Lucka nummer 6: ”En hörna i hemmet jag aldrig visat”

Jag tänkte att jag sent om sider skulle haka på Johanna Kajsons julkalender! Jag kommer förmodligen inte att hinna med alla luckor men vi kör och ser var det landar! Läs mer om julkalendern här!

Lucka sex handlar om ”en hörna i hemmet jag aldrig visat”.

Vojne.

Jag visar ju sällan upp mitt hem alls. Jag har ett sådant där hem som är otroligt ”hemtrevligt” och ”personligt” vilket är en fin omskrivning för övermöblerat kaos. Därav brist på piffiga inredningsbilder från mig. Min soffa är från 2004 och det är hundhår överallt och inget är ”ljust och fräscht”. Men okej. Vi kör.

Jag tänker att ni får se min kontorshörna där jag allt som oftast sitter och jobbar numera när jag inte längre har något kontor. Även det är övermöblerat och kaos men jag är väl helt enkelt sådan!

Lucka nummer 6: ”En hörna i hemmet jag aldrig visat”

Här sitter jag allt som oftast om dagarna, när jag inte ränner runt på möten på stan. Jag gillar det! Den stora skärmen är min älskling, 11 tum är liksom inte mycket att ha när man ska redigera både video och bilder. Trädonnan i fönstret är från Dominikanska Republiken ca 1999 och rendiademet är från julbordet förra veckan.

Lucka nummer 6: ”En hörna i hemmet jag aldrig visat”

En vidare bild på nästan hela sovrummet. Som ni ser så är det inte mycket golvyta över direkt, speciellt sedan jag tog hem skrivaren och allt jox från kontoret. Den vita hurtsen huserar dock inte kontorsmaterial utan smink och hudvård. Yup, jag har en del sådant. Och ovanpå den står mitt diplom från när jag vann hedersutmärkelsen från Matbloggspriset förra året.

Lucka nummer 6: ”En hörna i hemmet jag aldrig visat”

Okej, då sätter vi oss vid skrivbordet. Om man kikar till vänster så har jag mitt bokmanus med en massa redaktörskladd på och min bullet journal samt min kamera. Och lite sminkborstar och smink och ett doftljus och knäckebröd och d-vitamin. Som man har på ett skrivbord liksom.

Lucka nummer 6: ”En hörna i hemmet jag aldrig visat”

Till höger är teknikparken. Objektiv, två mikrofoner och min vlogkamera. Och handkräm och hundgodis och en spegel för när jag sminkar mig (vilket jag också gör vid skrivbordet). Och candy canes som jag snodde med mig från julbordet förra veckan.

Lucka nummer 6: ”En hörna i hemmet jag aldrig visat”

Åh jag älskar mina palettblad!!! Den här var bara en liten stickling i somras som mormor tog i Kvaved och nu börjar den bli riktigt ståtlig! Älskar också självvattnarprylen i, från Clas Ohlson eller Granit eller ngt liknande.

Lucka nummer 6: ”En hörna i hemmet jag aldrig visat”

Och så jag, precis som jag ser ut idag! Osminkad och rufsig i håret men glad ändå!

Vecka 48 | Leopardjackor, julbord och bokredigering

Förlåt att veckosammanfattningen kommer mitt i veckan men ni vet – LIFVET! 😛

Några ögonblick från veckan som gått:

Måndag » Förra måndagen poddade jag med Josefin & Vanja och så här såg de ut när de dök upp, jag kiknade av skratt! Alltså, de är ju tvillingar! Man blir som man umgås sägs det och dessa två är väl ett tydligt bevis på det. PS. Leia passar väldigt bra in i färgschemat på Acast.

Efter podden åkte jag till Odenplan för att titta på kontor och på konferensavdelning för framtida event!

Tisdag » Tillbaka hos Elin efter några veckors uppehåll då både hon och jag varit på resande fot. Ett bråkigt knä gjorde mig lite besviken men Elin är så bra som hittar alternativ när vissa grejer inte funkar så jag blev slutkörd ändå!

Jag åt vegolunch på Clarion Skanstull samtidigt som jag stämde av med styrelsen samtidigt som jag skickade några mail. Multitasking i jobbpauserna mellan möten! Sedan åkte jag till Tourn för att prata om ett event de gör till våren som InoS ska vara med på.

Akademibokhandeln lovar att förverkliga mina önskningar och jag önskar mig precis ett sånt här skyltfönster när min bok kommer. Tack så mycket!

Onsdag » Hemmakontorsdag med filmande av YouTube-filmer, poddande och coaching. Har du lyssnat på senaste avsnittet? 

Torsdag » I torsdags var jag med bland annat Fanny på årets första julbord! Mer om det kommer snart.

Julpyntet dök upp i alla fönster och sedan satt jag hela helgen och redigerade boken och det var den veckan!

Blandade tankar från veckan:

» När blev musik liksom MUSIK? Alltså, hur gick vi från klassisk musik typ hela vägen från 1600-1800-talet för att sedan helt plötsligt hamna i jazz och Beatles? Om någon vet en bra dokumentär om detta så vill jag se.

» Jag tänker väldigt mycket på mitt eget varumärke just nu. Nu när InoS lite växt upp och flyttat hemifrån så funderar jag på var jag hör hemma både I InoS men också utanför. Oroa er inte, jag ska absolut inte lämna, men vi är många fler nu och föreningen drivs på ett nytt sätt och däri kommer mycket tankar. Bara så liksom.

Tipselitips:

» Lyssnar sönder Taylor Swifts nya platta. Ja, jag vet, jag är otroligt basic.

» Agnes reder ut hur hon som influencer tjänar pengar och…

» …Molkan ryter ifrån mot att få betalt i produkter. Älskar när influencers pratar om sitt jobb (såklart)!!

 Förra året då?

» Tydligen syntes jag i pressen väldigt mycket förra året. Det är fortfarande helt knäppt att se sig själv i tryck OCH SNART HAR JAG EN TRYCKT BOK!?? Så knäppt.

Hallå Videohjälpen!

Hallå hej vänner! Nu gör jag något så unikt som att LIVEBLOGGA! Alltså det är ju inte supersuperlive utan typ en timme efter bilderna togs men ändå hyfsat superlive.

Jag har varit här på Kulturhuset och pratat om influencer marketing och influenceryrket i Videohjälpens livesändning i sisådär en timme och nu sitter jag i bakgrunden här i studion och pratar med er och svarar på mail och funderar på om jag ska åka hem eller om jag ska sätta mig på ett café och jobba lite till.

Det var först tänkt att jag skulle göra sändningen själv men kände att det skulle bli så platt så när Martin var på plats i studion högg jag honom och så fick han också vara med!

Tre-kameraproduktion och studiolights galore, det är riktig TV-studio här!

Och så kom Lisette och var med också! Så himla bra gäng! Här höll Tech-Olle på att försöka sätta upp min telefon så att jag kunde sända live på Instagram samtidigt.

Zebran har fått julhatt!

Och nu sitter jag här med Kulturhusets lobby i bakgrunden. Hejhej!

Glöm inte att skänka det ni kan till Videohjälpens insamling! Alla pengar går till Musikhjälpen som i år arbetar för att stoppa sexhandeln med barn. Det tycker jag verkligen är värt alla pengar i världen. 

Lite vardagsglädje med Jossan & Vanja

Förra måndagen fick jag spendera en alldeles fantastisk timme med två av mina favoritpersoner i den här sociala medier-världen.

171127 - Podda med Josefin & Vanja

Nämligen Josefin och Vanja!

De här donnorna skulle nämligen bli de första att göra ett återtåg in i We Are Influencers-podden! Jag har ju intervjuat både Jossan och Vanja separat för några år sedan men nu var det alltså dags att sätta sig ner och prata med dem båda två som ett gemensamt varumärke.

171127 - Podda med Josefin & Vanja

Jossan intervjuade jag redan 2015, över två år sedan, då podden fortfarande hette ”Bloggbusiness”. Vi sågs hemma i hennes förra lägenhet Söder om Söder, pratade om plantskolan Modette och om den här nya bruttan hon hade hittat och börjat podda med…

Lyssna på det avsnittet här!

171127 - Podda med Josefin & Vanja

…Vanja! Vanja intervjuade jag någon månad efter Jossan och vi pratade om hennes artistkarriär, om GlamMom och den här nya grejen med bloggeri och sociala medier. Hej och hå så mycket som hänt på de här två åren!

Här hittar du avsnittet med Vanja!

171127 - Podda med Josefin & Vanja

Det var så hiskeligt roligt att sitta ned med de här två tjejerna som någonstans förkroppsligar vardagsglädje för mig (och så många andra med mig!) och ännu mer nu när de har startat sitt gemensamma varumärke MONYAY Club! Det här kommer bli ett feelgood-imperium, I can just smell it!

Jag tycker det är så underbart med två driftiga bruttor (japp, hänger med i deras lingo) som är bjussiga och lever som de lär, som inte bara är peppiga när livet går hand i hand med dem men även när det ger en en käftsmäll och man bara vill ge upp. Det är inte bara rosenskimrande med de här två utan det är på riktigt. Fast gärna med lite glitter on top.

171127 - Podda med Josefin & Vanja

Lyssna på avsnittet här!

Videohjälpen imorgon tisdag!

Hej hej hallå! Det är december och det betyder att det åter igen är dags för Videohjälpen! Videohjälpen är alltså ett välgörenhetsprojekt som drivs och arrangeras av United Screens och Kulturhuset Stadsteatern, till förmån för Musikhjälpen. Hela spektaklet streamas live (här) dygnet runt den 4-10 december, alltså veckan innan Musikhjälpen äger rum.

Förra året var jag med tillsammans med Anna och vi gjorde armhävningar och pratade om träning. I år kör jag superlive alldeles själv och jag kommer prata om hur man jobbar som influencer och sånt där ni vet.

Och det är dags redan imorgon, den 5:e december mellan 12-13! Det vore asroligt om ni tittade och ställde frågor! Fråga om vad som helst, jag svarar på allt! Typ. 

– Var? Sändningarna kommer du kunna följa på Youtube i kanalen Videohjälpen. Jag sänder 5/12 kl 12.00-13.00!

– Hur? Här hittar du bössan för insamlingen till Musikhjälpen.

– Vad? Influencerjobbet och allmänna dumheter om mig! Ställ din fråga i kommentarsfältet!

Kom och häng!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier