I Jonna Jintons ateljé
Ni vet, jag var ju hos Jonna Jinton där veckan innan jul, och jag kom på att jag har ju missat att visa er andra halvan av det besöket! Så här kommer det.
Efter tacos och kvällspromenad i ett becksvart Grundtjärn smög vi in i Jonnas heligaste, hennes ateljé. Det är kladdigt och färg överallt och det känns att det är här hennes själ bor. Jag var så jädra hedrad att jag fick krypa in där och skapa med henne.
Vi drack rödvin ur de gulligaste kaffekopparna och hällde även lite på målarduken för att få igång the MOJO.
Sedan var det ungefär fyra timmar av kladdande och eufori och FAN VA FULT DET BLIR och sedan duttelidutt och ÅÅÅÅHHH VA FINT och så blev det till slut en tavla som vi gjort tillsammans och som kommer få hänga på InoS kontor på Söder.
Runt halv tre på natten lade oss jag och Leia till rätta framför brasan i köket där vi skulle sova. Rackarns mysigt att somna framför en kamin ska jag säga er.

Dagen efter gick vi en promenad med halva djurparken ner mot sjön. Tyvärr hade det inte kommit någon riktigt MAGI-snö men Jonna var ändå liksom sådär älvmagisk som bara hon kan vara.
Och jag som var så avis på de fina renbilderna Jonna hade tagit veckan innan krävde renjakt (med kameran alltså) så vi åkte några mil och hittade de här små gullisarna som grävde efter lav.
Och sedan gick solen ner och det var dags att återvända till Övik igen. Tack Jonna för att jag fick hänga i ditt magiska hörn av världen en stund!





















Senaste kommentarer