Vad 10 timmar i en bil kan göra med ens liv
Jag är tillbaka i Stockholm efter några fantastiska dagar i Åre som ni kommer att få läsa mer om alldeles snart. Jag är en aning (ganska mycket) upplevelsebakis, ni vet så man är när man upplevt mycket både fysiskt och emotionellt samt varit konstant social under ett gäng dagar. Jag är helt slut och börjar dessutom bli förkyld. Men det var det helt klart värt. Men som sagt, återkommer till det.

Sista kvällen tog jag med kameran ut på kvällspromenaden och tog den här magiska bilden på kalfjället och stjärnhimlen.
Igår åkte jag bil hem tillsammans med Nathalie, en nyfunnen vän som också sitter i InoS styrelse. Hon är en person som verkligen följer sitt hjärta i allt hon gör och är väldigt varm och generös. Dessutom är hon väldigt klok och bjöd på sin klokhet under den här bilturen hem.
Bland annat så lärde hon mig en workshopmodell som hon kallar för ”livsrevidering” och som handlar om att se över sitt liv från topp till botten, vad man har för vision med livet, hur man lever för att uppfylla den visionen, vilka byggstenar som finns och vad som behöver åtgärdas. Detta fick mig att fundera och klura djupt och länge och jag satt tyst långa stunder och bara processade. Och så kom jag fram till ett stort beslut. Ett jättestort beslut som känns jätteledsamt och frustrerande och samtidigt som en stor sten som lättat från mitt hjärta.
2018 kommer innebära stora förändringar. Ni som lyssnar på ”Vad fan håller jag på med?!” vet redan lite vad som är i görningen men av någon anledning är det läskigt att skriva här. Men snart. Snart ska jag också ta med just dig på min resa, om du vill.











Senaste kommentarer