Vad jag INTE vill

Idag skiner solen över Örnsköldsvik och några strålar av den tar sig faktiskt in i mitt sinne. Jag pratade med Hanna över msn tidigare och hon satt och våndades inför en hemtenta. Det är så länge sedan jag pluggade så jag minns inte ens hur man gör.

Sedan hon hittade rätt i sitt liv så verkar hon så mycket lyckligare och mer harmonisk. Det är precis det jag letar efter. Harmoni och inre lugn. Hon sa att för att veta vad man vill så är det lättast att exkludera det man INTE vill. Jag är så trött på ytligheter. Jag tycker fortfarande webdesign är jättekul och kommer fortsätta med det på fritiden, men jag vill inte jobba med det på heltid längre. Inte heller inom media, reklam och allt sånt som bara var SÅ spännande när man gick i gymnasiet. Nä, nu vill jag göra något som gör någon skillnad. För människor. För världen. Eller kanske bara för mig. Jag vill ge mer av mig själv. Jag vill hjälpa andra.

Jag satt och surfade på Göteborgs Universitet och hittade en kurs i Utveckling och Internationellt Samarbete, det lät klockrent. Jag ska prata med killen på AMS när jag ska dit på möte nästa vecka och dela med mig av mina tankar. Isf kanske jag börjar plugga till våren igen. Programmet i religionsvetenskap lät också väldigt intressant, jag har hört bra saker om det. Eller kanske lärare? *hihi* Spännande…

Jag vet, snacka om 180 vändning. Men åt rätt håll. Ett litet leende finns inom mig. Första steget tillbaka till den jag vill vara.

Britain’s Next Top Model

Varför sitter jag och tittar på Britain's Next Top Model? Fruktansvärt menlösa auditionvideos. Vi har tjejen som tror att hon ansöker till American Idol och sjunger sig igenom sin audition. Vissa strippar, andra vinglar omkring i högklackat och visar att de kan ”gå”. En annan jämför catwalken med irländsk dans. Och samtliga ser ut som att de är tagna ur tidigt 90-tal med korta jeanskjolar och midjekorta tröjor. Och det är nog första gången jag ser rosa boxinghandskar.

Så går det när man kan ta med sig Kurt till tv:n. Multitasking på hög nivå.

Den som aldrig blev

Jag raderade precis ett av de jobbigaste inlägg jag någonsin skrivit. För att hon är inte värd det. Saker är aldrig vad de verkar vara.

Drömmen

Inatt var drömmen bättre än verkligheten. Det är den aldrig annars. Annars så blir jag förföljd, eller är naken, eller så är mina vänner elaka.

Inatt höll han min hand. Kysste mitt ansikte. Sa att allt skulle bli bra och att kärleken skulle övervinna allt.

Och så vaknade jag. Till mardrömmen.

Bröllopsfoton

Jag ska fota på Jessicas bröllop nästa helg och hon skickade precis ett mail med bilder som ska funka lite som inspiration. I varenda bild ser jag mig och C. Lyckan som vi kände. Ilskan som brinner nu. Besvikelsen som försurnar. Kärleken som fortfarande finns kvar.

Nä. Jag kan inte skriva om något annat. Jag hoppas fortfarande. Även om jag nu kanske mer insett realismen i det hela och anmält intresse på andra lägenheter. Jag vill inte tynga ner honom, vara i vägen för honom. Men fan va jobbigt det är att vara honom till lags när varenda cell min kropp skriker ”jag vill inte!!” och ”det ska inte vara så här!!”.

Jag undrar fortfarande när jag ska vakna ur mardrömmen.

Det gör nog han med. Förlåt mig.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier