Äntligen fredag!

Är det bara jag som tycker att den här veckan varit evighetslång? Jag har haft mental fredag varje dag och blir lika besviken varje gång jag kommer på att det inte är Idolfinal ikväll. Men idag firar jag för ikväll får jag mig en välbehövlig dos duracell-kanin-kevin.

Tyvärr kommer jag även att få mig en dos av någon annat som fortfarande gör lite ont. Jag tyckte kanske att dosen på radion imorse räckte, men icke då. TV4 måste langa honom i fejjan på mig.

Oh well, jag antar att jag aldrig kommer förstå vad som hände där. Så jag blåser i visselpipan och målar glitterskyltar till Kevin istället.

Slappa? Icke då.

Det här skulle ju vara min stora slappkväll, det känns lite som att jag blivit snuvad på konfekten. Jobbade till sju, kom hem, diskade, plockade, lagade mat. När jag fått i mig käket var klockan halv tio och sedan dess har jag suttit framför datorn och försökt fixa med en liten julklapp.

När ska man hinna andas? Medan man snarkar?

Stora Bloggpriset

Aftonbladet och Bloggportalen tar upp kampen om bloggprestigepriset. Nästa år kommer det ”största och finaste” bloggpriset att delas ut, passande kallat ”Stora Bloggpriset”. Fancyschmancy.

Är det nu man ska börja slicka lite Kalle Jungkvist-röv?

Min alldeles egna Cornelia

Idag kör jag helsvart så när som på mitt nya underbara halsband från Cornelia. Jag är inte lika sur som jag ser ut. MEN, mitt hår är ungefär lika skitigt som det ser ut. För att väga upp autenticiteten i bilden.

Efter Hello Kitty-tillställningen i förrgår mötte jag upp tjejerna från butiken hos Cornelia i hennes ateljé på Kungsholmen. Där bjöds det på vin och tryfflar och en massa underbara smycken och historier. Jag föll handlöst för det här tonade halsbandet i bladguld och svart. På min begäran satte Cornelia på en örn, som symbol för mitt ursprung. Längre upp hänger även en berlock med en älva, som symboliserar den drömska framtiden och alla möjligheter som ligger i den. Eftersom det legat hos henne så är det redan härligt slitet, precis som ett Corneliasmycke ska vara. Och nu är det mitt. Löv.

Söt som socker .

Sofie?

Så var jag åter framme vid det berömda vägskälet. Klippa eller spara, klippa eller spara? Lite som Sophie's Choice. Fast egentligen inte.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier