Saknad och längtan

Det regnar och jag saknar. Och solen kikar fram och jag längtar. Det regnar och solen skiner och jag gråter. Och jag försöker förstå skillnaden mellan att sakna och längta. Och allt gör ont.

Nu har jag köpt gardiner. Ska sy, alldeles själv. Och så ska vi tapetsera i köket. Och spackla. Spackla först.

Alla dörrar är plötsligt öppna för mig. Och jag vill bara stanna kvar inne. Med honom.

En morgon med nannyn

Frukost tillsammans med ”Supernanny” på fyran. Finfin förmiddag hemma hos mamsen. Alla är borta på jobb eller skola så jag och Kurt roar oss själva.

Det blev inga gardiner eller tapeter igår, istället blev det laptop och ett besök hemma hos morföräldrarna. Mormor tryckte i mig pannkakor och berättade krockhistorier. Och så var vi och tittade på Annas folkracebil, den lilla tösen ska börja rejsa! Illgul, utan säten och bälten och lite skamfilad, men hon var totalt överlycklig. Norrlänningar ända in i ryggmärgen, det är vi det.

Det går inte en minut utan att jag tänker på C. Jag försöker ha tålamod och ge honom tid för sig själv. Kanske kan han hitta en plats i sig själv som fortfarande vill leva sitt liv med mig. Efter att ha sett ”Supernanny” vet jag ju allt om barnuppfostran. Det är säkert.

Kurt gör entré

Shopping brukar ju alltid vara ett bra botemedel för all sorts depression. Idag tror jag dock att jag kanske spårade ur lite.

Meet my new best friend:

acer5002.jpg

Acer Aspire 5002WLMi ..aka Kurt
(den nya mannen i mitt liv? Bitter humor är mitt bästa vapen..)

Tanken har funnits där länge och nu i och med att jag förmodligen måste röra på mig så behöver jag inte en mega-jumbo stationär dator att släpa på. Den här är inte rosa, men det kan vi säkert komplettera med en snygg väska. Jag vet att ni laptop-chicks där ute har koll på det här med blingiga cases, lite tips tack?

Nån som behöver en asbra, jättestor (som vanligt i framtiden) dator? Hör av er!

Nu ska jag lägga mig och läsa nyaste numret av ”Tove”. Ny, billig tidning som basunerar ut ”Bli en lycklig singel” på omslaget. *suck* The irony.

Att hitta hem

Fanfanfan. Jag sitter och surfar på bostadsannonser landet runt och klumpen i magen blir bara större och större. Helvetehelvetehelvete. Ska det verkligen hända? Jag mår så fruktansvärt illa. Fysiskt. Psykiskt. Innifrån och ut. Fan va kärlek gör ont.

Tålamod

Tålamod är en dygd. Det är svårt och bra och prövande. Och egentligen har jag inget sånt alls. Men jag måste ha. För jag vill vara bättre än jag varit. Vill vara den jag var förut. Fnitter, leenden och bara en massa kärlek. Så jag har tålamod.

Helvete. Tonvis med spyware på syrrans dator och hon har inget antivirus som fungerar. 192 new critical objects på AdAware. Reklam och reklam och fönster som ploppar upp till höger och vänster. Måste fixa virusskydd.

Det regnar. Jag ska trampa på systers trampmaskin till svetten rinner. Ut med det onda. Sedan ska vi köpa gardiner. Och titta på tapeter. Och kanske lägenheter. Fan.

Livet är hårt. Livet är underbart. Livet sliter och drar och kastar spjut på dig. Livet gullar och lägger mjuka kuddar under ditt huvud och killar dig på överläppen. Livet är som balen på slottet.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier