Frostig skogspromenad

Minus sex grader ute och kallt som fan i köket. Jag lyckas göra upp eld i vedspisen vid första försöket och gör en triumferande spontandans över det kyliga köksgolvet.

Frosten ligger vit på marken och solen lyser varmt genom träden. Den kommer inte så högt upp på himlen den här tiden på året utan det är som golden hour hela dagen. Inte mig emot, förutom när jag ska köra bil i motljus.

2018-11-21 12.33.33

Jag tar med mig Leia och tar en promenad. Träden kastar långa, långa skuggor på marken. Ringer Maria och det slutar med att vi pratar i över två timmar om livet och bloggen och att byta fokus och att vara sjuk.

2018-11-21 11.22.56

Jag har tagit fram de rejäla vinterskorna nu och det frasar under fötterna när jag går över det frostbitna gräset.

2018-11-21 11.22.12

Leia är överlycklig över att vara ute i skogen och springer i förväg. Hon gör ofta det, ibland lite väl långt.

2018-11-21 11.25.16

2018-11-21 11.31.15

Uppe vid sjön börjar isen lägga sig över vattnet. Det ser ut som taget ur en av Jonnas tavlor. Här badade vi bara för några månader sedan. Som jag älskar årstider.

2018-11-21 11.27.47

Även sanden har täckts med frost. Jag vet inte varför men det för tankarna till pepparkaksdeg.

2018-11-21 12.10.29

Vi svänger av in i skogen och den är sådär tyst och magisk. Och vit och grön på samma gång.

2018-11-21 12.15.29

2018-11-21 11.43.01

2018-11-21 11.20.28

2018-11-21 11.51.57

Leia bestämmer att hon inte alls vill svänga där jag vill svänga och springer iväg så jag får helt enkelt följa efter. Men det gör ingen, till en början, när vi kommer förbi det här.

2018-11-21 11.56.43

2018-11-21 11.58.36

Och sedan flyger fan i henne och hon galopperar iväg trots mina förmaningar (läs: rytanden). Ner till vägen, över vägen och upp på andra sidan där vi aldrig varit förut. Jag får lite panik. Hon har sprungit bort förut men alltid ovanför vårt hus där hon hittar tillbaka. Nu är vi ganska långt från huset och på andra sidan vägen. What now? Att jaga henne är liksom inte lönt och allt godis i världen får inte henne att vända när hon är på det här humöret.

2018-11-21 12.16.57

Jag strosar efter, fortfarande med Maria i luren. Hon erbjuder sig att busvissla på högtalartelefonen, jag kan inte.

2018-11-21 12.12.04

Bredvid vägen ligger ett par solglasögon, frusna. Jag undrar hur de hamnade där, fint hopvikta och allt.

2018-11-21 11.17.28

Efter ca 20 minuter vänder jag ner mot vägen och då kommer Leia susande mot mig från helt fel håll. Jättelycklig att se matte igen! Matte är inte lika lycklig och det blir att gå i koppel på vägen hem.

2018-11-21 12.37.06

En dag på landet. Inte så händelselös som man kan tro!

Vlog: Min vardag i Kvaved

Nu har jag bott i Övik och Kvaved i sisådär fem månader och ändå bara vloggat när jag varit iväg på äventyr. Men nu är det äntligen dags för en liten smygtitt in i mitt vardag här i Kvaved. Håll till godo!

Tryck gärna på hjärtat här nedanför så jag får veta om du gillar mina vloggar! 🙂

Vecka 47

Hallå måndag och välkommen ny vecka!

Jag sitter på flygplatsen i Övik och väntar på att boarda. Flyget är sent. Men mer om det längre ner.

Kan du fatta att det är vecka 47? Det är alltså snart 52 dvs slut på året! Nästa vecka är det december och sedan säger det bara SLURP så är året slut. Jag är inte riktigt redo att släppa 2018 än, har lite för mycket roliga saker kvar att göra.

Vissa ska jag göra redan den här veckan! Ska vi kika?

Måndag ➝ Idag ger jag klimatsamvetet en käftsmäll och åker till Stockholm över dagen för att ta emot ett pris! Jag har alltså vunnit pris för min bok! Årets Marknadsföringsbok Hedersomnämnande. Flådigt va? När jag ändå är nere ska jag passa på att äta middag med wifey innan jag tar sista flyget hem igen.

Tisdag ➝  För imorgon ska jag föreläsa på ”En dag med Höga Kusten” här i Övik! Det är en konferens som vänder sig till handeln och besöksnäringen i Övik och det ska blir superkul att prata influencers där!

Onsdag ➝ På onsdag blir det en heldag vid datorn! Jag ska podda med Alex, ha avstämning med Jackie och sedan på kvällen blir det zumba med mamma.

Torsdag ➝ Produktion!! Slides till sista kursen i min utbildning ska göras och det är ungefär allt jag kommer hinna med.

Fredag ➝ På fredag ska jag börja spela in föreläsningarna till Social Brand Lab (min kommande utbildning) – äntligen!! Nästa vecka ska den börja betatestas!

Helgen ➝ Lördagen blir återhämtning deluxe och på söndagen ska jag intervjuas på en konfirmandgudstjänst under temat ”Duger jag?”. Ser så mycket fram emot detta och att förhoppningsvis peppa ungdomar att vara snälla mot sig själv och ge sig själv möjligheten att våga satsa på det man brinner för. Vill du komma?

Nu är det boarding! Ha en fin vecka!

Mina nya bloggkompisar!

20181115_155159

I torsdags satte jag mig i bilen och åkte in till stan lagom till att solen gick ner över Kvavedsjön runt halv fyra. Vi är verkligen inne i den mörkaste tiden nu och det känns. Men när man får sådana här vyer mitt på blanka eftermiddagen så måste man ju ändå vara lite nöjd.

20181115_193742

Målet för kvällen var OffCoff och medlemsträff med ett gäng fina personer från Influencers of Sweden! Jag har ju nämligen startat upp en lokal grupp för oss här i Västernorrland och i torsdags hade vi får första träff. Några hade jag träffat förut, några hade jag följt på avstånd och någon enstaka var helt ny. Gemensamt för alla – toppenpinglor (och en liten Bertil).

20181115_193748

Rania, Jennie, Emelie, Anna, Maria, Emmeli, Bertil och Nina.

Bertil var en alldeles ljuvlig liten gubbe på fem månader som varvade att se väldigt förvånad ut och att vara överlycklig och väldigt exalterad över sin egen röst.

En sisådär tre timmar spenderade vi i fåtöljerna på OffCoff och pratade om varumärkestänk, Instagram och algoritmen, fler följare vs vårda existerande följare och mycket annat. Det är så himla viktigt att få ventilera med sådana som förstår i det här yrket och jag är så glad att jag hittat en drös kollegor här i Övik!

20181116_002432

Sedan följde Rania med mig hem och kelade med Leia och Silver och fick en mindre allergichock. Men det var det värt (sa hon i alla fall).

En helt ny resa – Gravid vecka för vecka!

Idag har jag en ruskigt spännande nyhet att berätta – jag ska nämligen vara med i YouTube-kanalen Gravid vecka för vecka! På den kanalen delar olika par (och jag) med sig av sina graviditetshistorier, och nu ska jag också få dela med mig av min resa mot att bli frivilligt ensamstående mamma!

Jag är inte gravid ännu men förhoppningsvis inom en snar framtid. Hoppas du är lika pepp för detta som jag! 🙌🏻

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier