I Jonna Jintons ateljé

Ni vet, jag var ju hos Jonna Jinton där veckan innan jul, och jag kom på att jag har ju missat att visa er andra halvan av det besöket! Så här kommer det.

161221 - Häng med Jonna

Efter tacos och kvällspromenad i ett becksvart Grundtjärn smög vi in i Jonnas heligaste, hennes ateljé. Det är kladdigt och färg överallt och det känns att det är här hennes själ bor. Jag var så jädra hedrad att jag fick krypa in där och skapa med henne.

161221 - Häng med Jonna

Vi drack rödvin ur de gulligaste kaffekopparna och hällde även lite på målarduken för att få igång the MOJO.

161221 - Häng med Jonna

Sedan var det ungefär fyra timmar av kladdande och eufori och FAN VA FULT DET BLIR och sedan duttelidutt och ÅÅÅÅHHH VA FINT och så blev det till slut en tavla som vi gjort tillsammans och som kommer få hänga på InoS kontor på Söder.

161221 - Häng med Jonna

Runt halv tre på natten lade oss jag och Leia till rätta framför brasan i köket där vi skulle sova. Rackarns mysigt att somna framför en kamin ska jag säga er.

161221 - Häng med Jonna

Dagen efter gick vi en promenad med halva djurparken ner mot sjön. Tyvärr hade det inte kommit någon riktigt MAGI-snö men Jonna var ändå liksom sådär älvmagisk som bara hon kan vara.

161221 - Häng med Jonna

161221 - Häng med Jonna

Och jag som var så avis på de fina renbilderna Jonna hade tagit veckan innan krävde renjakt (med kameran alltså) så vi åkte några mil och hittade de här små gullisarna som grävde efter lav.

161221 - Häng med Jonna

161221 - Häng med Jonna

161221 - Häng med Jonna

Och sedan gick solen ner och det var dags att återvända till Övik igen. Tack Jonna för att jag fick hänga i ditt magiska hörn av världen en stund!

Vad fan håller jag på med?! #8 – Nyårspepp med förkylning och hjärnskakning

Japp, jag dricker te och klappar hund och snorar, men det är nytt år och tisdag och poddisdags! I det här avsnittet pratar vi om hur alla nya projekt och rutiner nu ska in. Trots diverse småhinder – i form av förkylningar och hjärnskakningar – på vägen. Men det är ändå nytt år!

Lyssna på alla avsnitt av podden här eller i din poddapp! Och gilla oss på Facebook!

Nyårsafton med Carin

Gott nytt 2017!

Jag är råförkyld. Japp, så valde min kropp att välkomna det nya året. Jag känner nyårspeppen. Eller inte. Idag har jag suttit med bokföring ungefär hela dagen och resten av veckan kommer ägnas åt något så sexigt som admin. Ni vet, se över avtal, mailsurdegar, säljprep, budget och annat som faktiskt behöver lite kärlek nu när det fortfarande är ganska lugnt i kalendern och mailkorgen.

Men nyår blev himla fint ändå. Förkylningen kröp på mig i slutet på förra veckan men på nyår var jag ändå så pass med i matchen att jag tog med mig två flaskor skumpa, en fyrverkeristressad Leia och hela mitt sminkförråd och siktade mot Söder, där Carin tog emot mig, semipåklädd eftersom jag för en gångs skull var tidig! Ja, ni hörde det här först.

Sedan sminkskolade jag Carin och så drack vi bubbel och försökte distrahera en asplövsskakande Leia. Dessa fyrverkerier alltså, kan vi inte bara förbjuda dem? Eller åtminstone sätta någon slags körkort på dem?

Nyårsafton med Carin

Som sagt – jag hade med mig halva mitt sminkförråd för Carin hade efterfrågat sminkkurs.

Nyårsafton med Carin

Det visade sig att hon var en natural! Eventuellt kommer hon vilja ha ett cheat sheet med ordningen av allt guck som ska på men det blev superfint och resten av kvällen oooade och ahhaade jag varenda gång jag tittade på henne. Pretty little thang!

Nyårsafton med Carin

Sedan bänkade vi upp kameran på en trave böcker och tog ungefär en miljon selfies. Det måste man göra när man är partysminkad och glad. Ungefär så här blev det:

Och så blev det Ring Klocka Ring och tre-två-ett-noll och SKÅL och så var det 2017!

Efter tolvslaget satte vi oss med Year Compass (starkt rekommenderat, vilka underbara samtal vi fick!), skrattade och grät och summerade året. Nu är vi redo att rocka 2017!

Eller snart, jag ska bara bli av med allt snor först.

2016 – En årskrönika

Foto: Katarina Jansson

Gott Nytt År! Idag är det nyårsafton och hög tid att summera året som gått!

Det har onekligen varit ett omvälvande år, fullt av utmaningar och framgångar och jag är otroligt stolt när jag ser tillbaka på året som gått. Det är ju nästan uteslutande Influencers of Sweden det handlar om, så klart, och jag har nog en tanke på att skänka privatlivet och de personliga relationerna lite mer energi 2017.

Men nu tycker jag vi kikar på hur 2016 var!

(mer …)

Mellandagsjobb


Nu är jag hemma i Stockholm igen! Imorse klev jag upp innan solen hade gått upp, sminkade mig för typ första gången på två veckor (borträknat julafton) och åkte in till stan. Det var nämligen dags för viktigt affärsutvecklingsmöte med potentiella partners till InoS. Vi möttes upp på Miss Clara och åt frukost. Där kan man göra monsterstora våfflor som smakar lite som himlen.


Efter några timmars utvecklingsprat och frenetiskt ritande på papper så gick vi till Urban Deli och åt lunch. Jag åt en biffsallad som var himla god även om det var väldigt lite sallad i den för att vara just sallad.


Jag börjar känna mig lite täppt i näsan så slog också till på en vitaminkick med både citron och ingefära och alla möjliga surheter. Hoppas jag skrämde basiluskerna litegrann iallafall.


Vatten och peppade personer och sedan gick jag och köpte en bunt eucalyptus så luktar hela min lägenhet gran.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier