Hundglass!

När jag var hemma i Övik och låg utslagen i förkylning så plingade glassbilen förbi och jag kände att glass, det var precis vad jag behövde i min misär.

Väl ute vid glassbilen visade det sig att de även sålde glass för hundar från Hugo & Celine och som den vovvemamma jag är så var jag ju tvungen att skämma bort Leia. Och jädrar vad hon älskade den! Hon åt nästan upp kartongen, så ivrig var hon att få i sig varenda litet uns av leverglassen. Så – helt klart en hit hos denna lilla grekiska.

Glassen kom i tre-pack med tre olika smaker och de andra två ligger just nu i min brors frys och väntar på varmare tider. Detta kommer helt klart bli ett populärt inslag i sommarsemestern för Leia.

I vloggen nedan kan du se exakt hur pepp Leia var på glasskalaset!

// 49/100

Vlog: Palma, terror och en massa kärlek

Ungefär det här hände vecka 14, 2017:

★ Jag var på Mallorca – ni kan se mer bilder och läsa om det här!
★ Dagen efter jag kom hem skedde lastbilsattacken i Stockholm och jag var fortfarande i någon form av chock när jag spelade in detta. Så surrealistiskt och jag känner så med dem som drabbades.
★ På lördagen hade jag sedan innan planerat in födelsedagsfest och även om den blev väldigt lågmäld så var det fint att få krama på sina vänner efter en sådan dag.

// 48/100

Blandade fredagstankar.

Vad hände med den här vintern/våren egentligen? Jag tror fortfarande att det är i början av året och att jag har aaaall tid i världen för ”allt det där jag ska göra i vår”. Och så inser jag att hela april och maj är i stort sett fullbokade och sedan är det sommar?  Jag blir liksom omsprungen av tiden här, det känns inte riktigt schysst.

Nu plingade det till i min telefon, om 10 minuter ska jag bli intervjuad av en student som skriver om influencer marketing. Det hade jag glömt. Oops. Jag har börjat få rätt många sådana förfrågningar nu, kul att vara poppis och att folk är intresserade av ämnet även om jag tyvärr inte har tid att tacka ja till alla. Nästa generation kommer ha stenkoll på läget, det är ett som är säkert.

Om tre timmar åker jag till Malmö för TubeCon och jag har inte börjat packa än. Luuugnt.

Vår ansökan till Tillväxtverket ska vara inne idag. Jag får sällan prestationsångest men jävlar vad prestationsångest jag har just nu. Byråkratispråk är inte min starka sida. Speciellt inte kombinerat med rigorös struktur.

Jag har glömt äta frukost.

// 47/100

Ses vi i Malmö? TubeCon i helgen!

170225 - TUBECON Halmstad

Från TubeCon i Halmstad – Foto: Herman Caroan

På fredag åker jag ner till Malmö för nästa stopp av TubeCon! TubeCon är ett konvent när publiken får träffa sina favoriter på YouTube och jag ska vara där och reppa Influencers of Sweden. Jag ska bland annat bli intervjuad om att hur man jobbar som influencer och sedan även moderera två paneler.

Kom förbi och häng vettja! 🙂 Här hittar ni programmet (jag modererar panelerna ”Lifestyle” och ”Musically”).

// 46/100

OOTD: Work mode


Tröja – Lindex / Byxor – Kapp Ahl XLNT / Skor – Vagabond / Smycken – Efva Attling / Case – Richmond & Finch


Så här såg jag ut på andra dagen av The Influencer Convention! Älskar allt med den här tröjan; materialet, ringningen och de vida ärmsluten! Och jag har äntligen hittat en grym kick flare-byxa i plus size. All winning med andra ord.

  

// 45/100

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier