Gravid vecka för vecka – avsnitt sju

Jag är tillbaka på Gravid vecka för vecka! Du vet ju att jag tog en liten paus från allt runt jul och nyår och att livet var lite hektiskt i januari men nu ska jag ta tag i projekt bebis igen. Även om det känns lite motigt just nu…

En söndagspromenad till Huggsjöstugen

Glad alla hjärtans dag! Jag ska snart iväg till Jennie och Jon och preppa inför Företagargalan i Övik ikväll men först tänkte jag vi skulle titta på en av mina stora kärlekar – skogen i snöskrud.

190210 - Huggsjöstugan

I söndags bjöd skogen på höga tallar med tunga grenar och massor, massor av snö. Det är min bästa version av vinterskogen.

190210 - Huggsjöstugan

Jag och mamma bestämde oss efter mycket om och men att ta en promenad till Huggsjöstugan, där säljer man nämligen hemgjorda semlor och bara det är ju värt att pulsa två kilometer i skogen för.

190210 - Huggsjöstugan

Leia var överlycklig över skogsturen, brände på fram och tillbaka längs med den förvånansvärt gå-vänliga stigen. Jag trodde jag skulle sjunka ner varenda steg jag tog men det gick riktigt bra, mestadels!

190210 - Huggsjöstugan

Och sedan kikade solen fram mellan träden och jag blev exakt så här lycklig!

Så här ser förresten brynen och fransarna ut utan någon slags smink på sig – är så nöjd!

190210 - Huggsjöstugan

Nackdelen med plusgrader och sol var att snön började rasa i drivor från de vackra, snötunga träden. Och ganska ofta rasade den ner på oss. Mamma slutade efter ett tag att ta av sig huvan, det blev så himla mycket snö innanför jackan då. Fniss.

190210 - Huggsjöstugan

Sedan kom vi fram till stugen.

190210 - Huggsjöstugan

Fick semlor och kokkaffe. Nöjdheten visste inga gränser. Förutom att det var helt vansinnigt varmt och fuktigt i stugan pga plusgrader, svett, snö och annat härligt i kombination.

190210 - Huggsjöstugan

Så himla fint. Tänker att man borde komma tillbaka hit på sommaren och bada!

190210 - Huggsjöstugan

<3

190210 - Huggsjöstugan

Ha en fin torsdag, eller alla hjärtans dag, du får välja själv. Men kärlek är himla bra, generellt.

Puss!

85. Kvinnor och icke-binära i gamingvärlden med Lillie Klefelt

Gamern Lillie Klefelt har hållit på med e-sport sedan hon bara var 4 år gammal och blev introducerad till den världen av sin extrapappa. Snabbt fastnade hon för att spela på PC och har sedan dess hunnit med en hel del, både i den virtuella världen och den verkliga.

Hon är en av grundarna till organisationen Female Legends som arbetar för att fler tjejer och icke binära ska komma in och känna sig trygga i gamingvärlden. Tillsammans med sin medgrundare Liza har hon jobbat stenhårt och vad som började som “en liten Facebookgrupp för gamingtjejer” har expanderat till en stor organisation med miljonstöd.

Dessutom berättar Lillie om den tuffa och rent av otrevliga miljö som e-sportvärlden kan vara ibland. Speciellt mot kvinnor och icke binära. Vi pratar om vad det kan bero på och vad som kan vara förändringens väg mot roligare gaming.

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Makeover

En sak jag hade lovat att unna mig själv när lanseringen av Social Brand Lab var klar var en helrenovering av huvudet, haha! Alltså – klipp, färg och fix av ögonbryn och ögonfransar.

När jag var på träffen med Ladies Circle förra månaden hamnade jag bredvid Mari som är frisör och det var som att ödet hade fört oss samman! Så vi bokade in mer eller mindre en heldag för makeover och i fredags var det dags.

Så här såg den klassiska förebilden ut. Frissigt hår som inte fått kärlek sedan september 2017 (!!). Det är alltså 1,5 år sedan jag klippte mig. Man kan säga att det var på tiden.

Sedan har jag ju noll ögonbryn om jag inte sminkar dem vilket resulterar i magnifikt hög panna. Och några stackars strån till ögonfransar ser man knappt heller.

Vojne. Ni märker ju att jag behövde hjälp.

Leia var så klart med! Hon höll modet uppe i ungefär två timmar sedan var hon bananas-uttråkad. Och då hade vi bara kommit halvvägs.

Först tre olika varianter av färg i håret. Och sedan fick jag hennafärg i brynen och dessutom ett ”lash lift” och färgade ögonfransar. Det är typ som att permanenta ögonfransarna så att de är böjda hela tiden! Det plus att färga dem är ett jättebra alternativ till fransförlängning, jag skulle gnugga bort förlängningarna på ett dygn = dålig investering.

Sedan skojade vi till det, fredag som det var och allt, och så mejkade Mari mig med! Blev helt kär i den gröna duo-skuggan från Nouba som hon använde så har beställt hem den.

Hon hade också en sådan där fräsig airbrushmaskin, man lägger alltså foundation, rouge och contour med en airbrush! Sjukt coolt och det blev ju riktigt snyggt!

Fyra timmar senare var renoveringen klar! Det blev tillbaka till strawberry blonde och så behöll vi längderna, tänker att jag kanske ska prova på det här med långt hår igen? Jag har ju trots allt haft mer eller mindre mycket page i ganska många år nu.

Och just – Mari satte in några slingor löshår med, för att tjocka till det lite, fint va? Jag är SÅ nöjd.

Ta-da! Vad tycks?

Tänker att jag återkommer om några veckor med rapport om hur hennabrynen och lash liftet har hållit, kan det vara av intresse? 🙂

Klänningsfeeling!

I tisdags fick jag feeling för klänning! Det var ett tag sedan jag fick det nu – och ännu längre sedan jag bjöd på någon form av regelrätt outfitinlägg – så nu var det banne mig dags!

Den här klänningen kom till mig på posten från Sara som kände att det var dags för den att vandra vidare i världen. Och det var ju en himla tur att hon tänkte på mig då! (Kolla för övrigt in Saras bloggserie ”Den stora Norrlandstrenden” – älskar den!)

Lite extra roligt att jag har exakt den här klänningen fast i mörkblått och funderade på att köpa den randiga också för att jag tyckte om den blå så mycket. Så bra det kan bli!

Och ja, det var en sisådär -16 när vi tog de här bilderna. Friskt!

Klänningen är från Lindex men sisådär ett år gammal. Jackan är också från Lindex, även den ett år på nacken nästan.

Ha en fin lördag nu kompis!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier