Skotertur på fjället

Måndag i Stockholm och jag drömmer mig tillbaka till Åre, Winter Workation och en helt annan måndag för två veckor sedan då Åreguiderna tog med mig och sisådär tjugo andra glada InoS-medlemmar ut på skotersafari!

2018-01-29 12.35.40

Jag har ju bara kört skoter en gång tidigare och det var under förra årets Winter Workation. Sådana här traditioner kan jag leva med, så att säga! I år startade turen i Åre Björnen och så tog det fart upp mot fjället. Kul med en helt annan tur jämfört med förra året då vi ju började med att åka över Åresjön.

Jag älskar skoter, att kunna ta sig till platser man annars inte når och dessutom får fart och fläkt på köpet!

180129 - Dag 2 - Skoter

Vi hittade dock en annan sjö som vi swishade över – ÅH va kul att dra på lite på gasen! Vädret var inte lika soligt och fint som förra året men nästan mer trolskt och mysigt med dimman över fjället.

180129 - Dag 2 - Skoter

Jag började köra och Sanna satt bak på min skoter. Hon matchade dessutom väldigt bra, snyggt jobbat Mumin!

180129 - Dag 2 - Skoter

Som ett lämmeltåg kröp vi fram (eller röt vi fram, speciellt tysta är inte de här mackapärerna) bland snötäckta granar och frostiga björkar. Granarna ser inte ens gröna ut, utan svarta, som ett photoshoppat landskap.

180129 - Dag 2 - Skoter

Och plötsligt så var vi framme uppe vid Fröå Gruva där vi gjorde upp eld och fikade. SÅ MYS.

180129 - Dag 2 - Skoter

180129 - Dag 2 - Skoter

Och självklart skulle bloggarna fota!

180129 - Dag 2 - Skoter

Hjälmhår (och hjälmpanna). <3

180129 - Dag 2 - Skoter

Så här glad var jag (också väldigt glad över att få till den perfekta hoppbilden!)!

180129 - Dag 2 - Skoter

Jag kallar detta verk med det perfekta ljuset för ”Amanda och Elden”.

180129 - Dag 2 - Skoter

Kaffe i kåsa och kanelbullar. Alltså nu fattar jag verkligen grejen med utflykter!

180129 - Dag 2 - Skoter

Efter sisådär en kvart var det dags att ta sikte på dalen igen.

180129 - Dag 2 - Skoter

Jag och Sanna bytte plats så hon körde och jag satt bak och filmade och fotade. Av någon anledning hade det blivit väldigt ”hoppigt” i skoterspåret av vårt lilla gäng så hela vägen ner var ganska skuttig och vi skojade till det och sjöng ”boom boom boom boom” (ni vet Vengaboys?) för full hals.

180129 - Dag 2 - Skoter

Och det var den finfina skoterturen, tack Åreguiderna för en grym dag!

Hej från en fredag i solen

Vilken fantastisk fredag vi har haft här i Stockholm! Två grader varmt och strålande sol lockade ut mig och Leia på en lite längre promenad ner till sundet. Isen låg som en snötäckt motorväg över vattnet men bar nog inte mer än en skata.

Eller vad tror ni har trippat fram här på isen? Tror inte någon släppt ut sin vovve, en räv kanske?

Bojarna låg som färgglada prickar ute i snögatan och Leia vågade sig ut en liten, liten bit på isen men trippade snabbt tillbaka när det började krasa under tassarna på henne (hon var typ en meter ut så det var aldrig någon fara, det är grunt här under).

<3

Varm sol i fejset alltså, det var inte igår!

Det är så vackert här ner och som balsam för själen varje gång jag faktiskt lyxar till det med en promenad ner hit.

Och det var den fredagspromenaden!

Intervju i P5 Stockholm om ”Yrke: Influencer”

Vilken kväll det var igår! En maxad releasefest med alla underbara människor, en massa boksignerande och mitt i alltihop en intervju med P5! De mailade mig och ville att jag skulle komma till radiohuset klockan sex igår kväll men då var jag ju mitt uppe i kalaset så istället ringde jag in via telefon och ni kan höra intervjun här! Jag tycker den blev rätt bra!

Bilder från releasefesten kommer i helgen, stay tuned! 🙂

Lilla boken ute i världen


Inlägget innehåller reklam för “Yrke: Influencer”


Alltså kan vi bara take a moment här.

Jag blir tårögd. Jag blir helt tagen och tårögd när jag ser era stories. Ni fina människor som antingen köpt eller fått min bok och visar upp den och tycker om den. Den är liksom ute i världen nu. Den flyger.

Och ni verkar tycka om den, ni där ute i världen. Jag har fått några helt galet fina recensioner redan (bland annat av Sara och Madeleine ♥♥♥) och så många som säger att ni är taggade på att läsa.

Att se boken där ute, i era händer, är en helt fantastisk känsla. Att jag har skapat något som kan hjälpa ER, lyfta ER, i er kreativitet och förhoppningsvis hjälpa er komma närmare era drömmar. DET har liksom varit min dröm hela vägen.

Jag läste en kommentar på instagram från en tjej, jag minns tyvärr inte var nu, men hon skrev att hon hade läst boken hos en kompis och sedan känt att hon ville ha den själv så då hade hon köpt en egen. VA? Att man gillar den så mycket att man vill läsa den igen, alltså HUR FINT?!

Men det är väl lite det som är min förhoppning, att den här boken ska få vara med på din resa. Att du ska kunna gå tillbaka till den och få stöd och pepp och råd när du känner dig lite omotiverad eller osäker. Att du ska läsa den om och om igen, kanske skriva noteringar i marginalen och tumma sönder den. Verkligen använda den.

Eller bara låta den stå i bokhyllan och vara snygg. För FAN va snygg den är!! Elin och Emilia alltså, vilket TEAM vi är. Den blev precis så fin som jag önskade i mitt inre.

Så himla himla glad. Och stolt. Och ikväll ska vi fira på riktigt. Ikväll är det releasefest på Scandic Klara där jag spenderat så jädra många cofficedagar. Känns så bra och rätt.

Tack. Tack från djupet av mitt hjärta för ert stöd och er kärlek. Ni är bäst. Så himla bäst.

Är du också sugen på ett eget ex av ”Yrke: Influencer”? Här kan du köpa den!

PS. Har du skrivit om boken? SNÄLLA länka här i kommentarerna så jag får läsa! 

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier