Vlogg: Helgvlogg – vinet smakar gödsel?!

En gammal hederlig helgvlogg där jag och min vän Jenny åker till Umeå, går på spännande möte, äter sjukt god middag, dricker gödselvin och går på IKEA en löningslördag. En utmaning i vardagen med andra ord!

 

Vecka fyra

HEJ bloggkompisar!

Hur mår ni? Jag vet, jag ligger så rackarns efter med bloggen och har också en liten bloggexistentiell kris just nu (jag har det ungefär en gång per år), du vet när man tänker ”vem läser? vad ska jag skriva om? bryr sig nån överhuvudtaget?”, därför har det varit ganska lugnt här på sistone.

Men också för att jag just nu är i lanseringsmode och körde mina två första webinars igår! Har du ingen aning om vad jag pratar om? Kolla in här!

Älskar lanseringsveckor! Det är pirr i luften och även om det också är en del ångest och yttepyttepanik så är det mest bara skitkul att få vara live och få prata med ER så mycket!

Men nog om nu. Nu ska vi prata om då – mer bestämt vecka fyra.

Foto 2020-01-21 17 30 33

Hur vecka fyra började minns jag inte men på tisdagen fyllde i alla fall min syster Anna 29 år. Hon dricker fortfarande mjölk när vi är på restaurang, det kommer nog aldrig ändras.

På onsdagskvällen var jag på byamöte. Jag är alltså en sån som har byamöten nu – älsk! Det var på min lokala bygdegård och vi hade besök av polisen som pratade om grannsamverkan och sedan hade vi årsmöte för bygdegårdsföreningen. Jag blev tydligen suppleant i styrelsen. Så går det när man inte kan låta bli att vara engagerad!

Foto 2020-01-23 15 13 04

På torsdagen hängde jag på OffCoff med Mikaela! Mickan har precis flyttat hit från Stockholm (hennes kille spelar hockey i Modo) och hon gled in i mina DM's på Instagram och tyckte vi skulle ta en kaffe, så då gjorde vi det. Och nu jobbar vi ihop! Som det kan bli.

Mikaela konsultar för mig och hjälper mig främst med Facebookannonsering just nu, men längre fram kommer det bli mer contentplanering och SoMe-planering med. Jag gillar henne, hon är rolig och smart och vass.

Foto 2020-01-23 15 53 34

Jonas kom också och hängde och Leia hoppade upp i fåtöljen och skulle kela med honom?! Hon gör typ inte sånt. Men han är tydligen speciell.

Foto 2020-01-23 16 02 11

SÅ kul att ha fått en kollega som BOR i Övik! Så att vi kan jobba live! Precis vad jag saknat och jag känner att det kommer piska igång min effektivitet och kreativitet. Bra skit!

2020-01-24 15.41.29

Sedan blev det fredag och jag åkte med Jenny till Umeå för spännande möte!

2020-01-24 20.38.32

Sen hade vi bestämt att vi skulle stanna i Umeå över natten och göra stan. Så vi bokade hotellrum på U&Me där handfatet var mitt i rummet och det fanns ett fönster in till duschen från resten av rummet.

Kan NÅN förklara vad som är grejen med att man ska kunna se in på toaletten?! Jag förstår verkligen inte det.

2020-01-25 11.59.59

”Check out u&me hotel on spotify and get in your best shower-sing-a-long-mood”.

ÄLSKAR detta – de hängde i duschen. Snacka om helhetsupplevelse! (Dock hittade jag inte dem på Spotify så lite fail.)

2020-01-24 21.02.10

Sedan gick vi ut på stan! Det kommer ett eget inlägg om det pga MÅSTE lyfta den här fantastiska restaurangen vi var på (inte den på bilden, bara ett fint hus mitt på torget).

2020-01-25 10.17.36

Lördag morgon såg Umeå ut så här från vårt hotellrum.

2020-01-25 19.29.24

Sedan blev det hotellfrukost och IKEA och sedan snabbtsnabbt hem för att sedan åka på Gospelfest i Öviks kyrka på kvällen där bland annat Frank Ådahl var med och sjöng. Han var med i den här gruppen Edin-Ådahl som vann mello typ 90 med ”Som en vind”. Fin bit.

Och det var den veckan. Jag gillade den. För det mesta. Förutom när det var lite ledset i hjärtat. Men det kan vi prata om en annan dag.

Att stå i studio

Nån vecka eller två innan jul så ställde jag mig framför kameran i en studio för första gången på evigheter. Sist var förmodligen när jag stod framför Elins kamera när vi skulle ta författarbilder till (annonslänk). Gud, det känns som ett helt annat liv.

Men nu ialla fall skulle det plåtas kampanjbilder till lanseringen av Social Brand Lab (de som du förhoppningsvis ser annonser med och när du signar upp för mitt webinar 😋).

Foto 2019-12-11 20 45 24

Så här såg det ut från mitt håll! Jonas stod bakom kameran och i alla möjliga underliga positioner för att få till den där perfekta bilden och Leia låg på en matta och var alldeles lagom uttråkad.

Jag hade inte ätit nån middag och var typ cranky innan vi ens dragit igång så Jonas ba ”nu åker vi till Max och köper en lyxshake” och så gjorde vi det och så blev jag en mycket trevligare person efteråt. Det syns bombis på bilderna med.

Älskar för övrigt golvet i studion. Älskar studior överhuvudtaget. Känns som att det finns alla möjligheter liksom.

Jag hade tre ombyten med mig (eller egentligen hade jag en hel resväska med mig pga kunde ej bestämma mig för att rädda mitt liv) och det här är nog min favvo. Älskar den blusen! Är från Dorothy Perkins tror jag om nån undrar.

Minns när jag gjorde plåtningar för några år sedan när man hade makeupartist och hårperson, när en stylist plockade ihop kläderna och steamade och allt finlirades i minsta detalj. Så var det inte riktigt här. Jag fixade mitt eget hår och make och stylade så gott jag kunde. Glömde rolla bort katthår så det fick fixas i photoshop i efterhand.

Jaja. Keepin' it real etc.

Jag tycker så himla mycket om bilderna! Jag ser mätt och glad och pepp ut och det gillar man ju. Håret är mer eller mindre perfekt och ljuset och känslan känns så PRO. Eller vad tycker du?

Den här bilden är för övrigt en av bilderna som går som annons om du känner igen den och hänger på Facebook eller Instagram då och då. 😁Du kan också se den här till höger i sidebaren (sidobaren?).

(Har tydligen blivit en person som använder emojis i blogginlägg nu? Vad tycker vi om det? 👍🏻👎🏻)

Foto 2019-12-11 20 41 24

Det här tycker jag är lite kul! Från min kamera…

…från Jonas kamera!

Jag känner en ny headerbild komma smygande… 😉


Gillar du inlägget?

Klicka gärna på hjärtat nedan så jag får en indikation vad du tycker om här på bloggen!

Lately

HEJ!

Så var den måndag igen och nu börjar den här 2020-peppen som jag efterfrågat i flera veckor smyga på mig. Kanske är det för att klockan är halv fyra och det inte är KOLSVART ännu eller att vi fått flera dagar med sol eller att jag möblerat om på kontoret. Jag vet inte riktigt men det känns lovande!

Foto 2020-01-10 10 15 47

Jag och Leia har en ny morgonpromenad nu när det är fantastisk skare. Då traskar vi helt sonika rakt ut på åkern och ner till älven där det alltid är så vackert att det gör ont i ögonen. Vare sig det är sol…

Foto 2020-01-11 11 01 30

…eller hela världen går i grå och beiga toner. Det är också rackarns vackert.

Foto 2020-01-13 11 20 48

Och så de dagar de varit ett gäng minusgrader så sjunger och knakar och knäpper isen sådär underbart så det känns som att man är under vattnet.

Foto 2020-01-10 10 17 29

Ahhhhh sol på snoken.

Foto 2020-01-13 11 21 26

Jag måste nog köpa några av Jonnas bilder av isen för den är så magiskt vacker med alla mönster.

Foto 2020-01-12 14 50 02

Jag har varit inne i stan också! En eftermiddag bjöd himlen på den här showen med kyrkan i förgrunden.

Foto 2020-01-14 09 58 17

Och så har jag poddat med Alexandra så klart! Senaste avsnittet hittar du här!

Foto 2020-01-14 21 50 27

En kväll hade jag lyxen att få äta middag med Maria Soxbo som var i stan och var moderator på ett event på ”mitt” kontor OffCoff och sedan gled vi ner på stan för att äta, skvallra, och titta på de fem personer som var ute på stan i Övik en tisdag.

Foto 2020-01-15 09 13 47

På onsdagen hade vi projektmöte med Expression Design, ett produktutvecklingsprojekt som High Coast Creative gör tillsammans med inkubatorn Expression i Umeå.

Just denna onsdag hade vi en workshop med min affärscoach Johan som jobbar på Bizmaker. Vi fick grotta ner oss i våra affärsidéer och pitcha för varandra och ge varandra feedback. Jättekul och nyttigt!

IMG_6225

En kväll när jag kom hem så tog jag min kamera och gick rakt ut på åkern och fotade stjärnorna ovanför mitt lilla hus. Så magiskt att jag får bo här.

Foto 2020-01-16 12 07 05 (1)

Och nästa morgon var det ut på åkern igen, haha! Vi tränade lite spår och inkallning och jag insåg vilken bra grej det är att alltid ha med sig godis på promenaderna.  🤪

Foto 2020-01-18 18 27 28

I lördags var jag bjuden på middag hos en grannpar och förälskade mig i deras exponerade timmerväggar som de slipat och betsat. Såå fint! Blev väldigt inspirerad att ta tag i min egen timmervägg i vardagsrummet.

Kul grej också – Jenny är numera blond så min första reaktion när jag såg bröllopsfotona på väggen var ”varför har Markus bilder på sitt ex på väggen?”. Jorå såatte….

Foto 2020-01-19 14 09 35

Och så kom det lite snö och så blev världen sådär magisk igen. Tack för det, vecka tre!

Vad är på tapeten?

200113 - Tapetserat i vardagsrum

ÄNTLIGEN!

Jag har fått mitt vardagsrum tillbaka!

Om du har hängt med sedan jag flyttade in i mitt alldeles egna hus i somras så vet du att jag hade ett vardagsrum i typ en kvart men att jag sedan september mer eller mindre levt i renoveringsdamm och kaos (du hittar alla inlägg om renoveringen här).

Det har rivits tak och satts upp nytt tak. Det har målats tak och lagts golv och rivits vägg och jag har kräkts på alltihopa mer än en gång. Men nånstans där i samma veva som att vi satte upp renoveringstapeten och lade golvet så började jag se ljuset i tunneln. Och när det sedan blev dags för att tapetsera på riktigt så började det spritta i kroppen igen.

200113 - Tapetserat i vardagsrum

För seeee så fint det blev!

Jag visste hela tiden att jag ville ha någon av Hanna Wendelbos fantastiska tapeter som hon gjort för Midbec och efter en massa velande (det finns sååå många fina att välja på) föll valet på magiska ”Camille” (artikelnr 14002) från kollektionen ”Ekbacka”.⁠

Och jag är så galet nöjd! Rummet blev på en gång inbonat, mysigt och lyxigt och jag ser så mycket fram emot att möblera, piffa och hänga upp tavlor.🤗⁠

200113 - Tapetserat i vardagsrum

Och så fantastiska färger att plocka ut och inreda med! Den här mattan hittade jag på rea på Mio (samtidigt som jag beställde min nya soffa (!!!) som kommer i mars (ugh)) och den passar ju perfekt med färgen i tapeten. Samma sak med filten jag har i soffan (som Sixten älllskar att trampa loss på), passar ju som ett smäck!

200113 - Tapetsering

I taket satte jag lite tillfälligt den här lampan som hängt kvar från förra ägarna. Först tyckte jag den var ful som stryk men nu gillar jag den lite..?

200113 - Tapetsering

Vad tycker du?

Ska tilläggas att det är en ”tassel” som hänger högst upp vid taket men den lyckades jag tydligen klippa bort när jag tog bilden. Den kan make or break beslutet liksom.

200113 - Tapetserat i vardagsrum

Camille då? Hanna berättar så här på sin instagram:

”Inspirationen till mönstret kom en grå januaridag då jag hade flytt in i Palmhuset i Göteborg för att tanka på lite värme och klorofyll. Kameliorna blommade som om det inte fanns någon morgondag och fick flytta in i detta mönster. Jag fyllde även på med krolliljor, snöklockor och ekblad och så var det klart!”

Och vet du vad – när jag var i Palmhuset för att hälsa på Hanna när hon riggade för sin utställning i december så visade hon mig kameliorna som precis hade börjat blomma. Är inte det poetiskt!?

200113 - Tapetserat i vardagsrum

Och nu hänger de på min vägg. <3

200113 - Tapetserat i vardagsrum

Sixten gillar den. Även om han ser ut som att han mest vill riva ner dem.

200113 - Tapetsering

Nu ser jag helt sjukt mycket fram emot att möblera färdigt, börja piffa och hänga upp tavlor och göra vardagsrummet mysigt!

Vad tycker du??

DISCLAIMER: Detta blogginlägg är inte ett betalt samarbete med Midbec, DOCK har samma bilder använts för ett betalt samarbete på min Instagram. Ville bara klargöra detta. 🙂

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier