Vad 10 timmar i en bil kan göra med ens liv

Jag är tillbaka i Stockholm efter några fantastiska dagar i Åre som ni kommer att få läsa mer om alldeles snart. Jag är en aning (ganska mycket) upplevelsebakis, ni vet så man är när man upplevt mycket både fysiskt och emotionellt samt varit konstant social under ett gäng dagar. Jag är helt slut och börjar dessutom bli förkyld. Men det var det helt klart värt. Men som sagt, återkommer till det.

Åre

Sista kvällen tog jag med kameran ut på kvällspromenaden och tog den här magiska bilden på kalfjället och stjärnhimlen.

Igår åkte jag bil hem tillsammans med Nathalie, en nyfunnen vän som också sitter i InoS styrelse. Hon är en person som verkligen följer sitt hjärta i allt hon gör och är väldigt varm och generös. Dessutom är hon väldigt klok och bjöd på sin klokhet under den här bilturen hem.

Bland annat så lärde hon mig en workshopmodell som hon kallar för ”livsrevidering” och som handlar om att se över sitt liv från topp till botten, vad man har för vision med livet, hur man lever för att uppfylla den visionen, vilka byggstenar som finns och vad som behöver åtgärdas. Detta fick mig att fundera och klura djupt och länge och jag satt tyst långa stunder och bara processade. Och så kom jag fram till ett stort beslut. Ett jättestort beslut som känns jätteledsamt och frustrerande och samtidigt som en stor sten som lättat från mitt hjärta.

2018 kommer innebära stora förändringar. Ni som lyssnar på ”Vad fan håller jag på med?!” vet redan lite vad som är i görningen men av någon anledning är det läskigt att skriva här. Men snart. Snart ska jag också ta med just dig på min resa, om du vill.

On top of the world

En snabb incheckning från Åre och fjälltoppar i dimma och skidåkning och en fantastisk Winter Workation!

Jag är här tillsammans med 30 av Influencers of Sweden's underbara medlemmar för vår andra Winter Workation i ordningen. Det blir fyra dagar av föreläsningar, snöiga aktiviteter, mys framför brasan och massor, massor med häng med andra bloggare och influencers. Vi kommer helt garanterat nörda ner oss vansinnesmycket i vårt fantastiska jobb och förhoppningsvis komma hem med en massa pepp och och en målslång to-do med grejer att ta tag i.

Och ikväll är det dags för smygrelease av min bok! Håll i oss, nu blir det åka av.

Föreläsningsfredag!

Igår gjorde jag något som är VÄLDIGT ovanligt för mig; jag klev upp tidigt. Jättetidigt. 04.30. Alltså HALV FEM. Det är bisarrt jävla tidigt. 

Anledningen var att jag skulle åka till Strängnäs för att föreläsa på en företagarfrukost på Strängnäs Business Park! Minglet började klockan 07.00 och ca 07.45 skulle jag stå på scenen. Det gick faktiskt förvånansvärt bra alltihopa – att ta sig upp, duscha, fixa sig och komma iväg i tid. Men igår kväll var jag helt nedmölad i huvudet och somnade typ 21, vilket nog var bra med tanke på att jag skulle sitta på ett tåg kvart i åtta i morse.

Väldigt härlig frukost var det i alla fall och jag hade många intressanta samtal efteråt, bland annat med en kvinna som driver ett instagramkonto om garage. Så vansinnigt nördigt, jag älskar det.

Hörrni! Min bok har ju kommit! Från tryckeriet! Nu finns den på riktigt! Det är så jädra knäppt och fantastiskt och igår efter lunch åkte jag till förlaget för det var dags för signering! Bara det liksom. ”Signering”. Hihi.

Det är ju i alla fall så här att när man skrivit en bok så ska det göras PR för den. Alltså ska min bok skickas till ett antal personer, i mitt fall ett gäng influencers, som jag hoppas ska tycka om den och kanske vilja lyfta den i sina kanaler! Så jag satt och skrev personliga meddelanden i, och signerade, sisådär 60 böcker igår. Det tog sin lilla tid men det var SÅ kul! Att först och främst få TACKA alla dessa människor som inspirerar, inte bara mig, utan hundratusentals andra, varje dag – men min egen bok! Det känns så himla bra.

Så nu ligger de här böckerna på lådan och på måndag släpps den till allmänheten. Inte utan att man är en aning nervös.

Vlogg: Rensar i mitt barndomshem

Ni kanske minns att jag i november var hemma i Övik och hjälpte till att rensa upp i mitt barndomshem? Det står nu tomt och ska säljas så jag blir lite nostalgisk och visar upp hur det såg ut där jag växte upp.

Som hemma fast lite bättre


Reklamsamarbete med Företagsbostäder


Nej. Jag har inte flyttat. Tyvärr. Vore inte en sån här etagelägenhet drömmen?!

Ni kanske minns att jag där i mörkaste december var i Göteborg och hälsade på, hade en workshop och en härlig AW med InoS-medlemmar? Då bodde jag ju i en av Företagsbostäders lägenheter och visade er det ljuvliga sovrummet och nu tänkte jag, när det nya året har dragit igång och jobbresandet börjar igen, att vi skulle kika på resten av den här helt sjuka lägenheten! För jag tänkte, du kanske också vill bo här när du hälsar på i Göteborg?

Den här lägenheten ligger alltså på Teatergatan i Göteborg, en parallellgata till Avenyn. Det roliga (och perfekta) är att min workshop, som var en av anledningarna att jag var i stan, låg på samma gata, bara något kvarter bort. De hade alltså bokat in mig i en lägenhet som låg svinnära där jag skulle jobba – SÅ BRA. Att sedan lägenheten såg ut som en dröm var en rejäl bonus.

Det enda jag INTE gillade med lägenheten var den där glasrutan ut mot loftgången. Man gick alltså ut på en loftgång för att komma till alla lägenheter, så de som hade lägenheter bortanför min kunde bara glo rakt in när de gick förbi. Men det kunde jag som leva med.

För kolla ljuset!! Lägenheten hade alltså balkonger åt två håll, en från vardagsrummet (stor som ett extra rum!) där man gick upp till övervåningen, och en från sovrummet. Så fönstret var två våningar högt, från golv till tak! SÅ ljuvligt och det betydde att man faktiskt fick in lite ljus trots decembermörker.

Kolla ba! Bonus att det låg en gammal fabrik (?) mitt emot så utsikten var inte fy skam.

Vovvevänligt. <3

Dock liiiite läskigt med hög trappa de första gångerna.

Inte nog med TV med en miljard kanaler, det fanns också en bluetooth-stereo så att man kunde dansa loss lite medan man lagade frukost. För allt finns liksom! Porslin och kastruller och tvättmaskin och allt man behöver för att ”leva”, speciellt om man, som på vissa jobbresor, är borta i en vecka eller så. Då blir hotell lätt lite trist och trångt.

Så vad är grejen med Företagsbostäder? Det är skitmycket billigare än hotell, enkelt att boka och man hämtar upp nyckeln i närheten av stationen (i GBG iaf) så inget jox med att skicka och sånt. Sedan bor man bara som vanligt och sedan ingår också slutstädning (men det finns städprylar så man kan städa själv om man stannar länge).

Jag tycker detta är så smart! Som jag skrev i förra inlägget – som AirBnB fast för företagare! Och SÅ perfekt om man vill dra till en annan stad för workation, eller om man vill ha med familjen när man jobbar och ha ett lite mer ”normalt” liv.

Sugen? De har inte bara lägenheter i GBG utan även i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Linköping och Lund.  Spana in Företagsbostäders sajt här vetja!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier