En promenad på havet

Foto 2020-02-14 15 41 08

De flesta vinterdagar försvinner i ett virrvarr av kalla tår, snoriga näsor och mörker. Men sedan finns det de där dagarna då man faktiskt tar sig för att skapa minnen. Att man åker till den där platsen och gör den där saken som på papper ser så pyttig ut men som blir ett alldeles perfekt minne att stoppa i en ask och spara till de där andra, inte så minnesvärda, dagarna.

Alla hjärtans dag var en sån dag.

200214 - Ispromenad vid Nyänget med Siv

Då kidnappade jag nämligen Jennys dotter Siv och åkte ut till Nyänget! Där har kommunen plogat upp en isbana på Bäckfjärden som går hela vägen ut till Fjälludden (där vi isbadade förra helgen), en sträcka på sisådådär fyra kilometer.

Jag är vanligtvis ganska harig när det gäller att röra mig ute på isen, men när det hängt en relativt tung plogbil där innan mig så kändes det ändå ganska lugnt.

Vi hade inga skridskor med oss men spark fanns att låna på plats så vi med oss den ut på isen istället. Sedan var det bara att sparka på!

Foto 2020-02-14 15 43 00

Det var en alldeles ljuvlig eftermiddag och minusgraderna bet i kinderna samtidigt som solen värmde nosen. Hade jag varit en planerare hade jag tagit med mig en termos kaffe och några bullar och haft picnic ute på isen men eftersom jag inte har huvudet med mig så blev det bara en promenad.

200214 - Ispromenad vid Nyänget med Siv

Bästisarna. 🐶❤️

Foto 2020-02-14 15 45 35

Foto 2020-02-14 15 45 17

När solen började dra sig ner bakom berget vände vi och begav oss tillbaka mot fastlandet.

Foto 2020-02-14 15 41 03

Att GÅ på havet ändå, i solnedgång. Vilken grej?!

200214 - Ispromenad vid Nyänget med Siv

200214 - Ispromenad vid Nyänget med Siv

Tillbaka på stranden med minnesbanken och själen påfylld. Perfekt alla hjärtans dag.

Jag har blivit med tavelvägg!

200303 - Tavelvägg

Jag har äntligen blivit med tavelvägg!! Kolla så himla magisk den är! Så nöjd!!

200303 - Tavelvägg

I så rackarns många år har jag önskat mig en alldeles egen rejäl tavelvägg men aldrig riktigt fått till det. Har börjat så smått och tänkt att jag ska bygga på men det har liksom inte blivit bra.

Men så med min nya fantastiska timmervägg i vardagsrummet kände jag att ”här kommer det hända”. Det senaste halvåret har jag mer aktivt samlat på mig tavlor och prints till väggen och så härom dagen blev det äntligen dags att skrida till verket!

Om det hade att göra med att en journalist skulle göra ett ”hemma hos”-reportage här idag, det låter jag vara osagt. Men det är magiskt vad som händer med lite press!

Igår kväll kom Jonas till mig och runt midnatt (efter att vi byggt IKEA-möbel, ätit semlor och pratat om livet) var det dags att få upp schabraket på väggen. Jonas propsade på att vi skulle lägga ut allt på golvet först för att se hur det blev medan jag var mer ”äsch, vi tar det som det kommer”.

Jag är glad att Jonas fick bestämma, om man säger så. Snacka om game changer att ha testat först! Inte för att några extra spikhål i timmerväggen skulle gjort något men ändå. Mycket frustration sparade vi iallafall.

200303 - Tavelvägg

Vi utgick från den magiska ”Krigarprinsessan” till vänster, en bild av Elin Nerpin (som ju faktiskt fotat headern här på bloggen!) och byggde runt den.

Sedan blev det en härlig blandning av lokala kreatörer, galet talangfulla vänner och personliga bilder som utgjorde resten av väggen.

200303 - Tavelvägg

200303 - Tavelvägg

Hej hej!

200303 - Tavelvägg

Det faktum att jag känner nästan alla som skapat konsten på min vägg gör mig så varm i hjärtat. Att få ha Hanna och Anna och Maricel och Jessica och både min mamma och min pappa på väggen, det gör mig så glad.

200303 - Tavelvägg

Barometern blev kvar från förra ägaren och fick en plats på väggen. Jag älskar att blanda med andra ting som inte är tavlor!

200303 - Tavelvägg

Här ser du hela resultatet! Vad tycks?

200303 - Tavelvägg

Så här nöjd är jag!

Vloggvecka dag 5: Joinar B-School och är kaninvakt!

Vloggveckans femte och sista dag spenderar jag på hemmaplan, med en terapisession och sedan joinar jag och Alexandra B-School tillsammans! Och så hälsar jag på hos grannen och matar hennes kaniner. Massa bebiskaniner!!

Vloggvecka dag 4: Det gör mig vansinnig!

Vloggveckans fjärde dag spenderar jag hemma i Eldsmark med promenad i solen på skaren, livesändning med mina elever i Social Brand Lab och så försöker sig jag och Jonas oss på en tavelvägg!

Vloggvecka Dag 3: Håller utbildning i sociala medier!

Vloggveckans tredje dag och denna onsdag stod heldagsutbildning i personligt varumärke för deltagarna i projektet Expression Design på schemat! Samt – somnade ifrån hela vloggeriet på kvällen så kortisvlogg idag.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier