Vloggvecka Dag 2: Hur fan gör man?!
Vloggveckans andra dag är här och det är ett jädra gnäll. Är det här med vloggvecka för mig eller kommer jag bara bli en stressboll? Blir ju inte så kul content. Plus – äter en semla och hänger på OffCoff!
Vloggveckans andra dag är här och det är ett jädra gnäll. Är det här med vloggvecka för mig eller kommer jag bara bli en stressboll? Blir ju inte så kul content. Plus – äter en semla och hänger på OffCoff!
Mitt livs första vloggvecka börjar idag! Denna måndag fick också lite sällskap av söndagen eftersom jag igår var ute och isbadade! Det är ju GULD-content (höhö) så fick också vara med i måndagens vlogg. Du kommer inte bli besviken!
Så denna måndag då? Den bestod av frans- och brynpiff hos Sandra, sadistmassage hos Emelie och tuttkläm på mitt vuxna livs första mammografi. Låter väl inte som en helt tråkig måndag? Häng med!
Hej idag är det måndag igen och igår gjorde jag något knäppt. Jag badade! Utomhus! I en isvak! I februari! För att göra något sånt måste man väl ändå vara lite knäpp?
Sist jag gjorde nått så knäppt var i november härom året och då var det ju inte ens is. Värsta barnleken liksom!
Med oss hade vi torr ved för att få igång den vedeldade bastun med, kaffe och alkoholfri öl. I en kundkorg. Bästa sättet att frakta saker enligt Jenny.
Målet för utflykten var Fjälludden ute på Genesön, där kommunen har byggt livets finaste rastplats med bastu och fikastuga och grillplats och brygga som är helt gratis och fritt för allmänheten att hänga på och nyttja. Sådan lyx!
Här hade också några tokstollar (ännu tokigare än vi) sågat upp en isvak så att man kan ta ett litet svalkande dopp efter bastun. Smidigt för vi hade ingen motorsåg med oss.
Här kan du läsa om första gången jag besökte Fjälludden, och kika på hur det ser ut på sommaren.
Några kvickare själar hade redan fått fjutt på elden i bastun och värmen hade klättrat upp mot behagliga 30 grader.
Så vi satt här en stund, fullt påklädda, och värmde upp oss innan det var dags för att skutta ner på isen.
Förvånansvärt glada miner för att vara några minusgrader i luften, snålblåst och lite för lite kläder på kroppen.
Plums ner i en kolsvart isvak där man inte når botten. Smart?
Sköööööönt.

Och sen att komma upp alltså. Not a pretty sight.
Smidig som ett jävla kylskåp men upp kom jag i alla fall! Tack för hjälpen Marika!
Caroline såg helt sjukt zen ut, som att hon aldrig gjort annat.
Vinterbadande pepp duo – Marika, Caroline, Jenny och jag! Tack Jonas som tog bilden.
Eh jo, det skedde ju en liten olycka med.
När jag skulle hoppa ner från bryggan på isen, iklädd foppatofflor och badkläder, så missbedömde jag nog både avståndet och hur stabila foppatofflor är på IS, och vurpade graciöst och skar upp halva benet. Oops.
Det ser dock värre ut än det är, många små skärsår som inte alls var så djupa, samt lite extra bra cirkulation efter isbadet, resulterade i något som ser ut som en slasherfilm.
Varsågod också för en bild på ben som ej rakats på månader.
Sedan myste vi in oss i bastun och drack öl.
Mys.
Och när vi åkte hem var solen på väg ner och det var den lysande söndagen.
Hallå internet och god fredag!
Här i Eldsmark regnar det trots att det sista jag hörde var en Klass 1-varning för höga snömängder. Såatte, nån fick sin data lite galet. Men jag känner att det är lite skit samma faktiskt, tycker mest synd om dem som ska springa High Coast Trail i Skule i helgen, hoppas de får lite snö i alla fall!
Jag skulle egentligen haft huset fullt med besök i helgen, Amanda skulle komma och springa ovan lopp och även Sara var inne på att komma. Men Amanda ligger däckad i flunsan och Sara fick ändrade planer sig så det blir lugnt här istället. Då kanske jag hinner/orkar fixa lite här hemma istället.
Men nu tycker jag vi tar en titt på vad som hände förra veckan!
Ungefär varje morgon ser ut så här, att vakna med de här två och ligga och gosa ett tag. Båda de här små liven är ofta på bushumör på mornarna men busar på lite olika sätt vilket ibland leder till kommunikationsmissar och en och annan avhyvling.
Nu har vi kommit så långt in på det nya året att det inte är KOLSVART när jag går på eftermiddagsprommis med Leia runt fyra-fem. Sixten följer också ofta med på promenad och jamar hela vägen.
Jag minns inte ens vad det var för väder förra veckan då det växlar konstant just nu. Regn, snö, minusgrader, vårvärme. Just den här tisdagen hade skaren blivit precis tillräckligt hård igen efter allt regn så att man kunde gå ner till älven utan att sjunka ner till knäna.
Det höll i sig i ungefär två dagar.
På onsdagen hade vi föreläsning på OffCoff om prissättning. Jag är ju med i ett projekt som heter Expression Design och handlar om att ”formge och gå från idé till försäljning. Vi jobbar med fokus på bruksföremål och kreativitet i nära samarbete med lokala producenter”.
Jag håller alltså på att ta fram en fysisk produkt! Jättespännande och utmanande och jag ska berätta mer i ett eget inlägg tänkte jag. Läs mer om projektet här!
På torsdagen var det dags att stänga registreringen för Social Brand Lab för den här gången och jag, Jackie och Mikaela körde in i kaklet hela stängningsdagen.
På Alla Hjärtans Dag lyste solen äntligen in i min hall igen. Det var många månader sedan sist och jag blev så lycklig i själen.
Jag hade bestämt mig för att den här fredagen skulle det bli något vettigt gjort så jag åkte och lånade Jennys lilla Siv och så åkte vi ut till Nyänget och åkte spark på havsisen (kommer ett eget inlägg om det). Det var underbart.
På kvällen gick jag och Jonas på Paradiset och badade och bastade och jag blev innerligt förvånad över hur hög kvalitet vårt spa här i Övik håller! Jag har inte varit där på många många år så hade typ noll förväntningar men blev jättenöjd!
Vi gick bland annat på en ”Aufguss”, en bastusittning där en värd sprider eteriska oljor och vatten över stenarna i den enorma bastun som tar typ 100 pers. Det blir som en ”ritual” men olika moment och jag som är n00b blev indragen i den näst högsta värmenivån. Det var varmt där i slutet.
Det finns även både utepool (på bilden ovan), saltgrotta och så klart bubbelpool (som vi hamnade i med två hånglande par, awwwkward). Inte sista gången jag går hit!
Sedan gick vi hem till Jonas och åt kebab och kollade film. Leia somnade på hans ben, det gör hon aldrig på mig! Lite sotis blev jag allt.
På lördagen lyckades jag sälja mina två ”gamla” soffor och få den nya hemlevererad på samma eftermiddag! Är inte det flax så säg?! Detta firades med kaffe och köpekakor.
På lördagskvällen var det dags för pubkväll på byns bygdegård! ÄLSKAR detta! Alla åldrar umgicks, det dansades och dracks och det kastades pil med blandad framgång. Mamma var riktigt bra!
Här är mitt nya fantastiska gäng här i byn! Så glad att jag träffat dem!
Vi fick till och med en trubadur på kalaset, kvällen till ära! Håkan som i vanliga fall spelar i coverbandet Hawklord and the Comets. Lysande namn. Som en superhjältefilm.
Just. En grej till hände där på lördagen. Jag hade ”min” hantverkare Laszlo på besök och han rev lite spontant bort garderoben i mitt sovrum. Så nu är frågan var jag ska göra med den här ytan?
Och titta på vardagsrummet. Nu är det nära till perfekt. Mer bilder kommer så klart!
Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer