Vintern kom till Övik

Nu sitter jag på tåget hem medan vintern fladdrar förbi utanför fönstret. När vi kom ut imorse var det HELT kritvitt (igår var gräsmattorna brungröna), det hade snöat säkert tre decimeter inatt. Bananas! Och självklart, när äntligen den älskade vintern anländer, då ska jag åka hem. Så det blev ett äventyr som bestod av att gräva fram bilen, sopa ren den samt rasta Leia vars ben var lite för korta för de tre decimeterna snö, haha!

Här på tåget sitter jag och frenetiskt fixar med struktur i Trello, planerar arbetsgrupper och skickar mail, fem (relativt) ostörda timmar framför datorn, det är banne mig lyx! Jag tänkte också vi skulle titta på vad jag har planerat veckan som kommer:

➝ Måndag – Imorgon ska jag föreläsa på Internetdagarna, under spåret ”10 år med sociala medier”. Kom förbi om du är på konferensen! Ni andra kan faktiskt se dragningen live här, den kommer vara någonstans mellan 14-15. Efter konferensen ska jag hänga med finaste Sannalainen.

➝ Tisdag  På tisdag ska jag först ha ett möte med arbetsgruppen i IAB som jag sitter med i. Sedan ska jag bli intervjuad av SvD (a first!) och sedan är det event med 109 World om hållbart mode. 109 World är en organisation som bl.a. Yoga Girl grundat!

➝ Onsdag – Poddelipoddags med Felicia Aveklew! I övrigt inga möten eller tider att passa = kötta framför datorn.

➝ Torsdag – Så pepp på detta för på torsdag ska jag på SILVERSMIDESKURS med Vanja!! Det är för ett samarbete vi båda gör och det ska bli SÅ kul!

➝ Fredag – På fredag ska jag kika på en eventuell lokal för vårens konferens – TIC. Sedan lite möten och admin och sedan HELG! Då gör jag ju oftast ingenting men jag är faktiskt bjuden på ett event på lördag så jag kanske gör en avstickare från mitt hemmahelgliv.

Vad hittar du på i veckan?

Jösses så vackert, även om det blir lite suddigt i 200 km/h.

Vintern vaknar

Jag insåg precis att min bok redan finns uppe på Adlibris och Bokus! Visserligen utan varken omslag eller synopsis MEN med ett släppdatum (29 januari, 2018!) och mitt eget rackarns namn! Alltså det är så knäppt, så knäppt. Och fantastiskt!! Och nu kan man bevaka den så om du av någon anledning inte hänger här i vanliga fall, och därmed inte kommer bli konstant påmind av mig när den släpps men ändå vill ha koll på boken, så in och bevaka! <3

I förmiddags tog jag och mamma en promenad med Leia och det var runt sex grader kallt. Vintern vaknar här i södra Norrland. Premiär för mössa och frasiga löv under fötterna. Frosten låg som en ram runt kvistar och barr, det var så fantastiskt vackert. Naturen alltså. <3

Sedan åkte vi ut till Sund under eftermiddagen, till mitt gamla barndomshem där jag bodde från när jag var 11 till när jag flyttade hemifrån när jag var 19. Det håller på att rensas ut för det ska säljas och jag skulle rädda det som räddas borde. Det var nostalgiskt och lite ångest och väldigt kallt då huset står tomt och man har dragit ner på värmen. Men samtidigt lite mysigt att känna historiens vingslag, hitta gamla gossedjur och kläder jag hade när jag gick i högstadiet.

Imorgon bär det av tillbaka till Stockholm och som alltid känns det lite moloket. Övik innebär, vare sig jag vill eller inte, en paus från min vardag och allt vad det betyder. Men nu är pausen över för den här gången och hemma väntar Internetdagarna på måndag där jag ska föreläsa!

OOTD: Hötorget

2017-11-01-15.41.09


Tröja – Ellos / Kjol – Lindex / Skor – Adidas / Väska – Ulrika / Ring – Efva Attling


2017-11-01-15.47.59-2

Glad fredag kära vänner!

Det är fredag kväll och jag sitter i soffan hemma i Övik med mamma och tittar på Skavlan. Mamma fyller år idag och hela familjen har varit samlad nu på kvällen framför tårta och middag. Pratat om företagande och vad som händer på byn. Jag blir automatiskt så bortkopplad från jobbet när jag är här. Lika delar skönt och stressande. 

2017-11-01-15.41.19

2017-11-01-15.38.20

Så här såg jag ut för någon vecka sedan då jag jobbade på Scandic Klara vid Hötorget för första gången på evigheter. Ni som hängt med ett tag vet du att jag hängde där och cofficade flera dagar i veckan innan vi fick kontoret på Söder och nu när vi flyttat ut blir det nog en favorit i repris där. Älskar det stället, så centralt men ändå ofta förbisett, mest bara folk under lunchtid. 

2017-11-01-15.49.24

2017-11-01-15.41.21

Har anammat Vanjas kjol-över-byxor grej helt. Hatar strumpbyxor så detta blir lysande under vintern!

Imorgon ska vi till mitt gamla barndomshem och rensa lite. Huset ska säljas så jag ska plocka med mig om jag vill ha något kvar. Jag tänkte eventuellt vlogga, skulle ni vilja se mina gamla hoods?

En tisdag-onsdag i London

Jag var ju till London ett par dagar förra veckan och tänkte vi skulle kika lite närmare på det.

2017 - NOV - London

Jag anlände in till London ganska sent på kvällen, till Russel Square där Emelie bor, som jag skulle bo hos de här dagarna. Jag har insett först nu hur bisarrt centralt hon bor, bara ett stenkast från Oxford Street egentligen. Eller okej, då får man kasta stenen rätt långt men det är ändå väldigt centralt!

2017 - NOV - London

Jag fick i alla fall Emelie att ta med mig på den lokala kvarterspuben där jag drack halvljummen ale utan kolsyra (tydligen en grej) och åt hamburgare. Emelie hade redan ätit middag så gick rakt på efterrätten.

2017 - NOV - London

Sedan knallade vi hem i det klyschiga Londonregnet förbi de här gamla stallen (!) som nu är omgjorda till lägenheter. Tydligen så hade Londonborna sina hästar i de här husen innan bilarna kom. Älskar sådan historia.

2017 - NOV - London

Morgonen efter så sminkade jag mig i Emelies fantastiska burspråk innan vi hoppade i en Uber och åkte till heeeelt andra sidan stan.

2017 - NOV - London

Det var nämligen dags för Influencer Marketing Hub Conference! Min första internationella konferens både som besökare och talare och den första jag varit på som handlar HELT om influencers (förutom vårt eget TIC då).

2017 - NOV - London

Hej hel från panelen! Jag är väldigt bekväm med engelskan men tappade ändå en del branschord, sjukt frustrerande. Kom inte på vad ”valuta” hette på engelska så då blev det istället ”trust is the economy”, nåt som blev friskt citerat på twitter. Inte så tokig felsägning då ändå kanske.

2017 - NOV - London

När konferensen var avklarad och vi var färdigminglade hoppade vi på Emirates Air Line, en linbana som går från Victoria Docks, där vi höll hus, över Themsen till O2 Arena. Jädrar vad högt det var, megaläskigt speciellt när man passerade pelarna och fick en känsla av HUR jädra högt det var. Men himla coolt och kul att ha åkt den!

2017 - NOV - London

Där hoppade vi på tuben och åkte till London Bridge som vi promenerade över. Kändes helt bisarrt att gå där människor mist livet i terrorattacken bara några månader innan. Vansinne att jag knappt kände till detaljerna kring attentatet för att den typen av händelser blivit vardagsmat.

2017 - NOV - London

The Shard. Superhögt hus som jag inte ens visste var en grej. Tjejen med koll.

2017 - NOV - London

Vi hamnade i alla fall på The Folly på andra sidan bron. Man måste ju älska ett ställe som har träd med lampor i inomhus.

2017 - NOV - London

Hej hej!

2017 - NOV - London

Söto.

2017 - NOV - London

Monsteratapeter. Micket hipstrigt.

2017 - NOV - London

Älskar lamporna!

Vi åt i alla fall burgare (igen), smördränkt spenat och lökringar – sjukt gott! De kunde laga mat här. Tipselitips!

2017 - NOV - London

2017 - NOV - London

Sedan åkte vi hem och sov.  Och det var mina första två Londondagar! Det kommer en till en annan dag.

Vlog: Hemmafix & bokskrivande

Här kommer äntligen en ny vlogg från en helt vanlig lördag när jag gick i skogen med Leia, städade och skrev färdigt min bok. Precis så ospännande härligt som livet är ibland!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier