Vlogg: Loppisfest och massor med snö!

Här kommer en vlogg från i MARS. Man kan säga att jag ligger lite efter med redigeringen. Menmen. Jag vill ändå posta den för att den är rolig och fin. Den innehåller en härlig loppisfest och jättemycket snö. Njut!

Naked

Kan man få jetlag av en timmas tidsskillnad? För jag tror att jag har det. Kom hem från Finland tidigare idag och är så in i bomben svintrött. Litegrann som när det blir sommartid eller vintertid, kastar omkull hela min vecka! Snälla säg att det inte bara är jag?

Idag tänkte jag bjussa på ett underbart ytligt tips och det är ett av mina bästa läppstift just nu!

Urban Decay Naked

Minns du när jag var hemma hos Evelina och spelade in vår collab? Då gav hon mig ett gäng läppstift som hon inte var så förtjust i, riktiga lyxläppisar från Urban Decay. Det är ett sånt där übercoolt märke som jag har några enstaka produkter från men egentligen skulle vilja köpa hela sminkhyllan. Så jag blev SÅ glad över den här presenten!

Urban Decay Naked

Ett av de stiften har blivit mitt absolut favoritläppy på senare! Det heter Naked, är ett krämläppstift och har den där perfekta nudefärgen som drar åt rosa (de som drar åt gult ser förjävliga ut på mig).

Urban Decay Naked Urban Decay Naked

Titta bara! Det är sådär perfekt krämigt och ger tillräckligt mycket färg för att det ska hända något men inte så mycket att det ser skit ut om du råkar måla utanför. Således fungerande att applicera utan spegel!

(Försökte hitta en bild där jag har på mig läppstiftet för att visa hur fint det är men no such luck. Så du får helt enkelt lita på mig. Superfint på riktigt.)

Årets första dopp – i havet!

180507 - Löyly

Typ 70 grader varmt i bastun och 7 grader varmt i vattnet – då är det här fejset rimligt.

Hallå vänner, jag är i Finland! Jag anlände till Helsingfors igår eftermiddag och tog mig alldeles själv från flygplatsen och hela vägen till hotellet med kollektivtrafik. Det är sådana gånger jag blir lite extra stolt över mig själv och min totala brist på lokalsinne.

(Det faktum att exakt resväg, nummer på spårvagn etcetera stod i ett mail från konferensarrangören, det behöver vi väl inte prata mer om va?)

180507 - Löyly

180507 - Löyly

Jag bor på 13:e våningen på Clarion Hotel Helsinki, ett hotell som bara är nått år gammalt och ligger i hamnen bara ett stenkast från färjorna. Glashissarna är svindlande och så även den här utsikten. Golv-till-tak-fönster!!

Det är även här på hotellet som PING, konferensen jag ska prata på idag, äger rum!

180507 - Löyly

Som alltid när jag bor på hotell började jag med att packa upp (ironiskt med tanke på att det tar mig en vecka att packa upp när jag kommer hem) och bo in mig. Dresscoden för konferensen är ”sparkle with color” så jag satsar på färg!

180507 - Löyly

Sedan kom Rania! Hon bor på samma hotell och ska på samma konferens och knackade på med öl och ett glatt humör. Det måste man ju bara älska.

180507 - Löyly

180507 - Löyly

180507 - Löyly

Efter att ha hängt på mitt rum i sisådär en timme så var det dags för konferensens första happening – en afton på Löyly! Det blir nog inte mer finskt än så här. Vi snackar alltså en bastu/restaurang med magisk havsutsikt. Man bastar och äter mat och badar i havet. Lite som ett svenskt spa men med fokus på bastu och havsbad snarare än pool och massage.

Kvällen inleddes med mingel ute på terassen med björksavsdrinkar med lingon. Jag trodde björksav skulle vara lite tjockare och smaka sött men det smakade mest vatten faktiskt.

180507 - Löyly

Jennifer var med! Hon bor ju i Helsingfors så himla mysigt att vara på hennes hemmaplan.

180507 - Löyly

Och Jennifers nya poddpartner Malin som jag bara blev blixtförälskad i. Så härlig person!

180507 - Löyly

Inna hälsade oss välkomna och bjöd sedan in oss till middag och bastu – ordningen var valfri. Vi valde maten först då vi var helt utsvultna och vi blev inte besvikna. Supergod mat och en fin Valpolicella till det – NOM.

180507 - Löyly

180507 - Löyly

180507 - Löyly

Sedan var det dags för bastu! Och självklart måste bastu kombineras med ett iskallt dopp i havet. Så så blev det – tre gånger om! Det här med kallbad är fan magiskt – man känner aldrig så mycket att man lever och det pirrar i kroppen! Och iskallt saltvatten blir en sådan mindfuck, när man annars badar i saltvatten brukar det ju vara varmt och längre söderöver.

180507 - Löyly

En alldeles utmärkt start på de här dagarna i Finland. Idag kör vi influencerkonferens hela dagen där jag ska sitta med i en panel. Vi hörs senare!

Badbilder fotade av fina Rania!

The Box

I fredags hoppade jag i en bil med Caroline och tog sikte på Linköping. Vi skulle nämligen ha en medlemsträff där med Influencers of Sweden!

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

I lobbyn till nyöppnade Quality Hotel The Box där vi skulle bo fanns en origami-tax. Man ba GE MIG! Älskar också lamporna i taket som stavade ut ordet ”hello”. Överlag är hotellet sjukt snyggt och mysigt, en vinnande kombo.

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Sängen var superstor och både kuddar och täcken var som fluffiga moln. Det är typ det som krävs för att hotell ska få högsta betyg av mig. Gillar också att de använt sänggaveln för både hashtaginfo, meny och gymmets öppettider.

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Leia var så klart med och hon hade fått en egen liten present av hotellet! ÄLSKAR hundvändliga hotell och här fick Leia vara med både i konferensrummet och en del av restaurangen så vi kunde äta frulle ihop. Och så godispåsen på det – The Box fick absolut högsta betyg av Leison.

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

På kvällen efter lite inledande bubbel och mingel så fick vi smaka på några av rätterna som hotellets restaurang hade att erbjuda.

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Vårt fina gäng med Carolines lila hår i centrum.

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Bitch, I'm fabulous.

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Här pratade vi eventuellt om Linnéas lek ”Titt i busken” och hon förstod inte alls hur vi kunde misstolka det namnet. Cecilia tyckte det var hilarious. Den här bilden fångar i mångt och mycket stämningen under middagen, det var en hel massa skratt!

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Clara. <3

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Älskade porslinet! Och den här morotsrätten med puré var så jädra god.

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Men bäst var ändå efterrätten. Vit chokladkräm med mangosorbet. Omnonom.

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Hej!

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Albin hade styrt upp hela vistelsen och hade gjort ett så jädra bra jobb! Han är för övrigt också sekreterare i Inos styrelse, en uppstyrd man att lita på.

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

Av någon anledning skulle vi sedan massera fejset, tror det hade något att göra med våra fotoface men mycket oklart.

180427-28 - Medlemsträff i Linköping

På lördagen så hängde vi i hotellets utepool mest hela förmiddagen innan det var dags för workshop om planering och mjukglass (!!) innan jag åkte hem mot Stockholm igen.

Tack Linköping för en finfin miniweekend!

Klämdag

Så här spenderar vi Valborg i den här pälsbarnsfamiljen. Kramar kameror, tittar på Madam Secretary (har en hel säsong kvar så håll ut!) och återhämtar oss efter ett intensivt dygn med medlemsträff i Linköping.

Jag vet ärligt talat inte vad det är som händer i mig just nu. To do-listan blir bara längre och längre och jag hittar knappt fokus för att kunna skicka ett mail. Att bara öppna datorn gör att ångesten sköljer över mig. Det är också anledningen att både bloggen och mina sociala medier ekat tomt de senaste dagarna. Det känns som att jag är en trasig skiva som bara pratar om att jag inte mår bra.

Jag försöker fokusera på annat, börja flyttpacka eller putsa fönster, något jag i teorin tycker är rätt mysigt, men jag kan inte förmå kroppen att göra det. Den vill bara sova.

Jag vet att jag borde låta den sova. Låta den återhämta sig och hitta energin igen. Men jag är för stressad. För att sommaren närmar sig och jag har inte buffrat upp med tillräckligt med jobb för att allt ska stå stilla i tre månader. För att jag har 60 mail jag behöver svara på. För att jag har så mycket planer och vill så mycket men hjärnan bara trasslar ihop sig.

Imorrn ska jag låna bil och åka till Myrorna med en massa prylar. Kanske kan fysisk rensning också rensa själen?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier