Månsken, kladdkaka och jättemycket tid framför datorn

Här kommer sju bilder från den senaste veckan.

Det snöade lite lätt så att granarna blev sådär florsockerpudriga igen. Så rackarns mysigt.

Min lillasyster Anna fyllde 28 år så vi åkte till Lögdeå och hennes nya hus dit hon flyttat med sin kille och åt lax med trysundasås och dock lite av godhet.

Men inte nog med det, det blev efterrätt också. Ojojoj vilken fest!

Den här bilden är lite skräpig men jag ville ändå lägga upp den här därför att den är tagen sent på kvällen och är alltså BARA upplyst av månen (förutom lamporna på husen). BANANAS.

Sådan här var utsikten från mitt sovrum mest varje dag och jag levde i någon slags konstant vädereufori.

Social Brand Lab lanserades och jag satt här mest varje dag och bara njöt av att någonstans skörda det jag skapat under så himla lång tid.

Och det var den veckan. Jag är mitt uppe i lanseringshets just nu så har inte tid att reflektera över så mycket annat. Men jag är väldigt, väldigt glad, ska du veta. <3

En lanseringslördag

Vilka galna dagar det har varit! 

I lördags lanserade jag ju Social Brand Lab och körde mitt första LIVE webinar. Och vilken uppslutning! Ni var så många som var med och engagerade er och verkligen gjorde en grej av det! SÅ underbart att se!

Jag höll till på OffCoff och gjorde webinaret, dels för att det är bättre med plats där men också för att där finns en stabil och snabb internetuppkoppling, mer än man kan säga om den som finns här ute i Kvaved.

Lördagsaftonen spenderade jag helt utslagen på soffan framför Netflix, det är sjukt vilken urladdning ett webinar är, speciellt med tillhörande techstrul och panik som kommer med. Men allt löste sig i slutändan och vi hade en väldigt framgångsrik första dag.

När jag låg där på soffan så ringde Sanna på Facetime och det slutade med att vi satt och gick igenom ”gamla fotoalbum”, dvs – min blogg, och tog en tripp down memory lane genom de senaste fem åren som gått sedan vi lärde känna varandra.

Sanna sa ”om fem år till kommer vi se tillbaka på den här galna lördagskvällen då vi låg hemma båda två och tittade på gamla bilder”. Haha! Nej, speciellt galna är vi nog inte, men himla bra ändå. <3

83. Facebookannonsering for newbies med Sara Öhman

Sara Öhman är, förutom en av mina bästa vänner, en riktig stjärna inom digital marknadsföring. Hon driver sedan 6 år tillbaka eget företag och jobbar med att hjälpa företag få mer effekt av sin marknadsföring i sociala medier. Hon är en av mina personliga mentorer – både i business och privat – och hon är även min go-to expert när det kommer till Facebookmarknadsföring.

Så jag har bjudit in henne till podden för att reda ut hur algoritmen funkar, vad är en facebookpixel och hur annonserar man smartast på Facebook?

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

En alldeles speciell lördagsmorgon.

Idag är en alldeles speciell lördagsmorgon. För idag släpps Social Brand Lab, onlinekursen som jag arbetat som en liten iller med det senaste halvåret. Jag har ungefär en miljon fjärilar i  magen.

Tillsammans med solen vaknade jag och Leia och tog en promenad i skogen. Det märks att vi har mer ljus på dagarna nu, det är underbart.

Bäcken har frusit nu. Eller, man hör fortfarande hur det bubblar och porlar under isen, jag älskar det!

Pirrig och nervös tjej.

Fyllde på mat till pippifåglarna, de har verkligen hittat hit nu, det är lunchrusning varje dag, som ni kan se på marken.

Nu kör vi igång den här skitviktiga dagen. Håll tummarna för mig.

We Are Influencers är tillbaka!

Om du varit en uppmärksam person de senaste två veckorna så har du märkt att We Are Influencers är tillbaka! Whee! 🎉

(För dig som är ny här så har jag alltså haft en – ibland något sporadisk – podcast de senaste fyra åren där jag intervjuar några av Sveriges bästa influencers. Jag har dock inte släppt ett enda avsnitt sedan i somras.)

Det är SJUKT kul att vara tillbaka och återupptäcka denna magiska lyssnarskara som podden faktiskt har som lojalt väntat och väntat. Och tillbaka är jag – med ett lite nytt format! Jag kommer fortsätta med dessa fantastiska gäster men jag kommer också mixa in lite soloavsnitt, alltså avsnitt med bara mig där jag pratar om ett specifikt ämne och har en liten ”minitraining”.

Första avsnittet släpptes förra måndagen och där pratar jag om de fem viktigaste sakerna du måste tänka på om du vill blir influencer. Och i måndags släpptes årets första avsnitt med en gäst! Och inte vilken som helst – Claudia Galli Concha!

Claudia Galli Concha

Vi spelade in avsnittet i fredags över Skype och det gick förvånansvärt bra, nästan inga störningar alls, så skönt! Claudia satt i ett skumt konferensrum i sitt lägenhetskompex i LA och jag satt i mitt vardagsrum/kontor. Samma lika liksom!

Vanja, Claudia och Josefin

Vi träffades i oktober på Josefin och Vanjas bokrelease och jag fick då veta att Claudia lyssnat på alla avsnitt av We Are Influencers (!!!) och bara väntade på min inbjudan att gästa. Och jag var ju inte sen att haka på den! Som du kanske minns om du hängt med länge så fangirlade jag ju loss över Claudia när hon var med i Let's Dance för 100 år sedan och jag var där och hängde backstage med stylisten. Och nu är liksom cirkeln sluten på något fint vis. <3

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier