Två dagar i Göteborg

För två veckor sedan åkte jag till Göteborg en sväng för att jobba. Det såg ut lite så här:

161108 - InoS Meetup GBG

Det var snöslaskigt när vi åkte och Leia luktade blöt hund. Men hon ser ändå pepp ut, eller hur?

161108 - InoS Meetup GBG

På tåget ner fick jag sällskap av den här fantastiska människan – Ruby! Hon jobbar som Influencer Marketing Strategist och är gullig som en knapp men samtidigt galet skarp. Henne gillar vi!

161108 - InoS Meetup GBG

Väl framme i Göteborg blåste det men solen sken. Ibland i alla fall.

161108 - InoS Meetup GBG

161108 - InoS Meetup GBG

Anledningen till att jag var i Göteborg var att vi (Influencers of Sweden) skulle ha en meetup för våra medlemmar tillsammans med KOMM och deras medlemmar. Men först skulle jag podda med Moa!

161108 - InoS Meetup GBG

Leia var så klart med, min bästa sidekick som hon är. Hon älskar fluffiga mattor så hon hittade hem här.

161108 - InoS Meetup GBG

161108 - InoS Meetup GBG

Världens bästa medlemmar + Gustav!

161108 - InoS Meetup GBG

161108 - InoS Meetup GBG

Kvällens panel med Nicole som var moderator, Ruby, Gustav Martner, Emma Hällbacka och jag!

161109 - IHM Business School

Dagen efter hade det varit val i USA och Leia såg ut ungefär som jag kände mig.

161109 - IHM Business School

Men jag tryckte undan den otroligt dåliga känslan av att ha en kvinnohatande rasist till världens mest mäktiga man och åkte till IHM Business School istället och höll en heldagskurs i Influencer Marketing. Jösses så roligt och jobbigt det var. All cred till er lärare som gör detta varenda dag!

161109 - IHM Business School

Sprang på den här fina människan – Ebba som var min allra första gäst i Bloggbusiness! Hon har bott i Berlin ett tag men är nu tillbaka i Sverige och pluggar på IHM!

161109 - IHM Business School

Sedan följde bästa Hanna, som hade anlitat mig för jobbet på IHM, mig till stationen, vaggande med den stora, fina bebismagen. <3

161109 - IHM Business School

161109 - IHM Business School

Sedan blev mitt tåg två timmar försenat och då kom gölliga Elsa och hängde med mig och köpte kaffe åt mig och var snäll mot mig som var lite grinig. Hon hade varit hundvakt åt Leia under dagen så de hade det himla mysigt ihop.

Sedan kom jag hem till värsta snökaoset i Stockholms historia och att åka hem med en Uber som kostade 650 spänn och var som att åka genom zombieapokalypsen med bilar och lastbilar som stod övergivna överallt på motorvägen. Läskigt och lite spännande då jag fick en gammal Formel4-förare från Argentina som chaufför. Haha!

Vlog: Veckan då allt hände!

Det är mycket möjligt att detta var den knäppaste veckan i mannaminne. Eller en av dem i alla fall. Det var veckan innan Influencers of Sweden blev officiellt. Och kvällen vi firade. Underbara Clara sjunger Bäbä vita lamm i heliumröst. It's a must see.

Vad fan håller jag på med? #3 – Att ta in investering

Jag pitchande för investering på Internetdagarna för två år sedan.

Godmorgon tisdag som betyder poddag numera!

Ni har väl inte missat att jag och Alex har startat en podd? Den handlar om entreprenörslivet och heter ”Vad fan håller jag på med?”, ett alldeles utomordentligt namn för en entreprenörspodd om jag får säga det själv.

I dagens avsnitt pratar vi om att ta in investering. Något jag inte vet jättemycket om, inte i pengar i alla fall. Men det är ju det som är så smutt, det finns massor av sätt att ta in investering och allt handlar inte om pengar.

Lyssna på alla avsnitt av podden här eller i din poddapp! Och gilla oss på Facebook!

Surrealistiskt.

Jag scrollar ned här bland inläggen på första sidan på min blogg och tänker att mitt liv just nu känns helt surrealistiskt. Liksom, gör jag något annat än springer på event och hänger i Riksdagen och tar emot priser?! Det är ju inte ett normal liv.

Men nä, just nu är mitt liv knappast normalt. Jag har blivit intervjuad så många gånger de senaste veckorna att jag liksom tappat koll på vad jag sagt till vem och var det hamnat. Och det säger jag inte för att skryta utan för att jag inser hur knäppt det är. Och hur lätt det är att bli avtrubbad. Hur lätt något blir ”vanligt”. För jag tycker ju samtidigt inte att mitt liv eller jag är ovanlig eller speciell på något vis. Jag är ju bara samma gamla Linda. Men ändå är allt så ovanligt.

Förstår ni någonting av det jag svamlar om?

Jag tror jag kommer se tillbaka på den här tiden om ett halvår och tänka ”wow, jädrar vad det hände saker där” och jag tror detta är just en sådan tid som kommer definieras i backspegeln. För hur fantastiskt och coolt och knäppt allt än är som händer just nu, så blir ju allt ändå bara ”vanligt” till slut.

Men fan vad jag älskar mitt ”vanligt” just nu.

(Hand upp alla ni som blev förvirrade av det här inlägget! *hand upp*)

Jag vann Matbloggspriset!!

Alltså, det här är så knäppt och så himla fantastiskt.

För ungefär en månad sedan fick jag reda på att jag var nominerad till Matbloggsprisets Hedersutmärkelse.

Men, tänker du nu, du lagar ju inte mat? Nej, det är helt korrekt. Min matlagningsskillz är kraftigt begränsade till tacos och stuvade makaroner och korv. Men det fina i den här kråksången är att Hedersutmärkelsen delas ut till någon som gjort något bra för matbloggscommunityt och där ansåg man alltså att jag och Better Bloggers passade in.

Så i torsdags åkte jag till Stockholmsmässan och Sthlm Food & Wine för att närvara vid prisutdelningen. Och tror ni inte jag gick och vann!

matbloggspriset-2016-2

Tack Sylwia för bilden!

Vilket fantastiskt kvitto på att det jag gör uppskattas och är viktigt. Jag är så otroligt glad och hedrad över det här priset och så himla glad att matbloggarna tagit emot mig med öppna armar. Tack!

Så här löd motiveringen:

Matbloggsprisets Hedersutmärkelse går i år till en person som skapat en stark plattform med målsättningen att förena bloggosfären, oavsett genre. Genom sin vision att vägleda och utbilda mindre etablerade bloggare för att stärka sina varumärken och sin digitala närvaro, har denna eldsjäl skapat ett forum där bloggare kan dela med sig av sina erfarenheter och lära sig av andra.

2016 års hedersutmärkelse går till Linda Hörnfeldt som med stort hjärta, engagemang och entusiasm driver yrkesnätverket Better Bloggers.

💕

Matbloggspriset

Här är alla fantastiska vinnare tillsammans med prisutdelare Jessica Frej, Sebastian Boudet & de ansvariga för Matbloggspriset.

Vinnarna:

Stora Matbloggspriset
Linnea Seidel, Linneas skafferi

Folkets val
Gustav Johansson, Jävligt gott

Bästa Bak- och dessertblogg
Camilla Hamid, My Kitchen Stories

Bästa Foto
Diana Dontsova, By Diadonna

Bästa Dryckesblogg
Niklas Jörgensen, Mad about Madeira (ej med på bilden)

Tack Kinna och Ylva och Robert (och Maria) för att ni tänkte på mig! 

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier