71. Josefin & Vanja

Att Josefin Dahlberg och Vanja Wikströms gemensamma podcast ”Josefin & Vanja” är ett resultat av ett ”fuck it, visst vågar jag”-moment är inte direkt någon överraskning. Varje vecka peppar de här bjussiga entreprenörerna med personliga stories och slagord som ”just do it” och ”dream big”. Samtidigt är de inte rädda för att prata om sina misslyckanden och motgångar, något som de själva tror varit avgörande för deras framgång.

Jag har tidigare haft med både Josefin och Vanja i podden, precis i starten av deras gemensamma varumärkeskarriär (jag länkar till de båda avsnitten i show notes på weareinfluencers.se) så det var dags för en välbehövling uppdatering för både deras enskilda och gemensamma business. Hur är det att vara beroende av varandras varumärken, hur gick de från podd till gemensam business och hur kommer affären att se ut i framtiden. Och så klart pratar vi om det alldeles nyfödda gemensamma varumärket Monyay Club!

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Vecka 47 | Internetdagarna och SNÖ!

Den här veckan har jag föreläst lite, smidit lite silver och haft lite ångest. Lite upp och lite ner alltså, hela livets smörgåsbord!

Förra måndagen var det dags för ännu en föreläsning – dock min allra första på Internetdagarna! Lite av en milstolpe. Jag har varit på Internetdagarna ett par gånger förut, jag minns till exempel när jag ställde ut 2014 och pitchade Better Bloggers för branschen. Oj så länge sedan det var men egentligen inte alls.

PREACH!

Jag fick hänga med Sara en massa och det var banne mig inte igår. Hurra!

På måndag kväll gjorde jag något så ovanligt som att gå ut och äta middag med vänner. Det är ju inte supervanligt och var så underbart och lyxigt. Jag och Sara och Sanna firade lyckade föreläsningar och bara att vi är allmänt awesome.

Och så kom snön till Stockholm och det var underbara 48 timmar…

På tisdagen tog jag bara bilder på snö men på onsdagen åt jag frukost med Olivia och supergulliga Hunter! Olivia driver välgörenhetsorganisationen 109 World tillsammans med bl.a. Rachel ”Yoga Girl” Bråthen och nu pratade vi om att eventuellt samarbeta till våren. Så spännande!

Sedan poddade jag med Felicia Aveklew och tog inte en enda bild där heller men det måste vi ändå göra om då vi hade sådant galet tekniskt strul och till slut försvann filerna vi hade spelat in. SUCK.

På onsdag kväll låg jag med en sömnig isbjörnshund på bröstkorgen och gjorde inte mycket alls. Det var helt underbart.

I torsdags hängde jag i Hornstull och gick på silversmideskurs! Det kommer ett helt eget inlägg om det senare i veckan.

Och så blev det helg och enligt tradition gjorde jag ingenting alls som var värt att föreviga i bild.

Blandade tankar från veckan:

» SNÖÖÖÖ, SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!

» Men va fan tog snön vägen var det allt???!!

Tipselitips:

» Jag måste tipsa om förra veckans avsnitt av We Are Influencers där Sofie och Ida från Ångestpodden gästade. Jag tycker det avsnittet var så bra!

 Förra året då?

» Förra året skrev jag ned 50 av mina mål i livet. Det kanske är dags att se över och revidera?

Det blir bättre imorrn.

När jag gick och la mig igår tänkte jag ”det blir bättre imorrn”.

Men jag vaknar med samma ångesttyngd över bröstet. Samma ont i magen som jag inte kan avgöra om det är stress eller mensvärk. Samma känsla av att inte bry sig.

Det är min värsta känsla. Den kommer då och då, oftast i samband med pms men den här månaden verkar min kropp ha räknat fel på allt (jag får menvärk i slutet av mensen?!). Den här känslan av att inte bry sig. Att inte känna glädje inför något. Jag känner igen den så väl. Den var min värsta fiende under depressionen. Likgiltigheten. Så jag blir så rädd när den kommer. Då jag känner att jag bara kan sova bort hela dagen utan att det spelar någon roll.

