När man inser att det var sista chansen

Att jag är en känslomänniska tror jag inte det är någon av er som missat. En sådan person som känner alla känslor (på gott och ont) och inte vet något annat sätt att leva än att följa magkänslan och våga känna. För utan det så är jag ingenting. 

Det är min största tillgång och min största utmaning. (Eller, för att tala klarspråk, min största pain in the ass.)

Jag blir förväntansfull och jag tar ut segern i förskott. Även när jag blev tvungen att ta stora kliv bakåt för att han inte var på samma plats så utmanade jag mig själv och mitt tålamod och försökte hitta en plats där jag kunde känna allt och ändå inte låta ångesten ta över.

Vi hade träffats en månad när han meddelade att hans känslor försvunnit. Och jag blev inte förvånad, för vi hade backat och backat och den välkända magkänslan av att ”he's just not that into you” gjorde sig påmind ungefär varenda dag. Jag var åter igen placerad in the friend zone.

Så nu står jag här igen, med trasiga förhoppningar i famnen och rösten som väser ”du kommer dö ensam” i örat. Jag har mycket erfarenheter i mitt liv men inte av den här sorten. Kärlek och allt som hör till är min absoluta akilleshäl.

Men det här handlar inte om honom. Inte egentligen. Han är jättefin och jag tycker väldigt mycket om honom men vi hade inte kommit så långt att det skulle handla om honom. Jag var inte där än.

Men någonstans hade ändå tanken väckts, hoppet petats på. Kanske skulle jag inte behöva skaffa det här barnet ensam. Kanske fanns det fortfarande en chans att jag skulle få en partner i det äventyret. Kanske behöver jag inte göra det här själv. Så som det ska vara. Som jag ju egentligen vill att det ska vara.

Men så blev det inte. Så blir det inte. Och jag känner någonstans att det här var min sista chans. För nu måste jag fast-tracka bebisprojektet. Jag fyller 39 om inte fullt en månad. Klockan klämtar. Fan vad jag hatar den klockan. För första gången i mitt liv känner jag mig stressad av tiden. Att jag kom igång för sent. Att jag slösat bort år av mitt liv på ”fel” saker (vad det nu skulle vara).

Och det här är en verklig sorg för mig. Att ta beslutet att skaffa barn själv är en sorg över något som aldrig kommer bli. Det kommer jag inte ifrån. Och att hantera den sorgen och ändå röra mig framåt mot en så livsavgörande sak som jag ju längtar efter, det är svårt. Det är balansgång som jag inte vet hur man går. Så jag måste lära mig gå. Att vara sorgsen och förväntansfull på samma gång. Och att göra det ensam.

Jag är så vansinnigt trött på ensamheten.

Om du vill höra mer om mina tankar kring det här så pratar jag och Alex mer om det i veckans avsnitt av ”Vad fan håller jag på med?!”.

86. Sökmotoroptimering och styrkan i bloggen med Jennifer Sandström

I det här avsnittet tar jag ett snack med SEO-drottningen Jennifer Sandström. Vi pratar om bloggen och vad som krävs för att den ska bli framgångsrik. Jennifer berättar också vad du ska tänka på när du vill sökmotoroptimera din blogg, hur viktigt det är att bidra med värde till dina bloggbesökare och skriva för människor, inte för Google. Vi hinner också prata om vikten av att faktiskt analysera den data som du får del av och att dra slutsatser för vad du kan jobba med framåt utifrån den.

Highlights

6:39 Vad krävs för att få en framgångsrik blogg 2019?

9:06 För och nackdelar med att blogga på portal vs egen domän

21:00 Ha ett mål med trafiken till din blogg

24:23 Vad är bra SEO?

27:30 Ha läsaren i åtanke

33:42 Du behöver inte SEO-optimera varenda inlägg

34:12 Så tar du reda på vad folk söker på

36:46 På de här ställena ska du sökmotoroptimera dina inlägg

42:14 Uppmana dina besökare till nästa steg med en CTA (Call To Action)

46:47 Jobba inte i blindo, lär känna Google Analytics

50:36 Jennifers bästa tips för att få en framgångsrik blogg

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

8 bilder runt vecka 8

Foto 2019-02-17 13 09 05

Idag är det den 21 februari och vi är precis en vecka ifrån att lämna även februari till handlingarna. Galet hur fort tiden går just nu, även om det samtidigt känns som att den kryper fram.

Den senaste veckan har vi haft sol nästan varje dag och till och med plusgrader ett gäng dagar. Många gastar VÅR men idag är det minus 14 igen och så vansinneshalt att jag knappt vågar gå ut. Men jag är tacksam för ljusets återkomst. Mörkret var riktigt jobbigt i år.

Foto 2019-02-09 20 43 02

En lördag som inte var den här veckan men för två veckor sedan spenderade jag i soffan hemma hos Jenny med Leia och hennes bästis Siv. Finns en risk att Siv kommer tjata huvudet av sina föräldrar för att få en vovve hädan efter. Fullt rimligt tycker jag som var likadan fast jag ville ha en katt. Jag fick undulater. Inte samma sak.

Foto 2019-02-10 11 00 26

Jag sov över en natt hos mamma och när jag klev upp hade jag legat på den här lilla lappen. Varken mamma eller jag vet var den kom ifrån. Tar det som ett tecken och börjar be/jobba hårdare.

Foto 2019-02-19 09 15 07

Efter plusgrader blev det frost igen och träden såg ut som kokosbollar.

Foto 2019-02-19 09 35 57

Jag hade lite ont i magen och osäkerheten bitchslapade runt mig då och då men i grunden var jag nöjd.

Foto 2019-02-17 18 12 06

Foto 2019-02-17 18 58 15

En söndag var jag och mamma på teater och såg fars. Jag blev positivt överraskad då jag inte alls är ett fan av slå-i-dörrar-teater. Men live funkade det förvånansvärt bra!

Och så här ser jag ut denna torsdag! Nu ska jag till Bizmaker på möte och ikväll blir det storbandskonsert.

Puss!

Hur vågar man följa sina drömmar?

Jag fick ett mail med frågan ”Jag undrar bara vad har du säga till någon som är rädd att följa sina drömmar?”. Och jag hade en del att säga.

Så jag spelade lite spontant in en video igår med ett litet peptalk till dig som vill få en liten jävlaranamma-boost denna måndag!

Företagarkvällen i Övik – och morgonen efter

I torsdags var jag på galej! Det är inte så ofta jag hamnar på galej sedan jag flyttade hem till Övik så när det bjuds in till kalas så får man ju passa på.

Vad det var för kalas? Öviks Företagarkväll där det bjöds på prisutdelning, god mat, musik och underhållning. Jättefint ordnat, snyggt producerat, tajt och högkvalitativt. Imponerad! Helt enkelt en helkväll deluxe.

De här snyggona var mina dejter för kvällen – Jennie och Jon. Och jag hade ny klänning på mig, kvällen till ära!

Foto 2019-02-14 18 13 54

Kalaset ägde rum på Fjällräven Center, Modos hemmaarena. Passande nog fick jag även Modos VD till bordet! Vi pratade om resan de gjort efter att Modo åkte ut ur SHL och hur det är att jobba långsiktigt och strategiskt när omgivningen baserar sina åsikter på hur det gick i den senaste matchen. Väldigt intressant!

Jag tyckte också att de skulle satsa mer på att bygga spelarnas personliga varumärken, för bryr man sig om vilka som är på isen så dyker man upp på matcherna. Rätt enkel matte enligt mig. Men då är jag inte speciellt sportintresserad heller så jag kan ju vara helt ute och cykla.

Den här ljuvliga hade jag mitt emot mig. Gud så glad jag är att jag träffat henne!

Foto 2019-02-14 21 46 56

Det delades ut priser och priset för Årets Normbrytare gick till Marie Edström som är kyrkoherde i stan. Hon är ung, kvinna och öppet homosexuell i en stad som för ungefär 10 år sedan blev utsedd till Sveriges mest homofientliga. Så man kan ju lugnt säga att hon jobbat lite i motvind.

Hon fick en stående ovation och jag fick en tår i ögat. Så jävla lycklig för att utvecklingen går åt rätt håll.

Foto 2019-02-14 22 17 59

Jennie var inte imponerad av bordsdekorationerna. ”En ledsen gerbera och en torkad kvist? KOM IGEN!”

Foto 2019-02-14 22 40 47

Men sen hittade vi vettigt ljus och så blev hon glad igen!

Foto 2019-02-14 23 29 49

Jon hade på sig Johanna Nilssons ”Fatta”-smycke som han matchade med grönglittrigt nagellack, för att han tycker att ”sånt kan behövas”. Så himla bra och fin person.

Foto 2019-02-15 11 19 58

Jag hade lämnat bilen på Elfvinggården så åkte med Jennie och Jon hem och sov över och blev bjuden på scones och croissanter till frukost. Jag var typ en millimeter från att bara flytta in.

Sedan försökte Jennie komponera ett instagraminlägg och Jon tyckte att Findus skulle vara med. Det tyckte inte Jennie. Eller Findus. Alltså de höll på med den här bilden i typ en kvart. Imponerad att hon fick till det till slut.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier