Lilarandig torsdagskväll

Intressant ändå hur vi har kommit så långt i utvecklingen men ändå blir de bästa selfiesarna med inbyggda datorkameran typ.

Tänkte bara ge er en superliveuppdatering av mitt liv. Jag har hört att det är det senaste.

Det är torsdagskväll, klockan är snart åtta och jag har suttit med kvitton upp till armbågarna hela dagen och försökt få ordning på vår bokföring. Jag tror att det gick bra men vi får se om jag får bannor av Maria (min bokföringstjej) imorgon. Det saknas tydligen några kvitton från i februari. Hur i hela friden är det meningen att man ska kunna lokalisera kvitton från i februari?! Ligger de inte bland de andra kvittona i bokföringskuvertet så kan vi nog se oss om efter dem i stjärnorna. Eller höstacken. Ungefär så troligt är det att jag jagar reda på de små papperslapparna. NÄR ska vi anamma digitaliseringen fullt ut och få alla kvitton till mailen? Snart pliiiiizzz.

Så här ser det förresten allt som oftast ut när jag sitter vid mitt skrivbord. Med mina skrytdiplom i bakgrunden pga varför inte. Jag är dock inte alltid så här smilfinkig. Det är just for you. *pusselipuss*

Jag slängde ju i en lila toning i mitt hår förra söndagen och nu är den nästan urtvättad igen. Och lika bra är nog det, det blev ju inte superjämt om man säger så. Jag ska nog lämna hårfärgandet till proffsen hädan efter. Alternativt anamma den randiga stilen.

Dock nöjd med ögonbrynen, de sköter sig bra just nu.

Så här ser jag alltsom oftast ut när jag sitter framför datorn. SO SERIOUS. Nästan lite sur. Fast egentligen är det bara min tänkarmin. Den är lite bajsnödig, det kan jag hålla med om.

Nu ska jag gå hem och äta popcorn. Hej då!

En fyr och en högbonde

En av de sista dagarna som jag spenderade i Norrland för den här sommaren begav vi oss till Höga Kusten och Högbonden. Egentligen skulle vi åkt till Trysunda men det var en hel busslast som hade bokat båtbiljetter så vi fick inte plats på båten. Men vi ändrade planer lite snabbt (helt SJUKT att vi lyckades med det på typ ingen tid alls och vi var sju personer?!) och begav oss mot Nordingrå och Högbonden istället.

170803-hogbonden-1

Högbonden ligger bara en sisådär 10 minuters båtfärd utanför Bönhamn, ett litet pittoreskt fiskeläge med sina perfekta röda båthus och klipphällar utanför.

170803-hogbonden-2-2

Jag var glad och hade en aning träningsvärk efter vandringen dagen innan.

170803-hogbonden-2

170803-hogbonden-4

Hejdå Bönhamn!

170803-hogbonden-5

170803-hogbonden-3-2

Katarina tog en bild på mig på båten med ett objektiv som inte var fullformat så då blev det så här retro istället.

170803-hogbonden-6

170803-hogbonden-5-2

Vi kom fram till Högbonden och sedan väntade ännu en vandring rakt uppför berget. Jag ser glad ut men jag var nog inte helt supernöjd med den här stigningen.

170803-hogbonden-7

170803-hogbonden-9

Till slut kom vi upp till fyren och gården och det underbara fiket och ahhh, allt här är bara som balsam för själen.

170803-hogbonden-20

Titta bara!

170803-hogbonden-10

170803-hogbonden-12

Vi beställde mat och fika och jag åt belgiska våfflor med hallonsylt. Helt gudomligt!

170803-hogbonden-15

Högbonden är ju känd för sin fyr och den här fyren är också ett vandrarhem där man kan bo under sommarsäsongen. Jag ska banne mig göra det nästa år. Det finns liksom inget annat på den här ön än den här fyren, tänk er lugnet.

Jag gick aldrig in i fyren men du kan läsa mer hos Katarina om fyren och vandrarhemmet!

170803-hogbonden-16

Sitta och skriva i skuggan här – drömmen!

170803-hogbonden-17

170803-hogbonden-19

Horisonten som aldrig tar slut.

170803-hogbonden-6-2

Efter en timme eller två knallar vi nedför berget igen och åker vidare till nästa äventyr.

170803-hogbonden-23

Hej då Högbonden, vi ses nästa sommar!

När man kommer ihåg varför man gör det man gör

Det är ganska tungt just nu. Själen mår inte toppen och dessutom går företagandet trögt. Det blir en dålig spiral som gör att jag känner mig misslyckad och undrar om jag verkligen är rätt person på rätt plats. Om det verkligen är jag som ska göra det här och om det jag gör faktiskt gör någon skillnad.

På min dator har jag en mapp som heter ”Peppmapp”. Där sparar jag sådant som värmt min själ och fått mina ögon att tåras av glädje. Dit går jag sådana här dagar och inser att jag faktiskt haft en positiv inverkan på människors liv.

Och det, det är värt allt.

Tack till ER, mina fantastiska medlemmar och vänner, för att ni stöttar mig i MIN dröm. För att ni stöttar varandra, delar med er och låter kärleken flöda i bloggosfären. Ni är helt fantastiska.

När jag vill allt men kroppen vill inget

Jag hade så många planer idag. Jag skulle skriva, äta lång frukost och sedan skulle jag möta upp Sanna, glida runt på Nytorgsfesten och sedan lyssna på jazz i Vitan. Gå på episk båtfest och se solen gå ner över Söder Mälarstrand.

Istället sov jag från och till fram till tre. Ångesten låg som ett täcke och tryckte ned mig i sängen. Till slut kom och upp och ut med Leia och nu sitter jag i soffan och surfar planlöst medan tinningarna bultar.

Jag försökte verkligen. Jag försökte vända dagen. Från den där ångesten som kröp under skinnet och la sig tungt över bröstkorgen och vägrade ge mig en break. 

Det är så svårt att förklara för någon som inte lever med ångest/utmattning/depression (jag vet inte ens vad jag ska kalla det längre, det var många år sedan jag fick någon slags diagnos). Så svårt att förklara hur jag verkligen vill vara med. Verkligen vill gå på fest och på middag och bara vara med. Men kroppen vill ingenting. Den förvandlar min hjärna till ett rörigt garnnystan och min kropp till cement. Och det behöver inte ha hänt något. Det behöver inte finnas en speciell anledning. I alla fall inte just idag.

Så nu sitter jag här. Ensam och jävligt jävligt ledsen. Arg på min hjärna som gör så här mot mig. Men samtidigt trygg i att inte behöva utsätta mig för omvärlden. Inte behöva ge mig på projektet som är en dusch.

Sådana här dagar kan jag inte vinna. Det blir skit vad jag än gör. Så jag sover lite till för det är bara i sömnen jag inte mår som en påse skit.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier