Mätt, glad och tacksam

Efter ett glas vin och Marined Oxfilé med GorgonzolasåsMatkompaniet så är jag mätt, glad och tacksam. Om ni har vägarna förbi Övik, ät där. Helt underbart! Sist vi var där i julas så fick vi tom lite celebspotting i form av Bengt… *tänker*… nånting, han Daniel från ”Skilda Världar” ni vet. Fortfarande samma gräsliga frisyr.

Nu snart ska jag, syster och bror bege oss in till stan och spana in den senaste ”X-men” filmen. Jag som aldrig blivit introducerad för mutanternas faschinerande framtid innan, fick en liten update igår. I form av ”X-Men 1”. På VHS. Ojoj vilken sopkvalité. Men förvånansvärt bra film! Eller så var det bara att jag var så trött att jag nästan gick i koma.

Känslomässig utmattning är så mycket värre än fysisk sådan.

Svacka

Saknar. Vill inte. Längtar. Vill inte vara utan honom.

Fan.

Jag vet. Jag får skylla mig själv. Jag skulle ha tänkt på det innan. Jag vet. Jag vet. Jag vet.

Men nu har jag ingen tidsmaskin. Jag kan inte ändra på det nu. Trots att jag önskar att jag kunde.

Jag pratade med nuvarande hyresgästen i lägenheten jag anmält intresse på och jag ska titta på den på måndag. Vill inte.

Hur delar man upp ett gemensamt liv?

Älska. Så härligt. Så ont.

Inga hål!

Jag vet inte ens var Folktandvåren i Borås ligger. Jag har aldrig varit där. Mamma jobbar på FTV här i Övik så varenda gång jag är på hemmaplan så ser hon till att jag får kolla upp mina tansebissingar. Jag har sprungit där sedan jag var två äpplen hög och varenda gång jag kommer dit så nyper de mig (mentalt iaf) i kinden och utbrister ”Va stooor du har blivit! Lottas tös har blivit stoooor!”.

Idag hade datorerna klappat ihop så alla sprang omkring som yra höns och letade efter förlorade ettor och nollor medan jag väntade snällt och läste om ilande tandhalsar. Karin grävde lite i tänderna och proklamerade ännu en gång att jag borstar för hårt men det hade ju haft någon positiv utgång eftersom jag inga hål hade – den här gången heller! Två gånger om dagen gör munnen glad!

Nu ska jag iväg med mommo på vattengympa. Jag får dock inte gympa själv utan ska bara hjälpa henne när hon skuttar runt. Eller.. mormor skuttar inte så mycket längre, hon vinglar mest. Men söt är hon iaf! 🙂

Sedan ska jag till tandläkaren en sväng till och bli av med den sista kvarlevan från min tid med tandställning för 10 år sedan. En sträng bakom övre, främre tandraden som hållit ihop paketet men som nu har sett sina brister och lossnat. Och så skulle hon ”putsa”. Hmm…

Ciao!

Buffalo

Buffalo Wings? I don't eat Buffalo… – Jessica Simpson, Newlyweds

Maria grisade ner sig med en portion Buffalo Wings när vi spenderade kvällen på O'Leary's och skvallrade om nya och gamla tider till ett glas vin och alldeles för mycket mat. Två kycklingfiléer på en kycklingburgare är kanske att ta i lite? Nu är jag övergödd och illamående.

Det är härligt att umgås med sitt förflutna ibland, åtminstone de trevliga bitarna av det. Och inse att trots att man förändrats så är man i grund och botten samma person. Man måste bara skala av några lager för att hitta originalversionen.

Jag älskar er!

Jag vill bara säga TACK till alla ni mina underbara vänner (ni vet vilka ni är!!) och speciellt till min helt spektakulära familj för att ni har ställt upp på mig i den här jobbiga tiden! Och ni härliga bloggbrudar som jag aldrig träffat men era ord har värmt i ensamheten.

Tack också till er som ställt upp på C, ni betyder otroligt mycket. När jag inte kan/får finnas där så vet jag att han har vänner och en underbar familj att luta sig mot. Det är skönt att veta.

Tack till er alla. Mycket kärlek från mig.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier