Min helg i bilder

God tisdag från Karlstad!

Som du kanske vet om du följer mig på Instagram Stories, så är jag ute på en mindre föreläsningsturné i södra Sverige. Igår föreläste jag för Visit Värmland i Karlstad (och fick livet finaste recensioner!!),  idag åker jag till Borås och imorgon är det Kalmars tur. Fullt ös så här i slutet på oktober!

Men ska vi kika på hur helgen i Stockholm såg ut?

Jag vaknade hos Sara på fredagsmorgonen, åkte på releasefest för Josefin och Vanjas bok och sedan bar det av till Örebro för att prata om influencer marketing på Heyou, en konferens och ett event om och med influencers och främst YouTubers.

Teknifik-Elin pratade på samma event så efteråt gick vi och käkade middag och sightseeade Örebro innan jag tog tåget tillbaka till Stockholm igen. Älskar att de har ett slott med vallgrav och allt mitt i stan. Piffigt liksom.

På lördagen fick jag mysa med de två bästa varelserna i världen – bebis och vovve. Närmare bestämt Signe och Kurbits, båda två tillhörande fina fina Jackie. Signe (också kallad Bönan, Beanie, Beans) är ganska precis en månad och åt, sov och pruttade hela tiden jag var där. Men så låg hon och åt, sov och pruttade i min famn och då var det helt bedårande.

På lördagskvällen lånade jag Saras flashiga örhängen och gjorde något så ovanligt som att göra stan, och började med middag med bästa Sara och Sanna på Crispy Pizza på Ringvägen (åh herre-min-gud så gott).

Pizzan till vänster, en flankstek Bulgogi med butternutpumpa, syrad rödlök, kimchi mayo och sesamfrön. GODHETEN.

Sedan gick vi till Paradiso vid Mariatorget och mitt sällskap hade himla problem med sina bröst vill jag minnas. En hade för mycket, en hade för lite. Aldrig får man vara nöjd.

Långt innan midnatt hade vi nått vår kvot av uteliv och tog sikte på tunnelbanan vid Slussen.

Och så på söndagen tog jag farväl av frugan och åkte till Karlstad. Men det gör liksom inget för idag ses vi igen då vi ska bo ihop i Borås. Lifvets Liv.

Releasefrulle för Livsstilsbibeln!

Inlägget innehåller annonslänk för Bokus & Livsstilsbibeln

Happy Monyay, kompis!

Det är väl inte mer än passande att inleda denna måndag med att berätta om Josefin och Vanjas fantastiska bokreleasefrulle i fredags? (För dig som inte förstår kopplingen så är det ju så att Jossan och Vanja grundat varumärket ”Monyay Club”, extra peppade på måndagar alltså!)

Det är ju nämligen så att de här fina människorna i förra veckan släppte sin gemensamma bok – Livsstilsbibeln!!

Den är så jäkla fin och det är ju inte mer än väntat att releasefrullen skulle gå i samma anda – så jädra fint och drömmigt! Var liksom bara att sikta kameran var som helst och det blev fint.

Vi höll till på Bodhish på Södermalm i Stockholm och det bjöds på vegansk frukost och typ halva bloggeliten.

Foto: Kajsa Göransson

Själv var jag mest intresserad av underbara lilla Moon, Jossans dvärgpudel. Jag fick så mycket pussar och sedan somnade hon på rygg i min famn. Alltså !!!!!!! Det överanvända ordet ”sötdöden” har aldrig varit mer passande.

Leia-abstinensen var total.

Jag är ju på föreläsningsturné den här veckan (Örebro-Sthlm-Karlstad-Borås-Kalmar) så Leia och Silver bor hos mamma. Om du undrar.

Foto: Kajsa Göransson

Jag hade fantastiska Ida Warg till bordet och vi pratade amningshjärna och en väldigt spännande nyhet som jag snart kommer prata mer om här på bloggen.

Foto: Kajsa Göransson

Jossan och Vanja hade de bästa tröjorna (en omskrivning av ”you can't sit with us” från filmen Mean Girls) som de tyvärr tryckt upp själva i bara två ex. Jag tror dock starkt på att producera dem till försäljning, jag skulle lätt köpa en!

Michaela, Ellinor och Linn satt i en perfekt myshög mitt emot mig!

På andra sidan om mig vid bordet hade jag Claudia och OJ vilken grym tjej, jag blev fasen alldeles kär i henne. Om du läst bloggen länge så kanske du minns att jag fangirlade loss på Claudia när jag hängde backstage på Let's Dance när hon var med 2010.

Så jag påpekar lätt att vi setts förut när hon utbrister ”så KUL att äntligen träffas, jag har lyssnat på varenda avsnitt av 'We Are Influencers'!!”. Jag tappade hakan och blev väldigt, väldigt glad. Och frågade så klart om hon ville vara med i vårens säsong och det ville hon. Winning!

De här tjejerna alltså. Så driftiga, så härliga och som jag inspireras av dem. <3

Jag stannade så klart sist av alla (man får liksom vrida ur kvalitetstiden när man har chansen!) och tog sedan sikte på Centralen och Örebro där jag skulle föreläsa. Men först fick jag min bok signerade av succéduon!

ALLTSÅ!!!! Josefin och Vanja har alltså skrivit om mig i sin bok! I kapitlet som heter ”Bjussa” lyfter de ett gäng brudar de gillar extra mycket och där är jag med! Så galet chockad och tacksam över det. Tack!

Livsstilsbibeln är en handbok för att skapa sitt drömliv och är, precis som författarna, drömmig, peppig, rolig och fylld av sjukt mycket girlpower! Du kan köpa ditt ex här!

Skörda spenat

Innan det blev frost och svinkallt så skördade jag en massa spenat. Vår spenat har verkligen växt som ogräs i år och vi visste knappt hur vi skulle ta tillvara på hälften.

Att skörda sin egen mat är en sådan rackarns lyx. Att bara liksom gå ut i trädgården, plocka saker och ta in och äta, det slår mig varje gång hur lyxigt det känns och hur tacksam jag är över det.

Jag tycker spenat är godast färsk men det blir ju lite lurigt nu när man inte längre kan gå ut och plocka och äta rakt upp och ner. Så jag körde en räd och fryste in!

Växer som ogräs – detta är alltså resultatet av ETT frö.

Spenat kan man dock inte frysa rå, oklart varför men jag litar på internet. Därför förvällde jag den (alltså kokade den bara i typ en minut), sköljde den i kallt vatten och kramade sedan ur vattnet.

Man kan sedan frysa den lite hur som helst men jag tryckte ned den i iskubslådor! Då kan man enkelt plocka till smoothies eller soppa utan att få med en hel påse. Mycket smidigt!

Läs mer om att skörda spenat hos odlingsproffset Sara Bäckmo!

Tre nya TV-serier jag testat

Jag har spanat in lite nya TV-serier som har haft premiär i USA nu på senaste. Tänkte du kanske ville höra vad jag tyckte om dem?

Vanity Fair

På papper har denna allt – 1850-tal, feminism och engelsk societet (älsk på kombon?!) men efter första avsnittet är jag inte alls speciellt pepp på att se fler. Det känns alldeles för meh.

The First

Sean Penn och Natascha McElhone i Hulu-serie om den första bemannade resan till Mars. Det låter ju rackarns lockande va? Ja och nej. Piloten är riktig bra och jag fastnar! Dock efter avsnitt fyra så ångrar jag mig nästan. Har inte riktigt bestämt mig än men tycker absolut den här värd en titt om du gillar rymd och sånna saker.

Manifest

Vinnaren på listan är helt klart Manifest (som finns på HBO)! Efter en superskakig flygresa landar planet och passagerarna blir varse att det gått fem år sedan planet lyfte, fast för dem har det gått några timmar. Ganska snabbt händer det en massa knäppa saker och jag är hooked! Sisådär fyra avsnitt senare har fortfarande inte mitt intresse svalnat så jag tror vi har en vinnare!

Har du sett några bra serier på sistone? Vad ska jag spana in här näst?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier