En onsdag i mobilen

Hallå där vänner! Idag är det onsdag fast snart torsdag (klockan är halv tolv) och jag tänkte vi skulle köra en såndär ”superliveblogg” (fast inte jättesuperlive men rätt dag i alla fall) och kika på vad jag haft för mig idag. Ja? Let's do it!

Jag inledde dagen på mitt lokala konditori här i Björknäs där jag bor. Jag har ärligt talat aldrig suttit här och fikat förut men hamnade här för att jag skulle intervjuas av lokaltidningen här i Nacka – Nacka Värmdö Posten – och de ville gärna ses i just Nacka. Eftersom jag kände att min lägenhet inte riktigt passar sig så föreslog jag Centralkonditoriet och så blev det!

Bra kaffe, bra macka och bra selfieljus! Det är kanske detta som ska bli mitt nya coffice?

Hej hej fotografen och ledsna julgranen!

Utanför caféet möttes jag av detta. Så många frågor?! Var är hunden liksom?? Har någon snott hunden? Man kan ju inte gå iväg och lämna kopplet? Jag fattar ingenting men blev lite ledsen och orolig för woffie.

Sedan åkte jag in till Söder (åh saknar Söder) och hängde hela eftermiddagen på IDG där jag höll en kurs i hur man som företag lyckas med influencer marketing! Det var superkul och vi hade så bra diskussioner. Helt olika företag med både olika förutsättningar och målgrupper så riktigt spännande.

Efteråt sprang jag in på Söderhallarna för att köpa jiffypåsar och fastnade framför pennorna på den FANTASTISKA pappersbutiken som finns där. HERREGUD SÅ MYCKET PENNOR. (Ja ni ser ju Bullet Journal-monstret i mig är alive and well.) Köpte ”bara” två nya pennor. Såatte.

Kvällen har spenderats framför datorn med de här ljuvliga personerna – styrelsen i Influencers of Sweden! Vi har haft styrelsemöte och jag tycker vi är så bra som håller det på en mänsklig nivå. Inga styrelserum och sånt trams utan bebisar och after ski i rummet intill och myskläder och makaroner och korv (det var jag). Så kompetenta och varma och bra människor alltså.

Och det var min onsdag! Hur var din?

Smygrelease av ”Yrke: Influencer”

Inlägget innehåller reklam för ”Yrke: Influencer”

© Caroline Frankesjö http://carolinefrankesjo.se

Nu är den här. Nu finns den på riktigt och där ute i världen för folk att köpa och läsa och lära känna. Och det är läskigt och fantastiskt – herregud, jag har skrivit och släppt en BOK! jag kan fortfarande inte fatta det. Undra om jag någonsin kommer att fatta det.

© Caroline Frankesjö http://carolinefrankesjo.se

Tydligen så finns det olika ”släpp” i bokvärlden. Förra måndagen (den 29:e januari) var alltså releasedagen för boken, det var då den började skeppas ut till butiker och till dem som förbeställt den på nätet. MEN på onsdag, den 7:e februari, är ”recensionsdag”, alltså dagen så tidningarna publicerar sina (eventuella) recensioner av boken. En aning förvirrande MEN det här betyder att jag får två releasefester!

© Caroline Frankesjö http://carolinefrankesjo.se

Eftersom vi var i Åre på Winter Workation förra måndagen så hade vi en ”smygrelease” där med alla underbara InoS-medlemmar och alla fick med sig en bok hem! Det var många som redan hade förbeställt boken (bless your hearts!) och då bad jag dem ge den boken till någon de ser potential i, som kan behöva boken. Pay it forward gillar jag!

Har du ännu inte hunnit knipa ett ex? Beställ boken här!

© Caroline Frankesjö http://carolinefrankesjo.se

Så vi hade alltså en liten smygrelease på Grow, restaurangen på Holiday Club Åre, och Sara intervjuade mig lite kring boken och så läste jag en bit ur den, mina bästa säljtips!

© Caroline Frankesjö http://carolinefrankesjo.se
© Caroline Frankesjö http://carolinefrankesjo.se

Och sedan skulle jag signera allas böcker. Herre min gud vilken underlig känsla. Alla var så gulliga och fina och sa så snälla saker att jag blev helt lipig.

© Caroline Frankesjö http://carolinefrankesjo.se

Och det var min smygrelease – den ”riktiga” releasefesten blir på torsdag här i Stockholm. Du kommer väl?

Kissie dömd för smygreklam – vad betyder det för oss influencers?

Förra veckan kom den fällande domen mot Alexandra ”Kissie” Nilsson i det första fallet gällande influencers och smygreklam som prövats i domstol i Sverige. Målet har varit mycket uppmärksammat sedan anmälan kom för snart 1,5 år sedan och i och med domen hoppas många på klarhet kring vad som är okej när det kommer till annonsmärkning.

Men vad innebär domen i praktiken för oss influencers? Det reder jag ut i det senaste avsnittet av ”Tips från Influencercoachen”!

Se alla avsnitt av serien här!

På snöskor på Åresjön

180130 - Dag 3 - Snöskor

Fjäll i dimma, kaffe i kåsa och frasande snö under snöskorna. Så stavades en av de fantastiska dagarna vi spenderade i Åre tidigare i veckan på Winter Workation med Influencers of Sweden's medlemmar.

180130 - Dag 3 - Snöskor

Det var förmiddag och efter inledande yoga och workshops var vi ett gäng som spände på oss våra snöskor och traskade ut på Åresjön. Har nog sällan känt mig så frilufsig och mysig.

Under förra årets workation stod också snöskor på schemat men jag tyckte det lät lagom spännande och hoppade men OJ vad jag hade missat poängen. MYSIGHETEN liksom. Det lilla äventyret som blir de stora minnena.

180130 - Dag 3 - Snöskor

180130 - Dag 3 - Snöskor

Emilia och Rania var med med kamerorna i högsta hugg och stora leenden på läpparna. Rania hade också med sig sin drönare som hon flög runt lite med (efter initala uppdateringar och en hund som nästan mölade ner drönaren).

180130 - Dag 3 - Snöskor

Linnea tog täten och Leia (som var smått euforisk över att få springa lös på sjön) traskade glatt i hennes spår för att slippa sjunka ner så långt i snön. Hon hade dock lite problem med snöbollar i pälsen men kämpade tappert på.

180130 - Dag 3 - Snöskor

Hur drömmigt? Blir aldrig aldrig trött på den här utsikten.

180130 - Dag 3 - Snöskor

Sara var vår eminenta guide och hade tagit med både kaffe och te och en massa bullar med på vårt lilla äventyr. Friluftsdekadensen!

180130 - Dag 3 - Snöskor

Det här med att gå över en sjö i snöskor, man känner sig lite som Jesus som går på vatten.

180130 - Dag 3 - Snöskor

Och så kikar man tillbaka och ser hotellet (den stora byggnaden med vattenrutschkanan) och skidbackarna. Känns bra att hålla äventyren close to home när man är lite ovan, som jag.

180130 - Dag 3 - Snöskor

180130 - Dag 3 - Snöskor

När vi kom över till andra sidan sjön gjorde Linnéa upp eld med medhavd ved och tändstål. Ännu mer Jesus, att göra eld från ingenting liksom!

180130 - Dag 3 - Snöskor

180130 - Dag 3 - Snöskor

Så drack vi kaffe ur kåsor och åt kanelbullar och sedan traskade vi tillbaka hem över sjön igen.

180130 - Dag 3 - Snöskor

Och så tittade solen fram över fjället och gjorde dagen komplett.

Vad fan håller jag på med?! #44 – ”Alla behöver inte gilla mig!”

Åre

Hallå och hej fredag! Hoppas ni har haft en fin vecka!

Jag känner personligen att helgen kommer alldeles perfekt. Jag har som sagt tagit ett tufft beslut (som jag kommer berätta mer om längre fram) och nu känner jag mig plötsligt så mycket lugnare i kroppen. SÅ skönt.

I veckans avsnitt av ”Vad fan håller jag på med?!” pratar jag och Alex om hennes personliga mål för 2018 och om Winter Workation. Jag kan lova att det blir mer än lovligt flummigt!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier