Sociala medier-dagen i Karlstad

56811285_1021512291372081_5853143832845090816_n

Förra veckan åkte jag till Karlstad! Jag var nämligen inbjudan som en av talarna på Sociala Medier-dagen som ägde rum där förra tisdagen. En av arrangörerna är den här magiska personen, Elin, som är min idol och har varit min bloggkollega ända sedan innan hon ens började blogga. Magisk människa!

2019-04-08 18.58.31

Men innan det blev konferenstisdag så var det middagsmåndag med arrangörerna och talarna på konferensen! Mitt tåg var sent så jag gled in på restaurangen ganska precis en halvtimme efter alla andra och fick sitta och tråna efter deras mat jättejättelänge innan jag fick min egen.

2019-04-08 19.00.10

Vi var på tapasrestaurangen Barón som ligger i en gammal bank, snacka om imponerande lokal!

2019-04-08 19.54.46

Man har även behållit den gamla disken, något som ger lokalen ännu mer karaktär, jag älskar det!

2019-04-08 19.06.31

Och inte nog med det, maten?! Oh my God. Gå hit och ät om ni är i Karlstad. Gör det bara.

2019-04-08 19.43.59

Fina Elin kunde inte prata och hade i stort sett tappat hörseln på grund av förkylning, men hon var glad ändå!

2019-04-08 19.53.55

2019-04-09 08.08.08

På lördagsmorgonen inmundigade jag mumsig hotellfrukost och sedan begav jag mig till Löfbergs-skrapan där vi skulle hålla hus i deras konferensvåning på översta plan i huset.

2019-04-09 08.07.33

När jag gled in höll Elin hov och pratade om hur man skapar engagerande innehåll för sin målgrupp!

2019-04-09 08.09.35

Märks det att vi höll hus på helig kaffemark? 😉

2019-04-09 14.03.16

Utsikten över Vänern och inloppet var inte fy skam! Dock lät det och kändes det lite som att vi var på en Finlandsfärja när fabriken drog igång på full fart någonstans efter lunch, haha! Vi hade ju nämligen hela kaffefabriken under oss!

2019-04-09 10.05.31

Och så var det min tur! Pratade så klart Influencer Marketing och fick en massa spännande frågor. Så bra publik!

Efter lunch pratade också Tina om hur man jobbar bäst med Linked In och jag blev SÅ pepp på att styra upp min närvaro där. Kanske ett projekt för sommaren?

2019-04-09 15.57.54

Efteråt skulle jag podda med Jennie från Digital Snack-podden, om just Influencer Marketing! Vi hade tänkt göra det i konferenslokalen men bakgrundsljudet från fabriken var så högt så vi drog oss tillbaka till mitt hotellrum istället, haha! Lite oklart när avsnittet kommer ut men hojtar på Instagram Stories!

2019-04-09 17.01.42

Fick världens finaste bukett som talargåva! Den fick dock stanna kvar i hotellobbyn då den var aningen skrymmande för att gå med på resan hem.

Och det var tre dagar i Karlstad!

Pratar kreativ business i Creativity House

Hej måndag och välkommen till en ny vecka!

Den här veckan ska jag helt fokusera på att få allt på plats inför nästa lansering av Social Brand Lab som drar igång i veckan! Jag är banne mig lite nervös, nästan mer nervös än inför förra vändan. Det är ju nu vi får se om det bara var nybörjartur eller om det kommer hålla som en långsiktig plan.

På tal om det – för några veckor sedan blev jag inbjuden att vara gäst i podden ”Creativity House” med Magdalena Bibik-Westerlund, som ju faktiskt är en av mina elever i Social Brand Lab! Det är den första podden på engelska som jag är med i och det blev ett samtal med en del nostalgi, mycket snack om kreativitet och business så klart. Och även lite snack om just Social Brand Lab, så vill du höra vad Magdalena tycker om utbildningen, lyssna på avsnittet!

Tack Magdalena för att jag fick vara med!

https://www.youtube.com/watch?v=OZouonzB1t0

Du kan också lyssna på avsnittet här eller i din poddapp!

90. Att våga göra folk förbannade med Alejandra Cerda

Med sin tydliga nisch och sin engagerade målgrupp är Alejandra Cerda är ett perfekt exempel på en micro-influencer. Hon är inte rädd för att stå för sina åsikter och driver sina kanaler under namnet Jandi heart eco och skriver främst om hållbarhet och minimalism.

I det här avsnittet pratar vi om att ha starka åsikter, att våga vara specifik i sitt budskap och det ståhej som uppstod när Alejandra och hennes businesspartner Maria de la Croix lanserade sin PR-byrå Mad Luck.

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Mitt andningshål

Det har varit en konstig vecka då alla känslor har snurrat runt i kroppen. Sorg, ilska, tacksamhet och en massa kärlek för dem runt mig. Det har liksom blivit en motreaktion, att den här förlusten har gjort att jag fylls av kärlek och tacksamhet för dem som finns i mitt liv och de relationer jag har.

Igår morse kände jag en intensiv längtan efter havet. Efter vind och vidder och att andas fritt. Så jag tog Leia och åkte ut till en av mina favoritplatser i världen – Skeppsmalen.

Äntligen har snön och isen försvunnit så pass mycket att man kan ta sig ut på klipporna och där ute värmde solen tillräckligt för att man faktiskt skulle kunna sitta där och njuta ett tag, även om man inte hittade en plats med lä.

Leia var överlycklig över att kunna springa lös och undersökte varje skrymsle ingående.

Jag gav mig själv någon form av nyårslöfte att göra mer sådana här små, spontana utflykter för mig själv. Jag är lite feg när det kommer till att åka iväg själv utan en plan och något tydligt syfte (förutom att bara njuta av naturen) och vill bli bättre på det.

Ännu fegare blir jag om jag inte känner till platsen sedan tidigare och har varit där så jag vet vad jag har att vänta. Så det kändes lagom att börja med en plats som jag har stenkoll på.

Vad har du hittat på i helgen?

Angeliqa

Foto: Louise Forslycke Garbergs

Sedan jag förra veckan fick reda på att Angeliqa inte finns längre har jag befunnit mig som i ett vacuum. Det känns som att allt står stilla, som att jorden slutat snurra för en liten stund. Allt känns bara så fel. Som att det blivit en glitch i universum.

Ord som använts många gånger de senaste dagarna för att beskriva Angeliqa är glädje, inspiration och skratt. Och jag skriver under på alla de orden. Men bakom allt det dolde sig ett mörker, och det var det mörkret som till slut tog henne ifrån oss. Och det gör mig förbannad.

Angeliqa Mejstedt
Angeliqa bland influencervänner och kollegor på lanseringen av Influencers of Sweden

Jag kände Angeliqa främst som kollega. Som pionjär inom influencerbranschen, en förebild för oss alla i hur hon hanterade sin business, hur hon enade sitt community och hur hon levde sin passion fullt ut. Jag använder henne alltid som exempel i mina föreläsningar på hur man skapar fenomenala influencersamarbeten, hon var ett fullblodsproffs i vår bransch!

Angeliqa delade med sig av sin klokskap i ett avsnitt av We Are Influencers förra våren, lyssna gärna på det här.

Angeliqa Mejstedt
Angeliqa tar emot priset för ”Årets samarbete” vid Stora Influencerpriset 2017.

Jag har vetat om Angeliqas bortgång i snart en vecka men det är först nu, när hennes familj gjort det offentligt, och även berättat att hon tog sitt eget liv, som det börjar sjunka in. Och tomheten är förlamande.

Angeliqa fick mig att återupptäcka min kärlek för naturen. Hon inspirerade mig att söka styrka i skogen. Hon hetsade aldrig och vandring handlade aldrig om prestation för henne. Det handlade om njutning.

Vi måste prata mer om hur vi mår. Speciellt i det yrke vi har. För hur en person som uppfattades som så levnadsglad och inspirerade så många till att finna lycka i naturen, hur en sådan person kunde må så dåligt att hon inte längre orkade leva, det är så jävla tragiskt att jag inte vet var jag ska börja.

Jag kommer prata mer om detta framöver. Prata om att prata. Men just nu är mina ord slut.

Fråga de du älskar hur de mår – på riktigt. Och våga berätta hur du själv mår. För Angeliqas skull.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier