Vad fan håller jag på med?! #41 – Våra bloggstrategier 2018!

2018 har smygit igång och i förra veckan pratade jag och Alex om våra bloggstrategier för det nya året och Alex coachade mig kring hur jag ska se på mitt företagande i vår.

2018 har smygit igång och i förra veckan pratade jag och Alex om våra bloggstrategier för det nya året och Alex coachade mig kring hur jag ska se på mitt företagande i vår.

Det är bara timmar kvar av 2017 och hög tid att summera året! Det har varit ett bergochdalbaneår, minst sagt. Men det är väl den typ av liv jag vill ha egentligen, har jag insett. Det måste vara upp och ner för att jag ska känna mig levande. Även om jag kanske känner att lite stiltje ibland skulle vara ganska skönt.
Men nu tycker jag att vi kikar på hur 2017 sett ut!

Årets sista dag är här. Jag har känt mig sjukt stressad den senaste veckan, jag känner mig inte klar med 2017. Jag har inte skrivit mina årskrönikor eller gjort alla workshops eller förberett min nya Bullet Journal. Men nu är det väl dags att bara släppa det och kasta sig handlöst in i 2018. På andra sidan nyår finns säkert en massa tid att hinna med allt det där.

Jag, mamma och Leia inledde årets sista dag med en promenad i skogen. Den ”stora” stigen var relativt upptrampad men när vi kom in i skogen så var det en halv meter nysnö och då var det bara att plumsa. Stackars Leia hade lite problem vissa partier men kämpade tappert på. Och när hon fick löpa loss lös, då jädrar var hon så lycklig att snön rykte!

Jag kan inte påstå att jag ser något skidspår så jag känner fritt fram.

Kolla lyckan! Hela vovven i luften!

Wheeeeeeee!

Tack 2017, du har varit det mest intensiva året på länge. Och du gav oss en jävla massa snö. Jag är nöjd.

Igår kväll blev jag kär. Jackie tog med mig ut i natten med kameran i högsta hugg och lärde mig konsten i nattfoto. Vi var ute i flera timmar och experimenterade med tomtebloss och långa slutartider i meterdjup snö. Det var skratt så vi kiknade och jag insåg hur fantastiskt det här med att fota i mörker är. Tystnaden. Lugnet. Den totala avsaknaden av stress.
Så ikväll när det sprack upp efter att konstant ha snöat i typ en vecka så tog jag med kameran och stativet upp mot skogen och provade att fota stjärnorna och månen för första gången. Jag har en del att lära, till exempel att 30 sekunder är för lång slutartid för att fota stjärnor – de rackarna flyttar ju på sig!
Bara upplevelsen i sig är dock värt minst lika mycket som resultatet. Att få komma ut och skapa. Bara skapa. Det är något jag gör väldigt sällan, skapande för skapandets skull, inte för resultatet. Resultatet tänker jag blir bättre med lite övning men skapandet, det kommer finnas kvar längs vägen.

Vad tycker ni? Inte helt illa för en nybörjare va?
Det är dags att börja sammanfatta 2017 och jag tänker att vi börjar med att kika på några bilder som andra fina personer har taggat mig i under året på Instagram!

1. Året började på Content Day där jag pratade i en panel med bland annat Fredrik Wass som taggade mig i den här bilden.
2. Fredrik var också med på den här bilden från ett frukostseminarium på Sveriges Tidskrifter där han jobbar. De har också lagt upp bilden!
3. I mars var det dags för Internet i Fokus i Malmö och då tog Martin den här bilden på mig och David som arrangerade konfan.

4. I slutet av mars styrde jag och InoS-gänget upp den första upplagan av The Influencer Convention och fastnade på bild med Clara, Elin och Frida!
5. På festen på kvällen hamnade jag på den här bilden på Martins konto!
6. Och så hängde jag en himla massa på TubeCon, tillsammans med bland annat Thomas Sekelius och Felicia Bergström, som lagt upp den här bilden!

7. I maj var det dags för en föreläsning på Insamlingsforum där en deltagare fångade mig på bild mitt i showen!
8. Och i slutet av maj hade jag och min kära vän Rebecka en AW med stil på InoS HQ. <3
9. Sedan i början av augusti var jag ute och vandrade i Skuleskogen med Helena och Katarina!

10. Och Katarina tog ett himla fint porträtt på mig som dök upp några veckor senare på hennes Instagram.
11. I september drog vi till med en bloppis på kontoret med de här fina brudarna!
12. Det blev oktober och Stora Influencerpriset och då dök jag upp på Ebbas konto!

13. November och Internetdagarna och Jesus i min föreläsning!
14. Maja tog en bild på oss på MEG och sedan utsågs hon till Månadens Medlem i InoS och blev så glad att hon la upp det här inlägget och tackade mig och InoS. Fint!
15. Maja har även tagit den här bilden när vi hade medlemsträff i Göteborg för några veckor sedan.
Och det var några av bilderna från 2017! Så himla kul att se vilka bilder man hamnat på som man inte är med och väljer ut själv, det kan ju gå hur som helst. Men detta gick ju ganska bra! 🙂
Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer