Lucka nummer 19: ”En vän jag vill hylla”

Dagens lucka i Johanna Kajsons julkalender handlar om ett hylla en vän.

Det här med att hylla sina vänner och berätta för dem vad de betyder för mig (och inte bara vänner utan även familjen!) tycker jag är banne mig så viktigt. Och något jag verkligen försöker underhålla och göra ofta! Säga till mina vänner att jag älskar dem, krama dem och bara finnas där när de behöver det. Men inte bara vara självklar utan också faktiskt säga det. För många gånger är de orden långt ifrån självklara.

Jag satt förra veckan och skrev min ”tack till”-sida i min bok (som kommer ut i januari!!). Mitt Oscarstal. Min chans att lyfta de som betyder mest för mig. Hur i hela friden ska man komma ihåg alla? Det är som att öppna någon variant av Pandoras box, det är livsfarligt att börja nysta i det för det är liksom dömt att misslyckas. Man kommer alltid glömma någon liksom.

Men jag valde att inte vara feg utan faktiskt kaxa upp mig och försöka namnge de personer i mitt liv som betytt mest för mig, och då kanske speciellt i min karriär och i samband med att jag skrivit boken. Så det gjorde jag. Det blev inte världens längsta lista men en lista som värmer i hjärtat. Och jag hoppas den värmer mina vänners hjärtan lika mycket.

Whoops, insåg precis att jag är en dag sen med den här luckan. Jaja, håll till godo!

VIDEO: Min sminkrutin till vardags!

Inlägget innehåller annonslänkar – läs mer i min policy!

I den här videon delar jag med mig hur jag sminkar mig till vardags, hur jag mår efter denna galna höst och hur går det med boken egentligen? Och så first impression av Kerstin Florians nya CC Cream!

Produkter i videon:

Hudvård: 

» IDUN Minerals Micellar Water
» Pixi Glow Tonic
» IDUN Minerals Serum
» IDUN Minerals Day Cream
» IDUN Minerals Night Cream
» IDUN Minerals Eye Cream

Bas: 

» Kerstin Florian Luminizing CC Cream, Porcelain
» Kerstin Florian Brightening Concealer, Ivory
» Lumene CC Cream
» Clarins Instant Concealer
» Beauty Blender
» Linda Hallberg Infinity Palette

Ögon:

» Linda Hallberg Infinity Palette
» Make Up Store Tri Brow
» Smashbox Lid Primer
» IDUN Minerals Eir Curling Mascara

Borstar:

» Borstar från Real Techniques
» Borstar från Linda Hallberg

Läppar:

» Buxom Big & Sexy Bold Gel Lipstick

Medlemsträff i Göteborg

Hej vänner! Nu är jag i Övik! Och det är så mycket snöööö! Igår var jag upp i skogen och fotade lite och njöööt så det stod härliga till av knarret och tystnaden. Gud vad jag önskar att detta vackra vinterland får vara med oss länge, länge till!

Men nu tänkte jag att vi skulle kika på när jag var i Göteborg förra veckan och var med på en medlemsträff med Influencers of Sweden som Martin och Dorotea så fint hade svängt ihop!

171211 - InoS Medlemsträff GBG

Som jag älskar att träffa våra grymma medlemmar! De är så smarta och inspirerande och härliga!

171211 - InoS Medlemsträff GBG

Vi träffades här, på Space 62 mitt emot Operan i Göteborg. Det är gamla Swedish Taste, det säger tydligen folk mer. Superfräsig lokal, älskar hejdlöst den här ”hängande baren” som man kunde se uppifrån från övervåningen.

171211 - InoS Medlemsträff GBG

Där borta i hörnet satt vi, vi var väl en sisådär 10-12 personer. Himla fint folk som tagit sig iväg i snöyran.

171211 - InoS Medlemsträff GBG

Hej jag vill också ha en väggren med lysande snok tack.

171211 - InoS Medlemsträff GBG

Efter lite inledande mingel gled vi in i ”vinarkivet”, ett konferensrum/vinkällare (fast på övervåningen) där alla de svindyra och supergamla vinerna fanns. Det var på riktigt DAMM i skåpen. Dock undrar jag om de placerar dit det bara för att det ska se gammalt ut. Hur kommer dammet in i glasskåpen liksom?!

171211 - InoS Medlemsträff GBG

Här skulle vi nämligen ha lite workshop! Dorotea som är tidcoach (HUR coolt?!) pratade om planering och hur man på ett smart sätt lägger upp planeringen av sina sociala kanaler. Blev mycket pepp på att hugga tag i 2018!

171211 - InoS Medlemsträff GBG

Älskar fylla-i-saker. Måste köpa fina pennor och FYLLA I som bara attan i mellandagarna!

171211 - InoS Medlemsträff GBG

Tack Martin för den här superfina anteckningsboken, SÅ fin!

171211 - InoS Medlemsträff GBG

Efter workshoppen blev det käk, de här små tacohistorierna var löjligt goda!

171211 - InoS Medlemsträff GBG

Chark och råbiff och OST och alla möjliga godsaker. Tack till vår sponsor Cosentino (som gjort de tokfina bordsskivorna ni ser i bilden ovanför) för den här toppenkvällen!

IDUN Minerals lanserar hudvård – och jag har testat!

För ett tag sedan var jag på ett lanseringsevent för IDUN Minerals som släpper hudvård! Jag gillar verkligen IDUNS makeup så var väldigt pepp på att testa hudvården med. Och nu när jag gjort det i en månad eller så så känner jag att det är dags för ett utlåtande!

IDUN Minerals

Den nya serien innehåller åtta produkter och av dessa har jag provat sex stycken, de som bäst passar min hud. De har också mycket pedagogiskt satt siffror på produkterna så man vet vilken ordning man ska använda dem om man går från tvål-och-vatten-nivån.

Här är alla produkter, jag har satt en stjärna bakom de produkter jag provat.

  • Micellar water 219 kr *
  • Cleansing face + eye mousse 199 kr *
  • Cleansing face + eye lotion 199 kr
  • Serum 349 kr *
  • Day cream 329 kr *
  • Day cream Dry skin 329 kr
  • Night cream 329 kr *
  • Eye cream 249 kr *

IDUN Minerals

Produkterna är veganska och parfymfria och eftersom de säljs på apotek så är de rejält testade och ska också fungera för dem med känslig hy.  Produkterna innehåller bland annat äppelsyra (AAHA), antioxidanterna vitamin C och E, niacinamid och oljor från raps och havre.

Dessutom ska också de supersnygga förpackningarna vara miljövänliga!

IDUN Minerals

Så vad tycker jag då? Jag älskar det! Lite extra älskar jag nattkrämen som är ljuvligt krämig men även rengöringen som får bort allt inklusive trilskande eyeliner. Produkterna håller min blandhy glad även nu när årstiden är allt annat än vänlig mot huden.

Den enda produkten som jag inte riktigt är ett fan av är ögonkrämen. Jag förstår inte poängen med förpackningen och appliceringspryttlen och den är väldigt lös och mjölkig.

All in all, stabil och lyxig hudvård för en rimlig peng, heja IDUN!

Jag har pratat lite mer om produkterna i den här videon med min makeuprutin, kika gärna!

Vecka 50 | Göteborg, rättegång och boklayout!

Formsvackavecka. Eller bara slut på energikvoten för 2017. 

Några ögonblick från veckan som gått:

Veckan inleddes i Göteborg. Var det verkligen bara en vecka sedan? Det känns som en månad. Den här veckan har gått helt otroligt långsamt.

Jag såg ut såhär när jag åkte till en PR-byrå och höll kurs i influencer marketing. Det var ett superhärligt gäng och jag tror de fick med sig mycket matnyttigt. Älskar att utbilda, mer sånt!

På måndagskvällen hade vi medlemsträff med härliga personer från Influencers of Sweden. Älskar dessa människor!

På tisdagen åkte jag hem till Stockholm igen och på onsdagen hade jag ett superspännande möte på mitt bokförlag! Det skulle redigeras, det skulle beslutas om färger till inlaga och rak eller böjd rygg och alla möjliga småbeslut som jag inte visste existerade. Underbart!

Och sedan när jag satt och hade möte med deras PR-person så klättrade en person utanför fönstret på typ femte våningen. Hade en aning svårt att fokusera på vilka tidningar jag vill skicka boken till då så att säga.

På torsdagen var det dags för något jag aldrig gjort förut – vittna i rätten. Jag var nämligen kallad som sakkunnig i rättegången mot Alexandra ”Kissie” Nilsson. Så jag fick svära ed (åhhh va svårt det var att inte dra ”you can't handle the truth”!) och sedan prata generellt om annonsmärkning och branschen. Jag vittnade alltså inte varken för eller emot Alexandra utan var där som ”expertvittne” eller vad man ska kalla det. Sakkunnig.

Efter tingsrätten gick jag och gav blod. Det är en sådan grej som aldrig blir av för det är så svårt att planera in, jag insåg nu när jag var där att jag inte gett blod på TRE ÅR. Jaja, nu är jag igång igen.

Dock blev jag jätteillamående efteråt så fick åka direkt hem och sova en stund.

Sedan kom Jackie! Hon var ju hundvakt när jag var i London i november och det syns verkligen hur mycket Leia gillar henne. Hon höll på att skaka av sig rumpan när Jackie kom, så lycklig var hon. Ja ni ser ju liksom. Så vi åt tacos och pratade om Instagram (alltså, det är inte roligt längre..) och jag var alldeles lagomt virrig.

Och sedan blev det helg och jag mådde piss men så igår så gick jag och skulle hämta ut ett mystiskt paket – visade sig vara en mastodont julklapp från Sara! Dock har jag ingen bil och den var SVINTUNG så jag flirtade till mig att få låna en sån där rullkorg från ICA som jag drog hem den i. Tack ICA Björknäs! Ni får tillbaka den efter nyår.

Blandade tankar från veckan:

» Ärligt talat har det mest varit ångest. Jag hoppas inspirationen och peppen snart hittar tillbaka in i min kropp.

Tipselitips:

» Jag har tyvärr varit alldeles för introvert och inte surfat runt så mycket den här veckan så har inget tips att ge er. 🙁

 Förra året då?

» Förra året var jag i Åre! Åh Åre, som jag längtar dit. Men i januari blir det Winter Workation igen!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier