Vlogg: Den stora rensningsdagen!
Skulle man kunna kalla detta för den första flyttvloggen? Det är i alla fall dags att börja rensa ut inför flytten till Norrland!
Skulle man kunna kalla detta för den första flyttvloggen? Det är i alla fall dags att börja rensa ut inför flytten till Norrland!
Hello world!
Idag hänger jag i Göteborg och pratar på ”Världens farligaste möte” på Liseberg. Jag och Sanna gick ut på stan och käkade när vi kom hit igår kväll och när vi gick tillbaka till hotellet kändes det lite som att vara utomlands. Det är verkligen sommar just nu!
Jag tänkte vi skulle kika tillbaka till en fredag där i början när sommaren precis hade kommit till Stockholm! Jag hade premiärat rosa sommarkappan och tog med Leia ut på äventyr.
Vi tog färjan från Slussen (ÅH vilket härke Slussen är just nu alltså) ut till Skeppsholmen. Jag älskar verkligen att man kan välja att åka färja som kollektivtrafik. Det är en sådan där sak som gör Stockholm så magisk.
På Skeppsholmen skulle vi kika in på Skeppsholmskyrkan, vi funderar nämligen på att lägga årets stora InoS-event där i höst! De höll på att rodda inför ett bröllop där så kyrkan var överöst av vita blommor. Så vackert!
Sedan promenerade vi in mot stan och spanade ut över Gamla Stan och slottet. Trivia: de här kanonerna är de som det skjuts salut ur vid bröllop och såna där kungliga kalas!
Jag slog mig ner i Kungsträdgården för en sen lunch och tittade på folk. Körsbärsträden hade precis blommat ut och solen gassade loss.
Efter ensamlunchen åkte vi till Söder och satte oss på Fikabaren och jobbade en stund.
Sedan promenerade jag söderut på sommarsöder. <3
Jag skulle nämligen till Emilia och bli gaddad! Så där låg jag på mage i en timme eller så och kved medan Emilia skrockade sådär sadistiskt som bara hon kan.
Smygtitt på resultatet – SÅ nöjd!
Sedan gick jag och Emilia ned till Hornstulls strand och mötte upp Lina och Sanna som hade med sig vin och sprite! Och så gick vi och köpte kebab och satt precis här och pratade om livet och drack Dagens till solen gick ner.
Det är sådana här spontana, underbara sommarkvällar som jag kommer sakna med Stockholm. <3
Clara Löfvenhamn beskriver sig som nörd, hästtjej och djurälskare men närmast i presentationen ligger hennes roll som ledarskapsutvecklare och för närvarande tillförordnad ordförande i Influencers of Sweden.
Innan hon började utveckla morgondagens ledare var hon en klassisk overachiever som har pluggat och jobbat samtidigt i stort sett de senaste 10 åren. Men det ledde också till en utmattning som tvingade henne att arbeta smartare – något hon tog ett stort steg mot när hon startade sin blogg.
Clara brinner för ledarskap och som utbildad journalist såg hon att det fanns en öppning för en plattform kring ämnet där hennes passion låg – och hon gick all in. Efter att ha slukat all information hon kunde kring bloggar och sociala medier – och lyckats få starta eget bidrag för sin företagsidé – lanserade hon Bossbloggen i april 2016.
Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
God morgon och välkommen till en ny vecka här i bloggen! Jag är fulltankad på ny energi efter en helt fantastisk helg hos Nathalie ute på Lindö i Mälaren. Jag har gosat med lamm, kelat med kattungar och ponnysar och rensat ogräs och målat väggar. Herregud så ont jag hade i kroppen igår men åh så skönt det var samtidigt. Kroppsarbete alltså, bra skit! Den här helgen var precis vad jag behövde.

Jag har så klart tagit ungefär en miljon bilder på alla dessa magiskt fina djur och dessutom vloggat så mer bilder kommer senare i veckan. Men nu tänkte jag vi skulle kika på vad jag ska hitta på de kommande dagarna!
➝ Måndag – Idag ska jag tvätta för första gången på typ en månad (det börjar veeerkligen sina i underklädeslådan, that's all I'm saying), boka in läkartid för intyg till Danmark och sedan bär det av till Göteborg!
➝ Tisdag – …för på tisdag är jag en av talarna på Världens farligaste möte, ett e-handelsevent som äger rum på Liseberg! Det finns en punkt på schemat som heter ”champagnemingel och bergochdalbana”?! I'm SO there.
➝ Onsdag – På onsdag åker jag tillbaka till Stockholm igen, släcker jobbränder (förmodligen) och på kvällen är jag medbjuden på Open World Awards, en bloggala som Momondo håller i och bland annat Jennifer och Rania är nominerade till!
➝ Torsdag – På torsdag är det resdags igen – då åker jag till Skellefteå för att föreläsa för Skellefte kommun!
➝ Fredag – Och så på fredag åker jag hem till Stockholm. Konstigt ändå att ”hem till Stockholm” snart inte är något jag kan säga längre.
➝ Helg – På helgen kommer jag alldeles säkert varva flyttpackning med jobb för sedan är det bara två veckor kvar i Stockholm. Herregud så konstigt det känns. Jag har på riktigt inte fattat det än.
Vad hittar du på i veckan?
I april var jag i Linköping på medlemsträff med Influencers of Sweden och lite så här såg det ut!
Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer