Serietips – Homecoming

Julia Roberts Homecoming

Om vi säger så här – ”Homecoming” är en av de bästa serier jag någonsin sett. Där uppe med ”Handmaid's Tale” och ”Westworld”. Så vansinnigt bra. 

Det är Julia Roberts TV-debut och hon slår en homerun på första försöket. ”Homecoming” utspelar sig i nutid och framtid, men framtiden upplevs som dåtid och tvärtom. Verkar det förvirrande? Ja, men på ett fantastiskt sätt.

Fotot och scenografin är godis för min symmetrifetisch och både musiken och stilen känns som en blandning av Hitchcock med lite Wes Anderson på nedåttjack.

Serien baseras på podcasten med samma titel, en podcast som jag slukade när den kom ut för något år sedan.

Julia Roberts gör huvudrollen som Heidi Bergman och hon är magnifik, hon håller ihop varenda scen och agerar med blickar och tystnad som aldrig förr.

Julia Roberts Homecoming

Det är fantastiskt snyggt, fantastiskt välspelat och du ser det på Amazon Prime (du klämmer lätt de 10 avsnitten på de 7 dagar Prime erbjuder gratis). Se den bara. Nu.

Vlog: På Bokmässan som FÖRFATTARE!

I år närvarade jag på Bokmässan i egenskap av FÖRFATTARE! Min bok ”Yrke: Influencer” kom ju ut tidigare i år och nu var det dags för oss att ta plats på bokens största händelse sedan ”Datasaker”-episoden på Nyhetsmorgon – Bokmässan!

Jag var på plats både som författare men även som moderator av MEG Award och föreläsare med inte mindre än SEX programpunkter under tre dagar. Och här får du se allt hopkokat på en sisådär sex minuter!

Tryck gärna på hjärtat här nedanför så jag får veta om du gillar mina vloggar! 🙂

Efter regn kommer solsken

Efter ungefär en vecka då det känts som att hela världen gått i svart-vitt-grått så tittade äntligen solen fram igår. Och som jag behövde den.

Tittade ut från sovrumsfönstret när jag klev upp och dimman dansade över ängen och solen var på väg upp. Så otroligt vackert och ändå var kroppen så himla tung. Jag har sovit dåligt i några nätter nu, mycket i huvudet och en hektisk tid framför mig. Jag känner mig orolig och stressad, inte en skön känsla. Och mörkret gör det hela ännu tyngre, så jag var väldigt tacksam för en dag med sol!

Tog sikte på skogen och sjön med Leia men hon satte av på egna äventyr. Hon har kommit in i en period då hon fullständigt skiter i när jag kallar på henne utan bara drar iväg. Att hon liksom medvetet inte gör som jag säger utan ”busar” och gör tvärtom.

Hur i hela friden blir jag av med det? Så himla tråkigt att börja ha henne i koppel hela tiden igen.

Efter en liten omväg initierad av djuret kom vi till slut till sjön där hon så klart sätter sig ner och filosoferar som en annan Buddah, som att hon inte fem minuter innan var olydigaste jycken i stan.

Oh well. Jag försökte skaka av mig olustkänslan som jag får när hon sticker iväg och försökte njuta av stunden istället. Tystnaden som bara bröts av några svanar som tvättade sig på andra sidan sjön.

Efter en veckas regnande är det riktigt blött i skogen och mina gummistövlar visade sig vara ihåliga. Nåja, strumpor torkar.

Jag må ha ont i magen av oro och Leia må vara olydig som få ibland. Men när man får den här vyn framför sig kan man inte låta bli att vara lycklig i själen ändå.

Fem grader i vattnet och tusen i själen

181110 - Genesön

Vinterbad alltså. Vem kom på en sådan tokig sak? Det är verkligen heldumt. Och helt underbart.

Sara och Katta var ju och hälsade på mig i helgen och de två har blivit bitna av vinterbadbuggen. Det är tydligen beroendeframkallande och jättehärligt. Själv tyckte jag att det verkade topp tunnor vansinnigt. Att helt frivilligt hoppa i plurret när det är närmare nollgradigt (nåja, femgradigt) och ingen bastu i närheten? Topp tunnor.

181110 - Genesön

181110 - Genesön

Vi åkte ut till Genesön för där finns Fjälludden med badplats och bastu men det var upptaget av något grabbgäng så vi hittade en annan liten brygga i närheten där det var så himla fint och vi fotade loss lite och sedan sa Sara ”men vi kan ju bada här!”.

Eh.

Men sedan stod jag plötsligt där i trosor och linne efter att Katta yttrat orden ”man lever bara en gång” och jag känt mig lika provocerad som om någon sagt ”are you chicken?” till Marty McFly.

181110 - Genesön

När vi var i Åre på Winter Workation förra året träffade vi en kille som isbadade mest hela tiden och han sa ”det är bara att ta beslutet och sedan bara göra det. Inte tänka, bara göra”. Så det gjorde jag. Bara gick, rakt ut, i det femgradiga vattnet.

181110 - Genesön

Det var så långgrunt så till slut fick vi liksom skuttspringa för fötterna domnade bort innan vi hann komma så långt ut att vi kunde doppa oss.

181110 - Genesön

Och sedan bara ”inte tänka bara göra” och så doppade vi oss. Visst, inte huvudet men väl till halsen och det räckte för att hyperventilerandet skulle dra igång.

181110 - Genesön

Jag tror jag pallade kanske tre sekunder sedan skrek kroppen ”RÄDDA MIG” så då gjorde jag det.

181110 - Genesön

Halvvägs in började kroppen jobba som aset för att få upp värmen igen och det började pirra i hela kroppen!

181110 - Genesön

Se så glad jag är över att snart vara i land!

Summa summarum? Överjävligt och helt fantastiskt. Klart rekommenderat! Men kanske inte när det regnar så att handduken som är kvar på land blir blöt. Rekommenderar också badskor! Fötterna blir så ruskigt kalla både när man håller på att byta om men så klart också i vattnet. Om de får lite kärlek så är det inte ”så farligt”. Höhö.

Hopp i sjön nu!

En av de bästa egenskaperna

Ikväll sjunger Jonna i Globen. Kan du fatta det?! Det kan inte riktigt jag. Hennes första framträdande som artist och hon gör det i Globen! Det är verkligen helt vansinnigt häftigt!

Min kära vän Jonna Jinton ska alltså uppträda på Fotbollsgalan ikväll i TV4! För dig som inte vet så är hon – förutom en fantastisk fotograf, konstnär och smyckesdesigner – också sångerska! Hennes kulningsvideo har setts över 19 MILJONER på Facebook och hon jobbar också på en skiva!

När jag såg på hennes Instagram story igår att hon skulle uppträda i Globen ringde jag henne och hon låg på sitt hotellrum i Stockholm efter soundcheck och vi pratade om det här vansinnigt coola och om allt fantastiskt som händer i hennes business.

En av de egenskaper som jag gillar bäst i mig själv är hur jag genuint kan glädjas åt andra människor. Hur lycklig jag kan bli i själen när det går bra för någon jag tycker om.

Det gör verkligen livet så mycket härligare, att inte bara kunna vara glad och tacksam över de bra saker som händer i mitt eget liv utan också rida på andras lyckovågor och stärka och glädjas med dem i deras framgångar. Delad glädje blir verkligen dubbel glädje och ger enormt med energi medan känslor som avundsjuka och missunnsamhet bara tynger ner.

 

Jonna Jinton, Louise Nordahl

Jonna, jag och vår gemensamma vän Louise Nordahl (som det också går rackarns bra för just nu med Mumbo Jumbo) på lanseringen av Influencers of Sweden.

Det här är också en av anledningarna att jag älskar mitt jobb, att stötta och hjälpa andra företagare och influencers i sina resor. Jag får så mycket energi av deras framgångar så det blir också som min egen framgång!

Åh, känner du måndagspeppen!! Nu kööööör vi!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier