Onsdag och torsdag – fullt bagage och fullmåne

Januari 2021

Hejhej här kommer ännu ett försök till semi-realtidsbloggande! Det här är ju min favorittyp av blogginlägg att läsa själv – alltså typ Instagram Stories fast i bloggformat.

(Jösses, skrev jag precis det där? Bloggat i 20 år men hänvisar till blogginlägg som imitation av nått annat? Skäms lite för mig själv faktiskt.)

Den här bilden är dock inte så realtidsenlig utan från den 9:e januari då jag klippte bort hockeyfrillan som hänt på mitt huvud det senaste halvåret. Kändes viktigt att ändå ge utrymme för det i bloggen.

Okej, men vad hände i veckan på riktigt då?

Foto 2021-01-27 13 33 53

Efter att ha varit insnöad i vad som kändes som en månad (i faktisk tid: tre dagar) blev jag framskottad av grannen och åkte in till stan för att hämta min bil som hade fått en motorvärmare inmonterad av min morbror. Hurra! Kom -20, you got nothing on min motorvärmare!

Och så åkte jag till Granngården och köpte skitmycket torvströ till hönsens sandbad, en fodertunna och käk till både tama och vilda fåglar.

I bagaget står också en tom behållare för helium som man måste punktera på nått vis för att få lämna till återvinningen. Det har jag inte gjort och vågar typ inte så därför åker den fram och tillbaka. Äventyr får den ju i alla fall, heliumbehållaren.

Foto 2021-01-27 13 42 40

Sedan åkte jag till Zoobutiken för att klippa Leias klor. Det var Corona-säkert med separata ut- och ingångar. Nu har jag också skrivit in i kalendern när vi ska dit nästa gång för jag väntar alltid för länge mellan kloklippningarna och får dåligt samvete. (Och ja, jag har försökt klippa själv men varken jag eller Leia uppskattar aktiviteten så outsourcar.)

Foto 2021-01-27 14 08 55

Sedan träffade jag Mickan och Lily som blev så till sig att hon tappade en av sina små toffelskor! För övrigt – HUR GULLIGT MED TOFFELSKOR?!

Foto 2021-01-27 18 16 23

Kollade på Hannah som hade liveshopping med Lindex och blev helt blåst av stolen av den tekniska lösningen de använde. Troligtvis Bambuser meddelade nån på stories? Alltså samma Bambuser som vi livesände Vinkritikerna på 2012? Oh how far they have come.

Sjukt snyggt var det i alla fall. Både liveshoppinglösningen och Hannah.

Foto 2021-01-28 11 36 09

I torsdags hade jag lyxen att få hänga med de här en timme. Ida och Jennie och Anna från High Coast Creative. Innan den här rackarns pandemin hängde vi typ en gång i månaden och co-workade men nu blir det på det här viset istället. Åh vad jag saknar att UMGÅS MED FOLK.

Foto 2021-01-28 13 55 31

Jag fick en smått magisk leverans med nya kristaller. Känner att jag nog snart trillat över kanten ner i ”crazy crystal lady”-träsket? Hur många kristaller krävs för det?

Tänkte också att jag kanske skulle skriva lite om mitt kristalleri. Vad tror du om det? Skulle det vara något?

Foto 2021-01-27 22 50 48

Och så var det fullmåne. En sån där som lyser upp hela bakgården som en strålkastare. Älskar sådana fullmånar.

Det var alles. Puss och hej.

Hej januari du är fin och stormig

Alltså det här med ny bloggdesign gör ju under för bloggpeppen! Helt plötsligt går jag omkring och funderar på blogginlägg jag vill skriva och bilder jag vill ta. Kul!

Och med det presenterar jag här ett inlägg om: väder! 😅

(Och ja, jag är tydligen sån som lägger in emojis i blogginlägg numera. Jepp. Vet ej vad vi tycker om det egentligen?)

Januari 2021

Januari drar mot sitt slut och den här årets första månad har varit det bästa och värsta i väderväg. Vi har dels fått sådana här magiska dagar då solen skiner, det är helt vindstilla och iskristallerna är som små konstverk.

Dels har vi fått det här:

Foto 2021-01-13 11 31 56

Foto 2021-01-13 11 55 16

Foto 2021-01-15 11 47 44

Vi har haft två riktigt stormiga tillfällen som gjorde att snön drev helt galet och tog sig in banne mig överallt! Det är inte helt vanligt att man har snödrivor INNE i garaget tänker jag annars.

Men jag tycker vi tittar på de riktigt fina dagarna istället.

Januari 2021

Januari 2021

Januari 2021

Januari 2021

Januari 2021

Januari 2021

Januari 2021

Januari 2021

Januari 2021

Jag älskar vintern. Jag älskar årstider. Och väder. Jag kan tänka mig en månad till av detta sedan är jag redo för vår. Jag vill ha fågelkvitter och värmande sol i ansiktet. Men först kanske jag ska försöka mig på att åka lite skidor?

108. Om att hitta själslig fokus i sin business med Josefin Dahlberg

För snart sex år sedan gästade Josefin Dahlberg We Are Influencers för första gången. Då var hon modebloggare och bloggen var hennes viktigaste kanal.

Nu är Josefin här för tredje gången, idag som entreprenör med sitt spirituella varumärke Oh La Moon i centrum. Hon har lagt ner bloggen men skrivit tre böcker, öppnat en fysisk butik i Corona-tider och lanserat en antal onlinekurser. Dessutom har hon precis blivit mamma för första gången.

Vi pratar om hur enormt viktigt mindset är, om att vara chef och om hur lilla Mio har förändrat henne.

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Hej och välkommen till en nystart!

I år har jag bloggat i 20 år. TJUGO ÅR! Fattar du? Helt sjukt. Inte riktigt än dock, började på hösten så det blir inte kalas förrän då.

Man skulle kunna säga att det är detta kommande jubileum som gjort att jag kände att det behövdes en uppfräschning av mitt varumärke men så var det inte riktigt. Inte medvetet i alla fall. Men så blev det, som av en slump eller tack vare allas vårt gosiga universum.

Nytt visuellt varumärke

I höstas anlitade jag Maria från Nomade Communications för att göra en re-brand av mitt visuella varumärke. Alltså logga, färger, typsnitt, the whole shabang. För någon som alltid gjort sina egna logotyper och grafik var det här ett rätt stort steg. Lika delar läskigt och åh så skönt.

För att lämna ifrån sig hela sin själ, som ju faktiskt är ens personliga varumärke, och se någon annan tolka det, det är ju en aning läskigt. Och det kan också bli rent ut sagt jobbigt (mest för Maria) när man är så klar med vad man vill ha som jag är. Men fan vad nöjd jag blev i slutändan.

Maria började med en intervju. Hon frågade om min målgrupp, vad jag ville med mitt företag och vilka värderingar jag hade. Och alltså, att se någon annan paketera ens varumärke på det här sättet, det ÄR så lyxigt! Samt – det har hjälpt mig otroligt mycket att se på mig själv just mer som en business och ett varumärke än när jag mest ”slängde ihop” något själv.

Titta bara!

 

Vad tycker du? Känns det som jag??

Bilden av alla bilder

För den här ”nylanseringen” av mitt varumärke ville jag också ha en bild som kunde ÄGA hela varumärket. Som andades både power och landet och drömmar men samtidigt var modern och COOL.

Och vem ringer man då inte in annat än Elin Nerpin? Hon som skapat magi för både Jennie, Anna och Linnea. En jävla stjärna både som fotograf och på Photoshop och som inte fotar så mycket som hon skapar konst.

Så vi tog hennes geni och en massa prylar och släpade upp på Varvsberget i solnedgången i slutet av oktober och det här blev resultatet:

Nej men snälla. Har du någonsin sett något så magiskt? Och alla pälsbarnen fick vara med.

Undrar du hur denna fantastiska bild blev till? Vilken tur, kommer på YouTube nästa vecka! 😉

Så – vad tycker du om renoveringen av både varumärke och sajt? 

Klicka hemskt gärna på hjärtat om du tyckte om det här inlägget. ✨

Nyårsvlogg 2020

Jag sa adjö och farväl till 2020 hemma i mitt hus i Eldsmark med mamma, lillebror och bästis Jenny. Senare på kvällen kom också min lillasyster och hennes sambo och det blev ett alldeles ljuvligt slut på året – och början på det nya!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier