Vad fan håller jag på med?! #40 – Facebookannonsering – och vad händer med Instagram?

Alltså TACK fina ni för alla peppande kommentarer och all kärlek på förra inlägget. Det är så underbart att veta att ni är här och att ni lyfter mig när jag är nere. Med er är jag aldrig riktigt ensam. <3

I veckans avsnitt av ”Vad fan håller jag på med?!” pratar jag och Alex också lite om det här med vilsenheten och deppigheten och blandar det med konkreta saker som Facebookannonsering och vad är det som händer med Instagrams algoritm egentligen?!

Hej.

Hej kära ni. Ni kanske märkt att det ekat tomt här på bloggen den här gångna veckan. Jag har inte mått bra. Jag har känt mig otroligt stressad, som att jag springer och springer men mållinjen bara flyttar sig. Jag pratade med mamma tidigare idag och hon sa något som fick mig att inse att jag nog bara är sådan här. Jag känner mycket och starkt och då blir svängarna ofta tvära och tuffa.

Idag skulle jag på födelsedagsfest hos min vän Rebecka. Jag hade verkligen sett fram emot festen men de senaste dagarna har jag kämpat mot ångesten och känt mig dimmig. Och det finns en anledning till att jag aldrig gör något på lördagskvällar – det blir för mycket press. För mycket som byggs upp och jag hinner stressa upp mig och när ångestbollen är i rullning så vill den inte stanna.

Jag har gråtit mycket de senaste dagarna. Det var ett tag sedan jag grät ofta. Det har varit en tuff höst, både med förändringar i InoS, ekonomiskt och fysiskt. En vilsenhet som jag kämpar med att hitta ur.  Och på det en ekande ensamhet. Det är inte helt lätt att reda ut denna vilsenhet när man bara har sitt eget huvud att förlita sig på.

Jag är SÅ redo för 2018. För ny energi, för nya projekt och nya mål. Och för att hitta ut ur dimman.

Hemma borta


Reklamsamarbete med Företagsbostäder


Nu är jag på väg hem till Stockholm och lyckades för första gången faktiskt missa mitt tåg! Jag var nämligen helt inställd på att tåget skulle gå kvart över tolv men nä, det gick HALV tolv. Som tur är hade jag en ombokningsbar biljett så det blev inte en sån dyr historia.

Det blev inte heller boendet den här resan (snygg övergång va?)! Jag bodde nämligen i en av Företagsbostäders lägenheter, på riktigt ett kvarter från Avenyn. Där fick jag en helt nybyggd, tipptoppig lägenhet för ungefär halva priset per natt som hotell kostar (!!). Fullt utrustad med allt man behöver i form av porslin och tvättmaskin och sådana bekvämligheter,  dessutom ingår handdukar, sänglinne och slutstädning. Som att vara hemma men borta (och lite bättre)!

De här bilderna tog jag imorse när jag och Leia tog en liten mys-sovmorgon i det härliga sovrummet på övre etagevåningen (!!). Hotellsängsnivå på det hela, så jädra härligt.

Ni kommer få se mer bilder längre fram på lägenheten men tills dess så vill jag bara säga att det här med att hyra en lägenhet på det här sättet är ju perfekt om man veckopendlar eller om man vill ta sig en workation i en annan stad. Som AirBnB men anpassat för företagare! Företagsbostäder finns inte bara i Stockholm, Göteborg och Malmö utan även i Helsingborg, Linköping och Lund.

Jag skrev ju igår att jag var lite sugen på att testa en ny stad, jag tänker jag kan börja med en workation? En InoS-tour kanske?!

Tack Företagsbostäder för den här vistelsen! Spana in deras sajt här, kanske är det något som passar din nästa jobbresa?

Göteborgssnö

Det snöar i Göteborg! Jag har precis kommit tillbaka efter en supermysig AW med ett gäng InoS-medlemmar och så efter det tog jag och Leia en promenad i snön. Så mysigt! Vi bor bara ett kvarter från Avenyn, och lika långt från Göteborgs universitet, så mysiga kvarter att kvällspromenera i. Det är nästan så man blir lite sugen på att flytta hit.

Men samtidigt nej, jag har gjort min västkustvända när jag bodde i Borås för 10 år sedan. Då hängde jag mycket i Göteborg eftersom min dåvarande sambo är härifrån. Det är fortfarande mycket nostalgi och en aning vemod när jag är här, även fast jag varit i Göteborg otaliga gånger sedan dess.

Ofta när jag kommer ifrån Stockholm så funderar jag på att flytta, funderar på hur det skulle vara att bo någon annanstans. Kanske flytta hem till Norrland, eller till Örebro eller Lund. Jag har ju bott i Stockholm i över tio år nu, borde man kanske testa på en ny stad?

Eller är det bara så här man känner varje gång ett år är på väg att ta slut? Längtan efter förändring och en nystart?

Även som vindpinad är hon världens bästa fotomodell, min Leia. <3

Jag vet inte om det är för att jag är i Göteborg, men den här skylten är vansinnigt rolig.

Imorgon bär det av tillbaka till Stockholm igen, i alla fall i några dagar till, sedan blir det jullov i Norrland med riktigt mycket snö.

Vecka 49 | Videohjälpen, meditation och datakrasch

Nu börjar det kännas att året börjar närma sig sitt slut. Jag känner lite att jag trampar vatten och väntar på att livet ska börja igen… Är det fler än jag som känner så? Att december bara är transportsträcka?

Några ögonblick från veckan som gått:

Tisdag » På måndagen hade jag möten från morgon till kväll och tog inte en enda bild men tisdagsmorgonen bjöd på den här fantastiska soluppgången.

Varför jag ens såg soluppgången? Därför att jag går hos PT på tisdagar och då ska man vara där klockan nio. Och i och med att solen knappt går upp alls these days så blir det så. Så jag lyfte lite saker, det var skönt.

Sedan satte jag på mig ansiktet och åkte till Videohjälpen och pratade om influencer marketing med Martin och Lisette. Du kan läsa mer om det här!

Onsdag » Det blev onsdag och jag visade upp ett hörn jag aldrig visat upp i mitt hörn – och mitt osminkade fejs – kika här!

Sedan kraschade min dator på kvällen och jag fick lite skrämselhicka.

Torsdag » På torsdagen var jag ju på meditationslunch med Jossan med en massa andra härliga brudar. Och sedan gick jag med datorn till datadoktorn och han hjälpte mig med första hjälpen och sedan så levde datorn igen!

Så jag firade jag att jag sparat 20 000 kr (inte behövt köpa en ny dator) med en AW med finaste Sanna och vi sniffade parfym och drack rödvin.

Lördag » I lördags åkte jag till Liljeholmen där isen börjat lägga sig över Trekanten. Och så satt jag på julmarknad på Färgfabriken och sålde prints åt Jessica!

Söndag » Och igår åkte jag tåg med gölligaste vovven och nu är jag i Göteborg och jobbar tills imorgon!

Blandade tankar från veckan:

» Jag tänker mycket på vad jag vill med nästa år. Har du något tips på hur man gör en ”självkonferens”, alltså reder ut för sig själv vad man har för mål och strategi och hur man jobbar mot den?

Tipselitips:

» Sandra har skrivit ett riktigt bra inlägg om vad hon faktiskt jobbar med och det är så galet mycket saker. Det ska jag skicka till de som babblar om att man bara ”skriver en liten dagbok på nätet”.

 Förra året då?

» Förra året skrev jag om varför det är så jädra viktigt att vara feminist. Samtliga punkter är fortfarande högst aktuella.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier