Girlpower.

2017 - Tatuering #girlpower

Jag skaffade min första tatuering när jag var 32. Min andra, ett år senare. Och förra veckan var det äntligen dags igen. Jag gjorde två tatueringar hos Emilia och här får ni se den ena.

2017 - Tatuering #girlpower

Tanken var först att den här tatueringen skulle hamna på insidan av överarmen och med ett annat typsnitt men väl i studion kändes det inte alls bra. Emilia har själv en tatuering under nyckelbenet som jag älskar så jag tillät mig inspireras.

2017 - Tatuering #girlpower

Inte nog med den, handstilen är Emilias, hon har skrivit på fri hand.

2017 - Tatuering #girlpower

Girlpower. Jag har tidigare pratat om feminism och denna betyder allt det och lite till för mig. Den tillåter mig att ta plats. Att äga. Att kicka röv och låta mig själv att vara stolt över det jag åstadkommer.

2017 - Tatuering #girlpower

2017 - Tatuering #girlpower

Jag älskar den. Tack Emilia för att du gjorde mig ännu snyggare och bad-ass.

Vecka nitton.

Hej vänner!

Hur mår ni? Själv känner jag mig rätt pigg och redo för en ny vecka! Det har varit en relativt lugn helg, jag var på begravning i fredags (min mammas farbror) så den eftertänksamma stämningen har legat kvar.

Men nu är det måndag, en ny vecka är här och jag tänkte vi skulle kika på vad jag ska hitta på de närmaste sju dagarna.

Måndag – Jag inleder veckan med att åka till Västerås och föreläsa, typ. Jag ska prata om Influencers of Sweden för alla på Care of Haus som är vår tekniska byrå. Först lite generellt om influencer marketing och sedan om just vår resa och vad som händer härnäst. Spännande och kul att få känna fler på företaget lite bättre!

Tisdag – På tisdag ska jag också föreläsa, på Insamlingsforum på Djurönäset. Jag vet att det ligger någonstans ut mot Värmdö men inte så mycket mer. Kanske dags att ta reda på det.

➝ Onsdag – Onsdag är typ min enda ”normala” dag den här veckan. Ni vet en sådan dag då man faktiskt får sitta vid skrivbordet och jobba större delen av dagen? Lite möten och mailplöjande, inga konstigheter där.

➝ Torsdag – Först ska jag ha sammanträde (mycket flott) med regeringsutredningen jag sitter med i (läs om den här), och sedan åker jag direkt till tåget för att åka ned till Göteborg för mitt första möte med Medieakademin som jag nu sitter i styrelsen för!

➝ Fredag-Söndag – Så var det dags för TubeCon i Göteborg där jag kommer befinna mig nästa helg! Kom förbi och häng vettja!

Och det är vad som händer i veckan för mig! Ska du hitta på något kul i veckan?

Riksdagen och event på YouTube

170503 - InoS med YouTube

I onsdags började jag dagen här – på riksdagen. Jag hade blivit inbjuden av två riksdagsledamöter från Moderaterna för att prata om Influencers of Sweden och småföretagande. Vi gled även in på skattefrågor – mycket intressant diskussion.

170503 - InoS med YouTube

Sedan sprintade jag mot nästa möte vid Stureplan, förbi den här utsikten. Alltså Stockholm, fy fan va fin du är.

På Riche väntade tonfisk och primörvecka. Mums alltså! Mötet var också himla trevligt och kommer nog resultera i en podcastintervju. Där jag ska bli intervjuad för ovanlighetens skull!

170503 - InoS med YouTube

Efter lunchen åkte jag till kontoret och jobbade några timmar innan jag åkte in till city igen.

Outfit

Så här såg jag ut förresten men det vet ni ju redan!

170503 - InoS med YouTube

Vi skulle nämligen ha ett event med YouTube på Googles kontor på kvällen för InoS medlemmar! Fullsatt och himlarns trevligt!

170503 - InoS med YouTube

Det var en workshop för de som inte ännu riktigt kommit igång med YouTube, de fick lära sig ”the secret sauce” om hur man lyckas. Så håll koll på Helena – nu blir det åka av!

170503 - InoS med YouTube

Vintagemaffian! <3

170503 - InoS med YouTube

Jag kan banne mig inte komma ihåg vem detta fina halsbandskalas satt på, men rackarns fint var det!

170503 - InoS med YouTube

Och sedan passerade jag ett tomt Hötorget, köpte sushi och åkte hem igen.

OOTD: Google Me

170503 - OOTD

170503 - OOTD


Blazer – Ellos / Linne – River Island / Byxor – Kapp Ahl XLNT / Skor – Adidas / Kappa – Rodebjer


170503 - OOTD

170503 - OOTD

170503 - OOTD

170503 - OOTD

170503 - OOTD

170503 - OOTD

Jag har nog sällan fått så många komplimanger för mitt hår som jag fick i onsdags – det vill säga om det inte är nyklippt eller liknande och då kan jag ju knappast ta åt mig hela äran för komplimangeriet.

Men i onsdags serrni, då hade jag alldeles alena skojat till det med två små knutar på skallen! Det var inte förrän när jag satt på Riksdagen i möte med två Riksdagsledamöter i kostym och pennkjol som jag kände att, hmm, undra om den här frisyren är socialt acceptabel när man är en 37-årig VD. Jajja, de kastade ju inte ut mig i alla fall utan vi hade ett himla bra möte om influencers som småföretagare. Så härligt när politiker uppmärksammar yrket!

Samt – HUR underbart är det med en kritvit blazer i detta vårväder?! Mjum!

Hej igen från Skåneland (och lite från Danmark)

Okej, här kommer ÄNNU ett inlägg från Malmö. Och lite från Köpenhamn. Och pyttelite från Lund. Jag lovar det blir det sista på ett tag för nu har jag inga fler resor inplanerade till Skåneland. Men det kan ju ändras, man vet aldrig. Malmö är ju himlarns trevligt faktiskt. När det inte regnar och blåser. Då är jag inte överdrivet imponerad.

Första stopp under denna resa till Skåne-land var Lund där jag skulle bli tatuerad av Emilia! Det här var förra onsdagen dårå, bara så att vi är överens tidsmässigt.

De här damerna hängde på väggen i hennes studio, kattkvinnan blev jag omåttligt förtjust i.

Pippifåglarna har nu alltså fått två kompisar. Dem ska du få se alldeles snart.

Efter tatuerandet (som jag sände live på YouTube, knäpp som jag är) så var det dags för en mini InoS meetup på creperiet. Alltså crepes, vilken gåva till livet de är. Man kan både göra mat och efterrätt av dem! Så mångsidigt och genialiskt!

Sedan åkte jag och Leia till Malmö och checkade in på Story Hotel. Vi fick ett hav till säng och ett hav utanför fönstret. Sån jädra lyx. Det är något med utsikt över vatten som bara gör mig så lugn. Jag vill vakna till den här utsikten varje dag. #lifegoals

Leia tyckte väldigt mycket om flufftäcket. Och kuddarna. Väl godkänt av sidekicken alltså.

På torsdagen var det dags för huvudanledningen till att jag var i Malmö – Connect Passion! Så sjukt bra idé och jag blev så pepp av alla smarta tjejer som var där!

På fredagen åt jag frukost på 14:e våningen på Story Hotel. Helt okej.

Sedan åkte jag till Danmark en sväng! Jag skulle ha lunchmöte med Camilla och när jag kom till Köpenhamn blev jag så rackarns sugen på att gå på Tivoli (äääälskar nöjesparker). Camilla gillade idén, plus att hon ville testa en ny restaurang som låg inne på Tivoli så dit gick vi!

Det var kallt och grått och pyttelite folk men ändå så himla mysigt att bara gå omkring där. Tyvärr blev det inget åkande den här gången. Sad panda.

En av de här gulliga pippisarna hade virrat in sig bakom staketet framför scenen så jag gjorde ”rescue the birdie” till mitt mission och lyckades efter lite jagande få tag på pippin och lyfta över den och återförena den med sin lilla familj. Det blev ett lyckligt kluckande återseende!

PS. Vad i hela friden är det för pippisar? Jag vill säga kalkoner men det känns inte riktigt rätt?

Kiin Kiin, en restaurang som har en stjärna i Michelinguiden, har öppnat en filial inne på Tivoli och dit gick vi och åt. Eller, vi åt väl i kanske max en timme och sedan satt vi och pratade i två till. Och så mycket spännande vi har på gång, jag och Camilla.

Både jag och Camilla tog makirullen med räkor och avocado, efter rekommendation från servitören. Och jädrar vad gott det var! Recommend, recommend!

Och det var den Skåne-Danmark-svängen!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier