“Hur tjänar man pengar som influencer? #3 – Tips från Influencercoachen”

I inlägget förekommer reklam för “Yrke: Influencer”

Vi har tidigare avhandlat vad en influencer är samt den viktigaste egenskapen som krävs för att bli en. Idag bjuder jag på tredje delen i serien ”Tips från Influencercoachen” och i det här avsnittet pratar jag om hur influencer tjänar pengar!

PÅ MÅNDAG släpps min bok “Yrke: Influencer”!! Det är helt sjukt att dagen snart är här. Har du förbeställt den än? Annars tycker jag att du ska göra det, pronto! Klicka på länken nedan!

– Förbeställ “Yrke: Influencer” här! –

Bubbel och universum

Det här är den bästa typen av kväll jag kan tänka mig. Vänner, bubbel, hemlagad mat, en soffa och diskussioner om Hells Angels, hångel och universum.

Och rikets säkerhet. Jag glömde det (och fick egentligen inte berätta det).

Vill bara tillägga att samtliga bilder är tagna med Roijas Galaxy Note 8, SJUKT bra bilder! Är det dags för sektbyte?

Sanna tog mest selfies och blev kränkt när vi kom på henne. Göllig ändå! <3

Roija berättade om sitt bloggkändisskap från Finest och hur hon fick en örfil när en tjej tyckte att hennes kille hade spenderat för lång tid på hennes blogg. Svajigt.

Fler sådana här kvällar till folket.

Frost

Jag har känt mig lite off sedan jag kom hem till Stockholm igen. Låg på energi och driv. Stressad.

Gud, jag känner att jag skriver det väldigt ofta. Att jag är stressad. Att det är mycket. Ibland undrar jag om det är så eller som om det bli en självuppfyllande profetia. Att jag matar monstret med stress och då blir det stressat.

Vi tog en långpromenad i alla fall idag, jag och Leia. I det soliga, fantastiska vädret. Det är otroligt skönt att jag får behålla energin som snön ger mig även här i Stockholm.

Frost alltså. Det måste vara ett av de mest fantastiska naturfenomen som finns. Tillsammans med norrsken och solnedgångar. Hur det gnistrar och man nästan kan se snöflingornas form i frosten.

I mina twenties var jag en riktig klagare. En klagomur, en ältare. Kunde älta samma sak med kompisar om och om och om igen. Vi kunde ringa varandra och bara älta, i timmar. Jag fattar inte hur jag orkade, det måste ju tagit något enormt med energi. Något som jag till slut förstod och från en dag till nästa så tog jag ett beslut – nu ska jag inte gnälla och älta mer.

Sedan dess har jag inte ältat – inte i onödan i alla fall. Jag är så klart inte perfekt men generellt så tycker jag ändå att jag är rätt bra på att se det positiva i saker och ting.

Det paradoxala i det är ändå att min stress och min oro ökar och nafsar på mig. Det vore så underbart att bara kunna säga ”nej tack” och även sluta mata det monstret. Bara bestämma sig för att, nä, nu tänker jag inte stressa mer. Nu tänker jag må bra.

Men så tänker jag, är det verkligen stressen som är problemet, eller är det något annat. Som föder oron, som föder stressen.

Ibland tänker jag att det är nog ensamheten som är boven i dramat. Och då kramar jag lite extra på pälsbarnen. För ensamheten är en av de få saker som jag inte kan säga att, nej, nu slutar jag med det.

Mot Stockholm

2017-12-29 21.56.46

Nu sitter jag på tåget igen tillbaka till Stockholm. Som alltid med blandade känslor men den här gången ändå med hopp om förändring. Jag har bott över 10 år i Stockholm nu och tänker att nu kanske det är dags för något annat..

Men mer om det en annan dag.

Min sista dag i Övik har det åter igen snöat som bara den men ändå lite till och från. Så jag tog tillfället i akt när det var lite uppehåll att dra ut sparken på en sista sväng, tog med Leia och så susade vi nedför berget (mamma bor högst upp på ett berg), Leia galopperandes bredvid, och bort till mormor och morfar. Där blev jag bjuden på pölsa, en visuellt vidrig rätt som jag inte ätit på säkert 15 år, men som faktiskt är förvånansvärt okej!

Vi skvallrade lite om det senaste på byn och sedan gick jag ut och skottade lite åt dem innan vi susade (nåja) uppför berget igen.

2017-12-29 21.46.13

Vet ni vad jag älskar mest med att vara hemma? Det är just de där vardagliga samtalen. Om vad ICA har på rea och hur mycket snö som kommit. Att ha någon att prata med om vad som hänt precis idag. Det gör jag inte i Stockholm. Det har väl att göra med att jag inte har en partner eller några kollegor och jag kan sakna det så himla mycket. Bara det där vanliga och vardagliga.

Men imorgon börjar den ovanliga vardagen igen. Med inspelning av ett nytt avsnitt av min YouTube-serie och fest med Designbloggarna och så säljmöte på fredag. En vardag jag också uppskattar även om jag kommer sakna skogen himla mycket.

Skottland!!

Just nu är jag helt bisarrt pepp för jag och min familj har precis bokat en resa i sommar till ett av mina drömresmål – Skottland!!

Berg, dalar, magiska vidder och tonvis med slott, det är vad jag ser framför mig (och vackra män med rött skägg som pratar som David Tennant). Vi flyger till Edinburgh och sedan hyr vi en bil där och åker norröver. Min dröm är att vi tar oss till högländerna men vi får se hur långt vi hinner, vi stannar bara i fem dagar.

Men alltså – TITTA!


Så – nu vill jag ha era bästa tips. Vad får jag inte missa i Skottland? Vilka slott är ett måste och var finns de bästa utsikterna? Vi kommer som sagt hyra bil så tips på någon finfin road trip välkomnas lite extra!

WHEEE!!!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier