Snart sex år sedan är det nu sedan jag släppte det allra första avsnittet av We Are Influencers (då under namnet ”Bloggbusiness”), den 22 januari 2015. Ebba Zingmark var min allra första gäst och podden blev egentligen min biljett in i influencervärlden ”på riktigt”. Är fortfarande så otroligt tacksam (och lite nyp-mig-i-armen) för alla grymma gäster jag har haft med under åren.
Och nu är det dags för en ny säsong! Jag kommer i höst släppa avsnitt varannan vecka (och kanske ett bonusavsnitt då och då 😉) och intervjua, faktiskt, en hel del återkommande gäster som till exempel Hanna Wendelbo och Ellinor Löfgren.
Både Hanna och Ellinor har utvecklat sina respektive företag något enormt sedan de sist var med i podden och jag blir verkligen imponerad och inspirerad så in i bängen att höra om deras resa.
Sedan har vi Lilly. Fina grymma Lilly som faktiskt är min elev från Social Brand Lab! I det senaste avsnittet av We Are Influencers får du höra hur Lilly byggt upp sitt personliga varumärke som hundtränare online och använt sig av onlinekurser för att skala sin business – något som räddade henne i Coronatider. Lyssna här!
2 svar
ja ebba ja! minns ditt första avsnitt!!
Har lyssnat på avsnittet med Lilly där ni pratar om att man ska titta på de följare man har idag för att se vilken målgrupp som man har och utgå från vad de har för konton och gillar/följer för personer i sin tur när man tänker målgrupp och content för sin målgrupp. Har själv precis börjat denna analys av mina följare, men hur många av sina följare ska man ta in i analysen? eller är det enbart en översikt för att få ett hum om det som man ska göra?