Tretti-nio.

Idag fyller jag 39 år. Och när jag sitter här och försöker skriva det här inlägget inser jag hur mycket jag fastnar i ”ett år kvar till 40”. Som att 39 i sig liksom inte har något existensvärde. Det är bara en enda resa mot medelåldern.

Men om man tänker på det är jag ju egentligen redan där. Jag är ju redan inne på mitt 40:e år. Så vi kanske bara kan kalla mig medelålders och få det överstökat?

Jag kommer ihåg att jag kände lite så här inför när jag skulle fylla 30 med. Nånstans där mellan 28 och 29 kändes bara jobbigt och olustigt för folk kunde inte sluta gapa om 30-årskrisen som jag aldrig tyckte att jag hade (att jag tog tjänstledigt och reste jorden runt kanske vi inte behöver nämna?).

Så. 39 känns helt okej. Ungefär som 38.

38 var faktiskt himla bra. Jag flyttade hem till Övik. Jag tog min business till en helt ny nivå. Jag kände saker jag inte känt på superlänge. Jag fick nya vänner och ett helt nytt liv i Övik som jag på bästa möjliga sätt kombinerade med det gamla livet i Stockholm.

Jag är pepp på 39. Vad mer för livserfarenheter kan man samla på sig innan medelåldern slår till liksom? Det kan ju inte bli annat än fett (måste passa på att använda kidsens lingo innan jag når MEDELÅLDERN).

Puss!

När allt bara är.

Foto 2019-03-26 08 03 56

Det kom lite mer snö igen. Men nu tror jag att vi kanske ändå hamnat i ”mud season”.

Jag har haft sådan fruktansvärd ångest de senaste veckorna. Vanligtvis så kickar ångesten upp några snäpp runt ägglossning och PMS men det här har varit mer än så. Det här har varit avgrund och avtrubbad och sover hela dagarna för att ingenting ger mig motivation och allt ger mig prestationsångest.

Därav också den totala tystnaden här på bloggen. Att skriva har varit helt omöjligt. Att ens sätta mig vid datorn har gett mig hjärtklappning och att öppna upp bloggen har varit stört omöjligt. Jag känner att jag ligger så efter med allt att allt blir övermäktigt.

Foto 2019-03-26 07 42 38

Jag började träffa en ny coach/terapeut förra veckan. Vi sågs live när jag var i Stockholm och sedan dess har vi haft Skype-sessioner två gånger i veckan. Hon är fantastisk och trycker på knappar och gräver i skrymslen där jag inte varit och petat på länge. Men det har också varit skitjobbigt och från början hade vi dessutom en plan om att gå in aktivt på beteendeförändring, något som bara gav mig ännu mer prestationsångest.

Foto 2019-03-26 07 45 11

Och inte nog med det. Jag hade också anmält mig till en ”livsstilsgrupp” via min hälsocentral. En grupp som tränar ihop två gånger i veckan och sedan ingår också föreläsningar kring beteendeförändring, kost, motion och the whole shabang.

Jag har redan varit MIA till drygt hälften av tillfällena. Ångesten ba NOPE.

Foto 2019-03-26 07 51 18

Såhär. Att gå igenom någon slags relations-breakup-förvirringssituation, börja jobba med en ny terapeut, börja någon slags livsstilsprojekt och försöka jobba samtidigt med ett svinviktigt projekt som jag också låg efter med – inte en jättebra kombination.

Det är lätt att vara efterklok. Men nu har jag bloggat i alla fall, det måste vara ett positivt tecken?

89. Att bygga en skalbar business med Gustav Johansson

I det här avsnittet pratar Linda med mannen bakom vegobloggen Jävligt gott: Gustav Johansson! Han delar med sig av massor av smaskens insikter när det kommer till strategier och affärsutveckling av sina sociala kanaler och sin närvaro online. Hur viktigt det är att inte fastna i samarbeten som influencer utan att jobba med att forma sin verksamhet så att den står på flera ben.

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Vlogg: Stockholmsvecka!

En vecka av äventyr i Stockholm!

* Lanseringsplanering
* SPA & träning
* Middag med Elin & Jackie
* Intervju med Karin
* AW på Haymarket
* Lunch med Oskar och middag med Fredrik
* En jävla massa ångest – hurra!

Glöm inte att klicka på hjärtat nedan om du gillar mina vloggar! <3

 

Vikten av att fira

Jag älskar att jobba hårt. Att lite ha andan i halsen och adrenalinet i ett lagomt rus. Att kötta in i kaklet och känna att jag lever. Att leverera en bra produkt och en inspirerande upplevelse.

Och sedan att fira utav bara helvete när det går bättre än man kunnat önska sig.

Foto 2019-03-10 16 35 41 (1)

I januari lanserade jag Social Brand Lab för första gången och det gick långt över förväntan. Och jag sa till min Virtual Assistant Jackie att, om vi gick över ett visst antal deltagare (ett antal jag tyckte var att ta i från tårna), då skulle vi fira med en dag på SPA.

Nu inte bara nådde vi det målet, vi seglade långt förbi det (!!!) så den här SPA-dagen var vi verkligen värda då vi båda jobbat stenhårt för att allt skulle gå av stapeln som förväntat.

Foto 2019-03-09 08 35 11 (1)

Förra lördagen tog jag tåget ner till Stockholm. Jag åkte tyst avdelning och fick platsen precis bakom lokföraren där man får extra mycket bordutrymme så att både frukost och underhållning fick plats. Älskar't!

Foto 2019-03-09 16 55 49

Framme i Stockholm mötte Jackie upp mig och vi checkade in på Clarion Skanstull. Sedan var det bara direkt upp på rummet och sätta igång och jobba, vår lilla firarhelg skulle nämligen inledas med planeringsdag – det är ju dags att öppna upp Social Brand Lab i april igen och det är den del saker som ska hinnas med innan dess.

Efter en intensiv eftermiddag avnjöt vi middag på hotellets mexikanska restaurang med margaritas och tacos som sig bör.

Foto 2019-03-10 13 38 13

Söndagen inleddes i gymmet (efter att ha panikköpt nya tights eftersom jag inte hade några träningskläder med mig). Jag sprang nämligen på min tidigare PT utanför hotellet (i vars gym – det vi sedan hängde på – jag brukade träna med henne när det begav sig) och hon mer eller mindre krävde att jag skulle gå och träna när jag ändå hade tillgång till ”vårt” gym, haha!

Jag har inte svingat en kettlebell sedan i somras men takterna höll i sig – och tightsen var SÅ sköna! Från Soc/Stadium om nån undrar.

Foto 2019-03-10 16 27 05

Efter gymmet så var det dags för det riktiga firandet – spa-avdelningen. Vi inledde med var sin timmes massage (ingen mysmassage här inte, jag blev helt manglad och tror fortfarande jag har blåmärken!) och sedan gled vi ner i poolen med var sitt glas bubbel.

Foto 2019-03-10 16 34 47

Det är ju ändå livet. Ingen bubbelpool men bubbel och pool. Det duger så att säga.

(Och om du undrar varför jag har två glas så var det för att det fanns ingenstans att ställa glaset i utomhuspoolen och Jackie höll i mobilen för att fota så jag höll i hennes glas. Jorå. Såatte. Influencerproblemen etc)

Foto 2019-03-10 19 09 05

Efter vi blivit lagom mosiga (och utkastade eftersom spa-avdelningen stängde) så lufsade vi upp på rummet, styrde upp oss och mötte sedan upp älsklingen Elin för pizzamiddag på mumsiga Crispy Pizza på Ringvägen.

Foto 2019-03-10 20 20 04

Tips – om ni går dit, missa INTE Flankstek Bulgogi med butternutpumpa, syrad rödlök och kimchi mayo. NOM!

Foto 2019-03-10 19 07 47

Tack Jackie för en grym helg och för att du är världens bästa kollega!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier