Kan ni coacha mig?

När jag satt på tåget hem från Malmö härom dagen funderade jag över det här med personligt varumärke och entreprenörskap. Och struktur. Jag älskar struktur men jag är helt fruktansvärt dålig på det. Väldigt dålig kombination.

Jag funderar på hur jag på bästa sätt ska bygga de olika delarna av mitt personliga varumärke och samtidigt bygga InoS. Hur bloggen ska gå ihop med det och vad mina olika kanaler fyller för syfte. Till exempel lägger jag väldigt mycket tid på YouTube men får minimal med respons där. Hur jag ska maximera min närvaro, bli tydligare i mitt budskap och skapa tid. 

Jag funderar på att skapa ett personligt Instagramkonto och istället bli mer strategisk på La Linda. Eller borde @lalinda vara mitt personliga och @lindahornfeldt vara mitt varumärkeskonto? Då får jag dock börja om från noll – på gott och ont.

Jag har varit så upptagen med att bygga andras varumärken och hitta essensen i andras sociala närvaro att min egen bara flutit på utan att göra varken till eller från.

Här tycker jag det vore så himla fint om ni ville coacha mig. Ni som faktiskt ser mig utifrån och vet vad ni gillar och vad som inte är så intressant med det jag postar i olika kanaler. Vad är mitt varumärke egentligen? Vari ligger min styrka och var borde jag börja bygga? Vad kan jag kapa bort? Jag vore otroligt tacksam om du kunde lämna en kommentar och bara tycka till lite. Men var snäll. Vi är snälla här.

Puss!

Lite blandat från TubeCon Malmö

TubeCon Malmö

Förra helgen hängde jag på vårens andra TubeCon-stopp, denna gång i Malmö! Det har varit ett jädra flängande till Malmö i jobb den här våren, tre gånger på en månad hör inte till vanligheterna. Men det är kul för så får jag möjlighet att hänga med bland annat Alex, min poddpartner in crime!

Men, tillbaka till TubeCon!

TubeCon Malmö

Så här såg jag ut! Helt ofixad i håret, självtorkat och platt och jag har typ aldrig fått så mycket komplimanger. Fantastiskt vad rött läppstift och lite lathet kan göra för looken!

TubeCon Malmö

Har du lyssnat på veckans podd? Där pratar jag nämligen om det här gänget, superprofilerna från Musical.ly. Helt galet vilken hysteri det var på den panelen alltså. Bananas.

TubeCon Malmö

Och så hängde jag med de här. Så jädra mycket fabulousness i en bild. Amir, Marcel och Mikael, DAMN!

TubeCon Malmö

Här är jag med min eminent lifestylepanel – Clara, Katrin och Felicia!

TubeCon Malmö

TubeCon Malmö

I slutet av dagen samlades alla profiler (och jag) på scenen och så tittade vi på en film som Herman klippt ihop från dagen. Hur han hunnit det, det fattar jag inte, men den var himla fin.

Och det var Malmö! Vloggversionen kommer snart med. 🙂

GIFT – en lite annorlunda bröllopsbok

GIFT

Ett av de fantastiska uppdrag som jag fått genom mitt jobb är att jag sitter i styrelsen för Sisters in Law! Sisters in Law är en bröllopsblogg som drivs av grymma Zanna Metzer, medlem i Influencers of Sweden, som bor i Umeå och sitter på en inkubator där. Och i november släpper hon sin första bok tillsammans med designern Kristina Grahn.

”Gift” är en lite annorlunda bröllopsbok, om man nu inte redan räknat ut det efter att ha sett omslaget. Zanna och Kristina vill med ”Gift” visa på alternativ till den traditionella brudklädseln och slå hål på ”måsten” och ”borden”. Måste man ha en vit klänning? Borde man gifta sig i en kyrka?

Den här resan får jag alltså vara med på eftersom Zanna bad mig sitta med i hennes styrelse. Jag är så glad och stolt och hedrad över att hon litar på mig så mycket. Och så jädra pepp på den här boken.

Kan någon bara fria till mig nu?!

Kristina & Zanna

// 52/100

Undersökning om influencers!

Det här inlägget är reklam för Influencers of Sweden

Just nu håller vi på Influencers of Sweden på att genomföra en undersökning för att försöka ta reda på hur folk följer influencers! Jag tycker det här är jättespännande och viktigt att vi vet vad DU tycker är viktigt, hur du konsumerar innehåll och vad du tycker om reklam på sociala medier. Allt för att branschen ska kunna bli bättre och tydligare!

Så snälla, ta några minuter och gör den här undersökningen, det är ju i slutändan för din skull. 😉

Till undersökningen här!

// 51/100

Vlog: Stockholm i mitt hjärta

Här kommer veckans andra vlogg, jag har legat efter så jädra mycket, typ två, tre veckor och det är ju inte så himla spännande. Så här kommer min vlogg från förrförra veckan.

Ungefär det här hände vecka 15, 2017:

★ Början av veckan var väldigt konstig. Stockholm var fortfarande i chock efter lastbilsattacken men försökte gå tillbaka till någon slags normalläge. Jag spenderade den tysta minuten vid Åhléns och blev otroligt rörd av stunden.
★ Sedan åt jag lunch på nya At Six med Lina, deras kebab var magisk! Och inte direkt den vanliga kebaben man är van.
★ Sedan var det påskvecka och jag gjorde ganska precis ingenting vloggvänligt.
★ Förrän på lördagen då Sanna kom och hälsade på och vi gjorde påskvåfflor och tittade på Skam.
★ Och på söndagen lyssnade jag på ljudbok (Funny Girl av Nick Hornby) och sydde draperier!

Prenumerera på min YouTubekanal här!

// 50/100

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier