Vintern kom till Övik

Nu sitter jag på tåget hem medan vintern fladdrar förbi utanför fönstret. När vi kom ut imorse var det HELT kritvitt (igår var gräsmattorna brungröna), det hade snöat säkert tre decimeter inatt. Bananas! Och självklart, när äntligen den älskade vintern anländer, då ska jag åka hem. Så det blev ett äventyr som bestod av att gräva fram bilen, sopa ren den samt rasta Leia vars ben var lite för korta för de tre decimeterna snö, haha!
Här på tåget sitter jag och frenetiskt fixar med struktur i Trello, planerar arbetsgrupper och skickar mail, fem (relativt) ostörda timmar framför datorn, det är banne mig lyx! Jag tänkte också vi skulle titta på vad jag har planerat veckan som kommer:
➝ Måndag – Imorgon ska jag föreläsa på Internetdagarna, under spåret ”10 år med sociala medier”. Kom förbi om du är på konferensen! Ni andra kan faktiskt se dragningen live här, den kommer vara någonstans mellan 14-15. Efter konferensen ska jag hänga med finaste Sannalainen.
➝ Tisdag – På tisdag ska jag först ha ett möte med arbetsgruppen i IAB som jag sitter med i. Sedan ska jag bli intervjuad av SvD (a first!) och sedan är det event med 109 World om hållbart mode. 109 World är en organisation som bl.a. Yoga Girl grundat!
➝ Onsdag – Poddelipoddags med Felicia Aveklew! I övrigt inga möten eller tider att passa = kötta framför datorn.
➝ Torsdag – Så pepp på detta för på torsdag ska jag på SILVERSMIDESKURS med Vanja!! Det är för ett samarbete vi båda gör och det ska bli SÅ kul!
➝ Fredag – På fredag ska jag kika på en eventuell lokal för vårens konferens – TIC. Sedan lite möten och admin och sedan HELG! Då gör jag ju oftast ingenting men jag är faktiskt bjuden på ett event på lördag så jag kanske gör en avstickare från mitt hemmahelgliv.
Vad hittar du på i veckan?

Jösses så vackert, även om det blir lite suddigt i 200 km/h.

























Senaste kommentarer