Och så ensamheten. Om jag skulle dö en fredag kväll skulle det dröja till minst måndag morgon innan någon skulle undra var jag var. Förmodligen mer om jag inte har några möten inbokade. Jag gör ingenting på helgerna, det är min återhämtningstid. Och det är i mångt och mycket självvalt men det vore så härligt att bara få mysa i en soffa någonstans och kolla på ”Så mycket bättre”. Jag saknar min familj något kopiöst sådana dagar.

Och när det gäller att fixa hemma. Jag avskyr min lägenhet just nu. Den är övermöblerad och sedan vi flyttade ut från kontoret är det så kopiöst stökigt eftersom jag tog hem alla prylar från kontoret hit. Hallen är fylld med flyttkartonger utan någon förändring i sikte. Då saknar jag en partner in crime som säger till mig ”idag styr vi upp köket/vardagsrummet/åker till IKEA/fixar med återvinning”. Men varenda litet beslut ligger på mig. Jag är så otroligt trött på att ta beslut. På att styra upp. På att ta initiativ.

Det är sådana här dagar man gråter för att skärmen inte vill funka eller man tappar ut kattmat på golvet. Man gråter för att man är ensam och allt som händer bakom kulisserna som man inte kan prata om. För att man undrar över vad man gör med sitt liv egentligen.

Men det blir säkert bättre imorgon.

Förra onsdagen.

171115 - Besöksnäringsdagen i Linköping

Förra onsdagen hoppade jag på ett supersnabbt tåg söderut.

171115 - Besöksnäringsdagen i Linköping

Jag hoppade av i Linköping där de har en gul och fin stationsbyggnad och en ljusren utanför.

171115 - Besöksnäringsdagen i Linköping

Jag knallade igenom en liten park och till hotellet där konferensen jag skulle prata på skulle vara. Hotellet såg ut som en borg ur Robin Hood.

171115 - Besöksnäringsdagen i Linköping

Här ska jag precis föreläsa och Lina presenterar mig! Hon är ett sånt jädra proffs och sådan powerwoman. Vill bli hon när jag blir stor.

171115 - Besöksnäringsdagen i Linköping

Det var Besöksnäringsdagen i Linköping och jag gjorde mitt bästa för att få de här företagen att förstår att, influencers, det är the shit. Jag tror det gick ganska bra!

171115 - Besöksnäringsdagen i Linköping

Leia var med! Hon var inte superintresserad av vad matte hade att berätta men hon gillade heltäckningsmattan. Tycker för övrigt så himla mycket om den här bilden. Det är Linnea, en av våra superbraiga medlemmar, som har tagit den!

171115 - Besöksnäringsdagen i Linköping

Toppenduktiga Jerry Engström var också på plats och vi insåg att vi båda är från Övik och nog ska hitta på nått kul ihop i framtiden.

Och sedan åkte jag tillbaka till Stockholm igen och det var den onsdagen!

Vad fan håller jag på med?! 38 – Nya insikter, London och mindfulness

Efter två veckors uppehåll är jag och Alex tillbaka med ”Vad fan håller jag på med?!”. Alex har varit i Tyskland med en supersjuk Mio, jag har varit i London och ändå blir det bara en kvickispodd för de här två entreprenörsstjärnorna (moahahaha) får fan inte ihop sina kalendrar så pass att de kan synka en timme i veckan!

Bild från Internet i Fokus i våras.

Nu har vi ju faktiskt poddat ett helt år och om man då slår ut de 38 avsnitten vi gjort på 52 veckor så betyder det att vi poddat åtminstone tre veckor av fyra varje månad! Ändå helt okej för två virrpannor som inte kan planera sin tid kan jag tycka.

Sedan undrar jag var vårt 1-årskalas är. Alex?

Lyssna på senaste avsnittet här nedan!

 

PS. Alex har förresten blivit nominerad till Årets Inspiratör i Blogg.se's Bloggpris – in och rösta vettja! 

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier