Hur jag knappt ens kom till London


Hallå vänner! 

Jag är i London! Eller i alla fall i England. Jag landade på Stansted för ganska precis en timme sedan och nu sitter jag på tåget in till London. Men det var rackarns nära att jag inte kom iväg. Nu ska ni få er en play by play av dagens händelser. 

08.45

Väckaren ringer. All tid i vääääärlden har man på sig. Drar sig lite, scrollar lite Instagram, lägger upp en och annan instastory på djuren (som man gör). 

10.00

Kliver upp och går den hela metern till skrivbordet. Herregud vilken väg till jobbet. Helt slut nu. 

12.00

Har utan att märka det hamnat i en loop av mail, teknisk support, PR-support och medlemssupport. Tiden ba swoosh!

13.00

Hoppar in i duschen, äter lunch (glömde frukost), sminkar mig, tar telefonmöte, lämpar av Leia till fina hundvakter. 

13.50

Visst i helvete, jag måste packa också!

14.30

Skulle åkt för 10 min sedan. Men det är lugnt, flygbussarna går hela tiden. 

14.40

På bussen in till stan. Har säkert glömt något. 

14.45

Japp. Hörlurarna. 

15.07

Framme på Cityterminalen. Inser att den ENDA flygbussen till Skavsta (aldrig mera Skavsta) gick för 7 min sedan. Och man kan inte returnera de öppna biljetterna i kundservice utan måste fylla i ett FORMULÄR på HEMSIDAN. Skjut mig. 

15.10

Ny plan. Tåg till Nyköping och taxi till Skavsta. 

15.20

Telefonmöte och kaffe. 

15.40

Tåget till Nyköping avgår och jag avnjuter en magisk solnedgång genom fönstret. Varför satte jag mig vid den enda skitiga rutan?

16.45

Ankomst Nyköping. Går åt fel håll på stationen (såklart) och kastar bort fyra minuter. Fyra minuter som visar sig vara dyrbara när jag kommer till taxin och chauffören gör allt så JÄVLA långsamt! Jag menar, GPS?! Till flygplatsen?! Är detta hans första kvart som taxichaffis??

17.02

Anländer Skavsta. Räknar de låååånga sekunderna när chaffisen tar betalt. Aldrig har någon vikt ett kvitto SÅ långsamt. 

17.05

Måste växla pengar. Forexsnubben pratar i en evighet om plastpengar och att jag ska akta mig för gamla fempundssedlar. 

17.10

Säkerhetskontroll. Jag är förberedelsen själv. Vätskor i plastpåse, av med jackan, ut med datorn, chop chop. 

17.11

Fastnar i jävla säkerhetskontroll pga hårspraysburk. De måste köra väskan genom scannern en gång till. Alla verkar rökt gräs pga SÅ LÅNGSAMMA. 

17.15

TJUGO METER KÖ TILL PASSKONTROLL HELVETE!!!

17.25

Passkontrollpersonen sa inte ETT ord. Äntligen effektivitet. 

17.30

Framme vid gate som precis ska boarda. Boardingen STÄNGDE alltså inte halv utan öppnade. Skönt, smärre hjärtattack i onödan. 

Och vad kan vi lära oss av detta? Att jag är lösningsfokuserad och åk inte från Skavsta. 

9 saker jag lärt mig om livet med nagelförlängningar

Tre veckor klarade jag, sedan rev jag av nagelförlängningarna i ren frustration (EJ rekommenderat, det gör ONT). Men det var tre veckor då jag lärde mig en hel del om livet. Bland annat detta:

  • Det är omöjligt att klia sig i öronen. Eller peta sig i näsan. Två av mina bästa vardagsnöjen.
  • Tamponganvändandet var ett mycket mindre problem än jag först hade trott.
  • Den tangent jag använde oftast på laptopen var backspace. Jag tappade ALL skrivarglädje. Vilket också var anledningen att jag bestämde mig för att naglarna måste väck. Annars hade boken aldrig blivit klar.
  • Långa naglar är jävligt snyggt. Jag fann mig själv gestikulera mer än vanligt. Och peka. Och då vevar jag runt mycket ändå i vanliga fall.
  • Man kan tro att kliande skulle vara skönare än vanligt men ICKE. Naglarna är liksom trubbiga. Big antiklimax där.
  • Det går inte att öppna läskburkar. Eller öppna hälften av alla förpackningar. Praktikantmimmi blev min högra hand. Bokstavligt talat.
  • Nagellack som målas ovanpå gelen sitter som fucking berg. Det var underbart.
  • Alla ringar blir snyggare med långa naglar.
  • Spolknappen på toaletten är vad som tar död på de flesta nagelförlängningar i längden. Beware.

Så. Nu kan ni gå in i nagelförlängningslandet med öppna ögon.

68. Moa DeBruin/Spiderchick

Moa DeBruin, mer känd som ”SpiderChick”, har bloggat i 11 år och blev nominerad till Årets Veteran vid första upplagan av Stora Influencerpriset. Hon beskriver sig själv som en humor- och familjeblogg och är faktiskt en av våra mest önskade poddgäster!

Moa tjänade pengar på sin blogg långt innan hon såg det som ett jobb och vi pratar om bloggens glansdagar, om bloggen som ett CV och båda våra små standup-karriärer!

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Vecka 44 | En vecka då jag växte minst två centimeter

Förra veckan var en sådan där vecka då man känner att man växer. Då man rör sig utanför sin comfort zone och blir några centimeter längre på köpet.

Ögonblick ur mobilen från veckan som gått:

Förra måndagen var det superkallt och jag gömde mig i min superstora halsduk.

Ända sedan Matilda satt hos oss i somras med sin lilla yorkie har hennes säng stått kvar på kontoret och Leia gillar av någon anledning den lilla sängen bättre än hennes egen. If it fits, she sits?

Herregud, tisdagens PT-pass. Jag hade träningsvärk i typ tre dagar efteråt. Men ÅH så gött det var! Nu ska jag bara få in ett andra (och gärna ett tredje) träningspass varje vecka med. Var ska det få plats..?

För jag är aldrig så lycklig som efter ett träningspass. Den lyckan måste in oftare i livet.

Och så var vi på Facebook och hälsade på. Jag vill ha ”I'll find something to put here”-tavlan. Perfekt ”jag ska styra upp mitt liv – snart”-liknelse.

Utsikten från Facebooks kontor var inte att leka med. Älskar vakten som släckte lampan i repan för att jag skulle få en bra bild. <3 Hans mamma hade för övrigt en hund som är samma ras som Leia och jag fick se bilder. SÅ göllig!! Och så underbart att se att det finns fler som lilla Lejjjis.

Sedan blev det tisdag eftermiddag och solen sken när vi skulle flytta ut från kontoret.

Usch jag hade så ont i magen hela dagen men Mimmi och Lovisa hjälpte mig så att allt blev packat och fixat och så tog vi ner skylten och jag blev faktiskt lite gråtmild.

Sedan kom bästaste Nevvis och hjälpte mig köra hem alla prylar. Ändå bra jobbat att allt fick plats i hennes bil! Och sedan satt vi och pratade i mitt kök en bra stund. Så himla bra person.

Det blev onsdag och jag poddade med instagramproffset Christoffer. Han har alltså 1,3 MILJONER följare på Instagram. Helt jädra bananas. Men han var väldigt ödmjuk och fin, det avsnittet kommer nästa vecka!

Var bara tvungen att fota receptionstjejen och vovven på Acast, så jädra gulligt! Jag undrar också var hon gömt fönsterputsen, det där jädra bordet måste ju putsas varenda dag. Eller, det hade det behövts göra om jag suttit vid det i alla fall.

Och sedan blev det konferens med InoS nya styrelse som ni såg här! Här är vi mitt inne i någon form av workshopövning där vi försöker reda ut alla arbetsuppgifter inom föreningen. Det är ett par stycken så att säga.

Och så tog vi nya pressbilder/bilder till sajten och så här såg jag ut i mobilkameran!

Blandade tankar från veckan:

» Det känns verkligen som InoS 2.0 föddes i veckan. Vi flyttade ut från kontoret och hade kickoff med nya styrelsen och så mycket inspiration som kom ur det. Nu lägger vi i nästa växel.

» Idag är den första dagen på evigheter som jag inte känt stress över någon deadline som jag är sen med. Vilket så klart säkert betyder att jag glömt något men det är ändå lite skönt att få sussa i den känslan en stund.

Tipselitips:

» Jag har börjat lyssna på en ny podcast som är ett HELT nytt format. Det är som film, fast podd! Alltså fiction med skådisar! Det är svårt att förklara men kolla här. Beskrivs som en psykologisk thriller. SÅ JÄVLA BRA. Så klart från Gimlet Media.

» Och Alex ger 10 tips till den som vill jobba som influencer!

 Förra året då?

» Förra året lanserade Influencers of Sweden! Bara en sån liten sak liksom.

Styrelsekonferens

171102 - Kickoff m InoS

I torsdags och fredags var det dags för styrelsekonferens/kickoff med nya styrelsen i Influencers of Sweden. Vi hade ju, som ni vet, ett extrainsatt årsmöte för typ två veckor sedan och valde då in inte mindre än sex nya personer i styrelsen, plus två suppleanter. I och med att Clara Lidström valde att lämna är vi nu alltså nio personer i styrelsen plus tre suppleanter.

Jag var en hel del nervös inför det här, det är ett helt nytt blad, en ny era vi går in i med InoS och det är både sjukt spännande och läskigt. Jag känner inte majoriteten av dem vi valt in i styrelsen så det bidrog så klart också till nervositeten.

171102 - Kickoff m InoS

Vi höll till på Downtown Camper by Scandic i Stockholm där vi hade fått ca världens coolaste konferensrum. Så himla härligt med ett stort RUNT bord istället för ett vanligt gammalt mötesrum, det blev så mycket mer dynamiskt och inbjudande för konversationer. Och man kunde också välja att sitta på ryggstödet, som både Linda och Clara valde att göra.

171102 - Kickoff m InoS

I taket hängde massor med rep, riktigt snyggt! Dock vet jag inte hur väl det skulle gått över att klänga i dem, som fröknarna Lagergren var sugna på när de gled in och sa hej (de satt och jobbade i lobbyn utanför).

171102 - Kickoff m InoS

Vi började med att gå laget runt och presentera oss, vår bakgrund och våra kanaler och jag berättade om hela bakgrunden till Better Bloggers och Influencers of Sweden. Samtidigt la vi också ut korta presentationer på Instagram stories, vi vill ju att medlemmarna ska lära känna nya styrelsen!

171102 - Kickoff m InoS

Sara sitter kvar i styrelsen och fotade här de fina el-lösningarna i bordet! En popup-”pinne” med eluttag i, otroligt smidigt och snyggt.

171102 - Kickoff m InoS

Förmiddagsfika och Dorotea på Skype, en av dem som inte kunde närvara under dagen utan som istället fick hänga med över Skype.

Efter den första dagen var jag inte det minsta orolig längre. Vilken otroligt kompetent, ödmjuk, kreativ och engagerad grupp valberedningen (med bossbloggs-Clara i ledningen!) fått ihop, jag är grymt imponerad.

Ska vi kika på vilka den nya styrelsen består av?

Ordförande: Paulina Gunnardo – Ditt barn & Du
Vice ordförande: Clara Löfvenhamn – Bossbloggen
Kassör: Cecilia Dolk – Cecilia Dolk
Ledamot: Linda Hörnfeldt – La Linda
Ledamot: Sara Rönne – Träningsglädje
Ledamot: Linda Engström – Resa medvetet
Ledamot: Madeleine Rybeck – Life at core
Ledamot: Albin Adell Sjöberg – Albin Sjöberg
Ledamot: Nathalie Nyhlén – Att leva sin dröm
Suppleant: Daniel Lindstedt – Care of haus
Suppleant: Dorotea Pettersson – Dorro
Suppleant: Joanna Svärd – Joanna Svärd

Vilket gäng! Sådana olika kompetenser, bakgrunder och styrkor. Det jag också är så glad över är hur vi respekterar varandras förutsättningar, lyfter varandras styrkor och säger ifrån om vi inte håller med varandra. Vi är öppna och effektiva och jag tror att vi kommer göra så mycket bra för våra medlemmar.

171102 - Kickoff m InoS

Efter första dagens långa men effektiva dag åt vi middag tillsammans på hotellets restaurang.

171102 - Kickoff m InoS

Linda har jag träffat lite kort förut men Nathalie är en helt ny bekantskap. Båda två är mycket starka tillskott till styrelsen, så glad att ha dem med.

171102 - Kickoff m InoS

Jag drack en öl som hette ”Fucking hell”. Och ja, jag tog den enbart baserat på namnet. Men god var den!

171102 - Kickoff m InoS

Älskar det här hotellet, mysigt och snyggt på samma gång. Här kommer jag nog finna mig själv coffica då och då.

171102 - Kickoff m InoS

171102 - Kickoff m InoS

Nu kör vi. År två med Influencers of Sweden kommer bli ännu bättre än det första.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier