Vad fan håller jag på med?! #28 – Förpepp på hösten

Foto: Katarina Wohlfart

Den här veckan är lite limbo. Jag försöker hålla mig kvar i sommaren med näbbar och klor, klättrar i berg och dansar i nattdimman. Men samtidigt så ligger höstplanerna där i bakhuvudet och börjar så smått peta på mig, kräver uppmärksamhet. Och jag vill klamra mig fast i sommaren och jag vill hoppa huvudet före in i höstplanerna.

Det pratar jag och Alex om i veckans podavsnitt av ”Vad fan håller jag på med?”. Att stå med en fot i semester och en i höstpepp.

Lyssna på alla avsnitt av podden här eller i din poddapp! Och gilla oss på Facebook!

Vecka 30 | Höns och hjortron

Nu inleds sista veckan i Övik och jag har redan separationsångest. Jag är inte klar än!!

Foto 2017-07-25 11 47 57

Måndag ⇢ Veckan inleddes med caféjobb. Jag behövde lite miljöombyte från uterummet och landetoutfiten och tog sikte på nya Espresso House som öppnat i Övik. Gotta love EH – eluttag överallt och gratis (obegränsat till skillnad från Waynes) WiFi.

Foto 2017-07-30 18 27 21

Jag sprang på Jessica på stan och vi bestämde middagsdejt – en annan sak att älska med småstäder – springa-på-faktorn!

Foto 2017-07-26 16 17 09

Onsdag ⇢ På onsdagen plöjde vi en sisådär 25 loppisar (vlogg kommer!) varav en hade både grisar och höns! Åh, älskar höns. Vill ha höns. Så rackarns sociala djur!

Foto 2017-07-27 11 02 34

Jag köpte pannlappar, en ugnsform och ett elefantöra! Bra skörd tycker jag ändå.

Foto 2017-07-27 21 26 02

Kvaved skröt med sina solnedgångar.

Foto 2017-07-25 21 42 56

Och jag testade en ny nattkräm, Elixir Detox Nighttime Emulsion. Ska tydligen fixa så att fejset blir ”fresh and glow” och doftar ljuvligt!

Foto 2017-07-28 13 58 59

Fredag ⇢ Det har inte varit några gyllene hjortronår på senare men vi tog ändå sikte på myren och jag som inte är något proffs hade gympadojjor med lufthål. Behöver jag tillägga att jag var dyngsur om fötterna när vi kom tillbaka till stugan?

Foto 2017-07-28 13 58 53

Men vi fick med oss två liter av skogens guld hem så ändå värt!

Foto 2017-07-28 13 48 40

Leia hade det lite kämpigt med korta ben och ljung upp i öronhöjd men kämpade på som den lilla trooper hon är.

Foto 2017-07-29 12 25 10

Lördag ⇢ Och dagen efter var vi ute och sprang på samma väg och jag kunde ha Leia lös! Vilken lycka det är när man synkar både trötthet och glädje med wooffie.

Foto 2017-07-29 12 46 19

Efter joggingturen satte vi oss här vid sjön och njöt en stund innan vi gick hem och preppade för grillfest!

Mormor och morfar skulle nämligen komma till Kvaved på grillkalas! Anna stod som vanligt vid grillen och mamma skötte markservice och sedan så spelade vi kort ända till solen hade gått ner.

Jag låg en sväng i hammocken i solnedgången och det var helt jädra underbart.

Söndag ⇢ Och så avslutade vi veckan på Nätra hembygdsgård där man vevade med träsvärd mot varandra och lekte medeltid i stekande sol. Himla bra faktiskt!

Och så såg jag en get som hittade sin egen spegelbild. Det var på en helt annan nivå av fantastiskt.

Blandade tankar från veckan:

» Att jag åker hem till Stockholm om fem dagar och jag känner mig inte ens i närheten av klar med Norrland för den här sommaren. Det måste bli bada av den här veckan, annars revolterar jag mot sommaren.

» Hösten, hösten, hösten. Jag börjar nysta lite i vad hösten ska innefatta och några surdegar som ger rejäl ångest men måste tas itu med. Kanske borde jag vänta tills jag är tillbaka i Stockholm men då blir det nog bara ännu mer ångest. Jaja.

Tipselitips!

» Imorrn håller Emilia (som gjorde mina två senaste tatueringar) tatueringsdropin i Lund till förmån för frallan Minous öronoperation! Så passa på att gadda dig och gör en god gärning samtidigt!

» Milana tipsar om hur du kan börja tjäna pengar på Instagram i sju steg. Älskar sådana här konkreta, inspirerande inlägg!

Förra året då?

» Då var jag på Beyonce och jävlar i min lilla låda vad bra det var!

Vad fan håller jag på med?! #27 – Så matar vi själen

Vad fan håller jag på med?! #27

Torsdag och poddisdag! Jag börjar bli riktigt dagvill nu, jag var helt övertygad om att det var fredag idag, samtidigt visste jag att jag skulle publicera podden, något jag alltid gör på torsdagar. Hjärnan är lite lurig alltså!

I veckans podd pratar jag om hur jag nyligen kommit till insikt om att vi gör helt fel i vår kommunikation för InoS på sajten. Vi är alldeles för mycket in-och-ut och inte ut-och-in. Det kan låta snuskigt men handlar alltså om att vi pratar om oss själva alldeles för mycket och alldeles för lite om vad du som medlem behöver. Vad kan vi lösa för problem åt dig? Så det får bli ett av höstens projekt – ordna upp vår retorik! Det hjälper ju liksom att ni som ska bli medlemmar förstår vad vi kan hjälpa er med.

I övrigt berättar Alex om hur hon tänker kring praktikanter och så delar vi med oss om hur vi matar själen för att slappna av!

Hur gör du för att slappna av? Jag kan banne mig behöva alla tips jag kan få!

Grillkväll i Kvaved

170721 - Grillkväll i Kvaved

I fredags var vi i Kvaved, lite som vanligt den här sommaren. Vädret var helt ljuvligt, inte alls som vanligt den här sommaren.

170721 - Grillkväll i Kvaved

Leia gjorde sina bästa tricks för Annas pringles.

170721 - Grillkväll i Kvaved

170721 - Grillkväll i Kvaved

Och sedan ställde sig Anna vid grillen och Leia släppte inte sin feeder med blicken.

170721 - Grillkväll i Kvaved

Så här gottigt blev det! Grillad fläskytterfilé, halloumi, champinjoner och hemodlad zucchini tillsammans med ugnsbakad potatis, sötpotatis och morötter. NOM.

170721 - Grillkväll i Kvaved

Heja Anna!

170721 - Grillkväll i Kvaved

Och så kom den gyllene timmen och hela gården badade i guldgräs och Leia skuttade för glatta livet.

170721 - Grillkväll i Kvaved

<3

170721 - Grillkväll i Kvaved

170721 - Grillkväll i Kvaved

Och så gick solen ner och vi drack vin och skrattade så vi grät och så hörde en oväntad person av sig och rörde runt lite där inne. Jag har inte riktigt bestämt mig hur jag känner inför det ännu. Kan inte Pandoras ask bara hålla sig stängd om Pandora inte har lust att stanna och städa upp skiten efter sig?

Men vi fick en magisk solnedgång i alla fall.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier