Valborg

Första maj välkommen!

Här sitter jag nu, efter att ha kört mitt tredje webinar (jag är ju mitt uppe i kampanjperiod för Social Brand Lab, kör ett extra webinar nästa vecka om du vill vara med!) och är sådär skönt trött i hjärnan och nöjd över min leverans. Idag satt nästan allt där det skulle!

I måndags, då jag körde mitt första webinar för den här kampanjen, så satt nästan inget där det skulle. Eller, jag fick riktigt teknikstrul som gjorde att jag inte kunde se nästa bild i min presentation ELLER mina anteckningar så det var mest bara att free-basea och köra på.

Tydligen var det dock inte så många som märkte att jag var lite off och det måste väl betyda att man kan sin grej ganska bra, eller?

Bilden här ovan tog jag igår efter en hel dag utomhus! Först satt jag på bron (trappan) och drack kaffe med en ny, spännande person och sedan kom familjen och vi eldade ris och grillade korv resten av eftermiddagen. Något som resulterade i en bränd panna och bröstkorg. Sent ska syndaren vakna!

Som ni såg förra veckan kapade vi ju ner en hel trädbuske så brasan var rätt stor i år (dock fotade jag den alldeles för sent)! Vatten från bäcken på plats för att släcka eventuella olyckor (don't worry, inget brann upp som inte skulle brinna upp! Förutom ett litet håll i en sittdyna som låg ivägen men jaja) och, ja, well, snöhögen gjorde ju också att eventuell gräsbrand inte tog fart.

Det är ju evigheter sedan nu som jag var med på familjens Valborgsfirande! Detta har varit en tradition ända sedan jag var liten med egen brasa och korvgrillande men Valborg har inte direkt varit något man åker hem från Stockholm för. Men desto mysigare att vara med nu!

Och precis som vanligt hade vi glömt att fixa grillpinnar och precis som vanligt fick vi använda de korta och bränna bort örsnibbarna. Men vi hittade i alla fall ett effektivt korvgrillingsjärn (it's a word) som gjorde att vi inte behövde lika många vändor till örsnibbsgrillbrasan.

Hör ni ljudet? Älskar eld. Mvh, hobbypyromanen.

Och sedan fick jag kvällsbesök. Det var mysigt. Tihi.

Syjunta i Örnsköldsvik med Cellbes

Reklamsamarbete med Cellbes

Foto 2019-01-18 13 50 04

För en massa månader sedan, i kallaste januari, var Cellbes på plats i Övik för att fota sin vårkampanj ”Vi är Cellbes”! Jag var på plats som flygande reporter för att hänga bakom kulisserna och spana in hur en fotografering av den här storleken går till. På plats var ett team på ungefär 30 personer men fotograf, scenografi, smink, hår och styling och tempot var intensivt!

Nu finns kampanjbilderna ute och hänger på annonspelare runtom i Övik (och resten av Sverige!) och det är så kul att se hur det blev till slut!

Jag tänkte vi skulle ta en titt på hur dagen såg ut! Om du föredrar en rörlig version så finns här också en vlogg från dagen!

Foto 2019-01-18 11 16 48

Isen låg fortfarande hård över viken, vinden bet i kinderna och solen gjorde sitt bästa för att värma. Härliga -17 grader hade vi dagen till ära då vi skulle fota – just – vårmode!

Foto 2019-01-18 11 35 17

Jag dök in på ett stojigt stadshotell där förberedelserna var i full gång. Så många flotta kvinnor som fick känna sig som prinsessor för en dag. Cellbes marknadschef berättade för mig att när de castar inför dessa plåtningar letar de efter ”karaktärer” och de hade de onekligen hittat i den här kvinnan!

Foto 2019-01-18 11 38 18

Scenografen hade helt gjort om ett av rummen på restaurangvåningen så det knappt gick att känna igen! Man hade lagt nytt golv, hängt upp annan tapet och släpat in möbler för ett fullt vardagsrum. Fantastiskt!

Foto 2019-01-18 11 53 42

Inte nog med det – man hade också installerat en (icke fungerande visserligen) öppenspis. Och sedan tog de sju damerna plats på scenen och första delen av plåtningen drog igång.

Foto 2019-01-18 11 58 41

Fotografen hade fullt sjå att regissera sju amatörmodeller som skulle le, gå, skåla och titta åt ett visst håll – samtidigt! Det blev en smått kaotisk – men härligt uppsluppen – stämning, speciellt när glas tippade och tårtan började huggas in på.

Foto 2019-01-18 12 10 46

Så här glad och taggad var jag!

Foto 2019-01-18 13 06 02

Efter lunchen fick sminket bättras på innan det var dags för ombyte och bild nummer två. Den här damen fyller 90 i sommar och jag tror hon hade the time of her life!

Foto 2019-01-18 13 07 08

SÅ fräsig och somrig tjej!

Foto 2019-01-18 13 10 15

Den här skissen hängde utanför studion för att ge en känsla av vad teamet var ute efter för dagen. Temat skulle vara ”syjunta i Örnsköldsvik” men jag vette 17 vilken typ av syjunta de varit på. Det här var mer PARTY på alla cylindrar!

Foto 2019-01-18 13 23 09

Kristina Hermansson, marknadsdirektör på Cellbes, övervakade resultatet vid dataskärmen. Lite då och då hördes ett ”ahhh” eller ”åååhh” och då visste man att något blivit extra bra!

Foto 2019-01-18 13 44 54

De två damerna i mitten fann verkligen varandra under dagen och bytte nummer när vi åkte hemåt. <3

Vi är Cellbes

Och så här blev slutresultatet! Jag tycker verkligen den här bilden fångar känslan under dagen och den känsla som jag vet att Cellbes vill förmedla – värme, glädje och umgänge över åldergränserna. Så härligt!

Tack Cellbes för en underbar dag!

Är du sugen på att shoppa vårkollektionen (jag är BESATT av den röda klänningen som blondinen i soffan har på sig) så hittar du härligheterna här!

Det är okej att inte ha haft en perfekt påsk

2019-04-21 16.57.10

Den här påsken kom verkligen våren på riktigt! Det ligger fortfarande en hel del snö kvar i skogen men värmen börjar smyga på och man kan röra sig utomhus utan jacka!

Jag har reflekterat i helgen över det faktum att vi inte har några direkta påsktraditioner i min familj. Vi äter inte sill, har ingen stor påsklunch och köper inte ägg till varandra. Vi gjorde det när jag var mindre men efter att vi barn flyttat hemifrån och påskägg inte längre var en grej så rann det ut i sanden. Och jag måste erkänna att jag tycker det är skönt.

⁣Traditioner är jättehärligt men innebär också en massa stress och press för så himla många, det är ju sällan friktionsfritt när hela släkten ska ses och det hänger en massa förväntningar i luften.⁣

Jag har umgåtts massor med familjen den här helgen – men helt utan krav! Vi har varit spontana, fixat på gården, lagat mat ihop och bara haft det härligt. Jag är så tacksam att bo här i Övik nu så att vi kan vara sådana – spontana och härliga utan förväntningar. ⁣

Vad jag menar är – det är helt okej att INTE ha en perfekt påskhelg, inte ha en massa planer och uppstyrda middagar. Det är också okej att ta allt som det kommer, bränna middagen litegrann och kanske vara helt själv om man vill. Så länge det känns bra. ❤️⁣

Med det sagt – ska vi kika lite på hur min påskhelg såg ut?

Foto 2019-04-18 11 12 39

Jag tog första svängen i skogen sedan i julas då snön blev alldeles för djup för att kunna ta sig fram. Bäcken vårbrusade (det hör jag hela vägen ner till huset) och få saker gör mig så lycklig som ljudet av vatten.

Foto 2019-04-20 11 36 30

I Stockholm tycker jag tussilago lyste med sin frånvaro (till förmån för maskrosor som jag ofta trodde var tussilago) men här uppe är de på riktigt ett av de första riktiga tecknen på att växtlivet börjar vakna till igen.

Foto 2019-04-19 15 01 40

Långfredagen ägnades av åt att kapa ner en ”prydnadsbuske” som inte klippts på sisådär 40 år och därmed blivit ett ”prydnadsträd”. Roger kapade och morfar klippte av grenar medan jag och mamma gick i skytteltrafik med kvistar och sly upp till majbrasan som vi byggt upp på berget bakom huset.

Foto 2019-04-19 15 17 49

Mormor och Leia satt mest i solen och hade det gott.

Foto 2019-04-19 18 46 23

Efter ett par timmars kroppsarbete åkte jag ut till A-T, vi skulle nämligen på äventyr! Jag var tvungen att knäppa av en bild utanför deras hus för man ser liksom rakt igenom, förbi matsalen och ut mot fjärden utanför. Magiskt vackert!

Foto 2019-04-19 19 11 58

Efter en fördrink (galet söt rosésangria som nog hade behövt ett ton isbitar och lite bubblor för att funka) åkte vi in till stan för att dricka bubbel, äta middag och se Sverige spöa Lettland i junior-VM i ishockey. Boo-ya!

Foto 2019-04-20 11 04 10

Påskaftonen inledde jag här, sittandes på en äng som äntligen blivit snö-fri (mer eller mindre) medan Leia sprang omkring och betade och luktade på varenda kvadratcentimeter. Hon är en riktig liten Ferdinand, min vovvi.

Foto 2019-04-20 17 11 01

Sedan kom mamma och Johan på besök och jag lagade mat och de släpade ris och sedan satt mamma på trappan och jag gav henne ett glas vin och livet var sådär idylliskt som det bara blir en vårlördag.

Foto 2019-04-22 15 31 38

På annandagen (igår) var vi bjudna till mammas kusin på lunch och den här ljuvliga lilla äppelkakan till efterrätt.

Foto 2019-04-22 16 32 04

Anneli (till höger) är dotter till min mormors syster och eftersom hon gick bort för många år sedan så fick mormor försöka hjälpa till och reda ut vilka som var på alla gamla bilder Anneli hade grävt fram.

Foto 2019-04-22 16 07 43

Här är i alla fall mormor (längst till höger) och några av hennes 11 syskon. Det här måste varit nån gång på tidigt 30-tal. Vi kom fram till att mormorsmor Tekla (så fint namn!!) fick 11 barn på 22 år. 😳Alltså, nu snackar vi sömnbrist.

Foto 2019-04-22 19 24 52

När jag kom hem igår kväll stod jag och dikade vägen upp till huset (smältvattnet rinner annars längs med grusvägen och då blir det bara lera av hela skiten) och då dök grannens katt upp och hälsade, jag har inte sett honom heller sedan innan vintern.

Foto 2019-04-22 19 26 33

Ett kärt återseende. Och det var min påsk! Hur var din?

Lash lift och hennabryn: hur gick det?

För ungefär två månader sedan, efter lanseringen av Social Brand Lab, så var jag ju hos min nya frisör Mari och fick en helmakeover av huvudet – hår, fransar och bryn, allt fick sig en renovering!

Två av behandlingarna jag gjorde då var Lash Lift och Hennabryn och jag ju lovade att återkomma med utlåtande så nu är det dags! Jag är för övrigt helt osminkad på alla bilder i det här inlägget för att du verkligen ska se skillnaden.

Hennabryn före

Så här såg jag ut veckan innan renoveringen. Som du ser lyser både bryn och fransar med sin frånvaro.

(Jag var för övrigt dålig på att fota just för bloggen så du får random skärmdumpar från instagram stories istället, haha!)

Och så här såg jag ut veckan efter! Jag gjorde behandlingarna den 8:e februari och bilderna ovan är från den 11, 16 och 26 februari. Alltså, shit, jag tycker det är jättestor skillnad! Ansiktet och ögonen får en hela annan inramning och jag ser  såå mycket piggare ut!

Så, vad är Hennabryn? Det är en 100% naturlig brynfärg utan kemikalier och är mer bestående än vanlig brynfärg. Den färgar även huden under så ger en lätt ”tatuerad” känsla. Färgen på huden håller i sig i ca 14 dagar och färgen på brynen upp till sex veckor.

Ovan bilder är ifrån den 7, 14 och 17 mars, alltså mellan 4-5 veckor efter behandlingen. Still going strong!

Lash lift då? Det är typ en ”permanent” för ögonfransarna som tillsammans med fransfärgning jag tycker ger en ”fransförlängning light”-känsla. Tyvärr syns det inte så bra på de här bilderna mer än att man anar en starkare kontur runt ögonen. Men jag tyckte det var perfekt för en ”osminkad” dag, samt att jag inte behövde böja fransarna alls förrän typ sista veckan innan jag gjorde om behandlingen.

Men det var också hela poängen för mig att göra det, att känna att jag inte såg ut som en död även de dagar jag inte orkade sminka mig.

Ovan ser du bilder från den 19 mars samt 30 mars och sedan från den 1:a april då jag har helt nyfärgade bryn igen!

Hos min frisör kostar Hennabryn 595 kr och Lash Lift kostar 490. Sedan tror jag de har någon slags kombinationsrabatt som jag inte riktigt har koll på tyvärr! Du kan se prislistan här.

Så, vad tycker jag? Hennabrynen – I love! Kommer helt klart fortsätta göra dem. Lash lift? Nja, alltså, mina fransar är kanske inte tillräckligt många och långa för att det ska ge riktig effekt, jag gillar dem men är inte såld. Jag funderar faktiskt på att testa en fransförlängning nästa gång! Men om man ”bara” vill ha en mer diskret look så absolut!

Vad tycker du? Är det något för dig?

PS. Helt icke-sponsrad post, om någon skulle undra.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier