88. Life design och fuck it-mentalitet med Joanna Swica

Den här gången gästas Linda av Joanna Swica dels håller på med triathlon och mycket träning, men som också just nu ägnar sig åt något så ljuvligt som: livsnjuteri! Joanna inspirerar när det kommer till att jobba på att designa sitt liv, för att kunna leva så som man själv vill.

I avsnittet pratar hon med Linda om sitt förhållande till yrket Influencer och hur hon tänker kring att prata om så många olika ämnen i sina kanaler. De pratar om den mörkare sidan av internet, den med hat, troll på nätet och hur det känns att bli uthängd. Men också om den ljusa sidan, till exempel den med Joannas community Friendcation.

Länkar som nämns i inlägget

Joannas blogg https://joannaswica.metromode.se/

Friendcation https://www.facebook.com/groups/770708883091334/

Highlights

09:53 Joanna om titeln “influencer” och vad som krävs för att jobba som det

17:05 Vilket ansvar har man som influencer gentemot sina följare

21:07 Hur man får ihop det med många olika ämnen i sina kanaler

26:40 Problematiken i att yrket som influencers ser ut att vara flådigare än vad det är

35:25 Att bli uthängd av Aningslösa influencers och troll på nätet

44:05 Om communityt Friendcation

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Omplanteringssöndag.

För någon helg sedan, när det var vår en liten stund, passade jag och mamma på att plantera om alla blommor som kämpat sig igenom vintern.

Jag tycker ju sånt här är så rackarns mysigt. Att liksom göra en grej av det, gojsa runt i jorden och fundera lite när man beskär. Lite mindfulnessomplantering if you will.

Foto 2019-03-02 13 08 28

Mamma är lite mer pragmatisk och praktisk och vi kompletterar varandra underbart där. Förutom att hon typ var klar innan jag ens hunnit komma igång efter mitt fluffande och inkännande.

Foto 2019-03-02 14 50 28

Ungefär så här såg alla pelargonier ut när vi tog upp dem från källaren där de stått i dvala. Men med en hänsynslös nedklippning och ny jord så blir det nog bra igen!

Foto 2019-03-02 13 08 40

Mitt elefantöra som jag köpte i somras hade förökat sig och fått bebisar. Mamma köpte en samtidigt som inte alls växer och frodas som min och det får mig att känna mig underligt stolt och lite mallig. Kanske är för att mamma generellt har galet mycket grönare fingrar än jag. Och har inget alls att göra med att jag har bättre fönster med mer ljus.

Foto 2019-03-02 13 42 52

Hejhej alla kompisar med nu jord och en dusch. Nu får det gärna bli vår så ni får komma ut och leka.

Vlog: En helg med de roligaste jag känner

Det var länge sedan jag skrattade så mycket som den här helgen för två veckor sedan med Sanna och Emilia. Det var några fantastiska dagar med utflykter och hemmahäng och inte ett jota smink på hela helgen.

Norrland – när man vill vara sig själv för en stund. 😉

En måndagsdejt med Elfvinggården

Glad måndag!

Just denna måndag sitter jag och äter hotellfrukost i Stockholm men jag tänkte att vi skulle kika på förra måndagen som spenderades på byn (Övik) med en av mina nya favoritpersoner – Jennie aka Elfvinggården!

190304 - Häng med Jennie

Det började snöa lite igen och min keps hade mer hundhår än något annat på sig.

190304 - Häng med Jennie

Jag och Jennie började med att testa Elite Hotels lunch – de har nämligen börjat servera lunch nere på hotellet här i Övik. Och bara lokalen liksom, här VILL man ju hänga i en timme eller två.

Jag tog dagens buffé (pannbiff) och Jennie dagens vegetariska. Och det var supergott! Kändes liksom verkligen ”hemgjort”. Två tummar upp för den!

190304 - Häng med Jennie

Plus – superfräsch salladsbuffé! Den får också två tummar upp.

190304 - Häng med Jennie

Man kan säga att jag och Jennie stängde stället. Här pratar hon med sin ljuvliga man Jon i telefon och säger till honom att ställa in allt vad skidresor heter och komma på mitt födelsedagskalas. Tyvärr gick det inte hem. Mycket bajs.

190304 - Häng med Jennie

”Ta kort på mig!”

190304 - Häng med Jennie

Man kan ju bara hålla masken länge.

190304 - Häng med Jennie

Sedan ”gick vi på stan” som man gör i Övik. Så här glada var vi över lite måndagsshopping!

190304 - Häng med Jennie

Den här typen av klotter kan jag ställa mig bakom. <3

190304 - Häng med Jennie

Sedan avslutade vi på Espresso House och jag måste sluta säga JA till grädde på dryck för fan vad det blir sött och det funkar BARA på varm choklad när man varit ute och åkt skidor eller pulsat i snö. Annars – nej.

I alla fall, här hjälpte jag Jennie att styra upp sitt nya egenföretagarliv med Trello (I loooove me some Trello) och så pratade vi om livet efter 1:a april då hon blir företagare på heltid och vi kan jobba ihop varenda dag om vi vill. Whee!

87. Om klimatångest och aningslösa influencers med Emma Sundh

Du har säkert inte missat att den pågår precis i detta nu, den brinnande klimatdebatten. Hur världen inte verkar kunna komma överens, naturkatastroferna avlöser varandra och klockan tickar på. I dagens avsnitt pratar jag medEmma Sundh, en av initiativtagarna till Klimatklubben.

Sedan den startades i höstas har det gått undan! En mycket uppmärksammad debattartikel publicerades, som hade signerats av 87 influencers, och efter det var bollen i rullning. Vi pratar bland annat om om vad man ska göra av sin klimatångest och vad den där resan till Gran Canaria egentligen kostar klimatet.

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier