsdag. Jag satt och skulle lägga en beställning för hemkörning från Coop igår men då levererar de inte förrän på måndag?! Det här med röda dagar alltså. Vilket trams.

Men till andra peppigheter.

På måndag flyttar jag in på mitt nya kontor. Alltså, jag kan knappt fatta det. Ni som lyssnar på ”Vad fan håller jag på med?” vet ju om detta redan men jag ska alltså bli med kontor. Det känns typ nästan större än Riksdagen. Eller, nej, inte egentligen, men shit – ett eget kontor! HELT eget! Inget ledset skrivbord jag hyr någonstans utan en helt egen lokal! Som JAG får inreda! Som JAG får sätta upp tavlor och SCRUM-scheman på väggarna i! Som JAG får välja hyresgäster till (mina medlemmar så klart!). Som JAG får bygga studio i! Jag la ut annonsen idag i medlemsgruppen och redan är typ hälften av platserna uppbokade. Så jävla kul det här ska bli!

Det har varit så himla skönt att jobba hemma den här veckan och bara mjukstarta. Jag har jobbat massor, typ duschat en gång på hela veckan och bara såsat runt i myskläder i sakta mak. Perfekt uppladdning inför nästa vecka då året börjar på riktigt. Jag lovar att duscha oftare då.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier