Vad jag INTE vill
Idag skiner solen över Örnsköldsvik och några strålar av den tar sig faktiskt in i mitt sinne. Jag pratade med Hanna över msn tidigare och hon satt och våndades inför en hemtenta. Det är så länge sedan jag pluggade så jag minns inte ens hur man gör.
Sedan hon hittade rätt i sitt liv så verkar hon så mycket lyckligare och mer harmonisk. Det är precis det jag letar efter. Harmoni och inre lugn. Hon sa att för att veta vad man vill så är det lättast att exkludera det man INTE vill. Jag är så trött på ytligheter. Jag tycker fortfarande webdesign är jättekul och kommer fortsätta med det på fritiden, men jag vill inte jobba med det på heltid längre. Inte heller inom media, reklam och allt sånt som bara var SÅ spännande när man gick i gymnasiet. Nä, nu vill jag göra något som gör någon skillnad. För människor. För världen. Eller kanske bara för mig. Jag vill ge mer av mig själv. Jag vill hjälpa andra.
Jag satt och surfade på Göteborgs Universitet och hittade en kurs i Utveckling och Internationellt Samarbete, det lät klockrent. Jag ska prata med killen på AMS när jag ska dit på möte nästa vecka och dela med mig av mina tankar. Isf kanske jag börjar plugga till våren igen. Programmet i religionsvetenskap lät också väldigt intressant, jag har hört bra saker om det. Eller kanske lärare? *hihi* Spännande…
Jag vet, snacka om 180 vändning. Men åt rätt håll. Ett litet leende finns inom mig. Första steget tillbaka till den jag vill vara.
Senaste kommentarer