Första snön

Snö i Eldsmark

Inatt kom den första snön till Eldsmark. När jag tittade ut tidigt, tidigt imorse låg snön vit över åkern utanför och de gulnade träden hade ett vitt täcke över sig. Så vackert.

Snö i Eldsmark

Nu är klockan närmare tre på eftermiddagen och allt är nästan borta igen vilket känns okej, jag är inte riktigt klar med hösten än. Men jag blev ändå glad av snön vilket betyder att jag börjar bli redo för vintern.

Snö i Eldsmark

Idag gör jag ett ryck med vardagsrumsrenoveringen och ska göra allt grundjobb så jag kan börja måla imorgon. Roger är här och fixar en grej på taket som var trasig och mamma tar en sväng med Leia i skogen. Och ikväll så gör jag mitt sista webinar för lanseringen av Social Brand Lab för den här gången. En bättre söndag får man väl ändå säga.

Årets Landsbyggare

190926 - Årets Landsbyggare

En fantastisk höstdag för någon vecka sedan åkte jag de åtta milen ner till Höga Kusten-bron för att närvara på Landsbyggaredagen! Landsbyggaredagen är en dag då landsbyggare, entreprenörer och föreningar i Höga Kustens landsbygd träffas för att inspireras, umgås, äta middag och för att utveckla våra verksamheter tillsammans.

190926 - Årets Landsbyggare

Årets Landsbyggaredag ägde rum på Björkuddens Hotell & Restaurang som ligger nedanför bron. Vanligtvis så stannar man uppe på berget om man vill ha utsikt över bron men detta slog den utsikten med hästlängder.

190926 - Årets Landsbyggare

Titta bara!

190926 - Årets Landsbyggare

De här fina personerna fanns på plats, Eva från Leader Höga Kusten som anordnar dagen, och min fantastiska vän Johanna som är skulptör och har en väldigt fin själ.

190926 - Årets Landsbyggare

Björkudden byggdes 1892 och man har verkligen behållit sekelskiftesandan. Helt ljuvliga lokaler.

190926 - Årets Landsbyggare

När vi anlände på eftermiddagen fick vi fika och sedan blev vi hoptussade med en person vi inte kände för att diskutera vilka utmaningar och tillgångar vi har i vår business. Hela eftermiddagen gick alltså i workshopstil, något jag är konstant kluven inför. Den introverta sidan i mig vill bara fly men den nyfikna delen av mig älskar att lära känna nya människor.

190926 - Årets Landsbyggare

Jag hamnade med Jessica från Docksta Sko och vi pratade så klart influencers men också onlinekurser. Superspännande!

190926 - Årets Landsbyggare

Paulina och Åsa blev hoptussade. Kan du fatta att det fortfarande var ingen-jacka-väder?!

190926 - Årets Landsbyggare

190926 - Årets Landsbyggare

Sedan i steg två skulle vi bilda nya grupper, ”skuggstyrelser” och prata om en av våra utmaningar och så skulle de andra komma med tips och råd. Vårt samtal blev en aning ostrukturerat men väldigt spännande och givande!

190926 - Årets Landsbyggare

190926 - Årets Landsbyggare

Och solen började gå ner.

190926 - Årets Landsbyggare

Då kom Paulinas man, Charlie, för att vara med på kvällens festligheter. Du förstår, både jag och Paulina var nominerade till ”Årets Landsbyggare” men i olika kategorier.

190926 - Årets Landsbyggare

Som fördrink inför kvällens festligheter bjöds det på Shrub, en supergod dryck baserat på vinäger? Låter superskumt men var jättegott!

Foto 2019-09-26 15 19 46

Hejhej från mig och Johanna!

190926 - Årets Landsbyggare

Sedan slog vi oss ner till bords och fick en fyra-rätters förrätt, sedan huvudrätt och efterrätt. Jösses amalia så gott det var! Nya kökschefen Kristoffer Brantefalks Höga Kustenmeny var magisk!

190926 - Årets Landsbyggare

Foto 2019-09-26 21 14 55

Två lyckliga förlorare! Varken jag eller Paulina vann i våra kategorier men vi var himla glada för en finfin kväll ändå!

190926 - Årets Landsbyggare

Och som en alldeles perfekt avslutning satte sig Robin (som för övrigt vann Årets Landsbyggare – Unga Landsbyggare) vid pianot och rev av en allsång som hette duga för de fem personer som var kvar (och personalen som städade). Fem av fem stjärnor på den kvällen.

Nu åker vi!

Just nu känns det som att befinner mig i en tromb och inte riktigt hittar ut. Det är inte otrevligt direkt men en aning förvirrande och väldigt blåsigt!

Jag är ju inte en planerare, som du vet. Detta kan dock leda till lite oväntade händelser, som att man lägger rivning av ett innertak samma vecka som man ska påbörja sin lansering och sedan blir det så att man sitter och jobbar i ett kontor täckt av byggdamm.

Eller att man bara får någon slags glitch i huvudet och helt plötsligt befinner man sig MITT i lanseringsveckan och har typ inte förberett något. Haha! Alltså, det är så typiskt mig. Men det är som Jackie, min assistent sa, att den här lanseringen gör vi på mitt sätt, ”ad hoc-metoden” (😂) och nästa gång gör vi på Jackies sätt och faktiskt planerar så att vi inte får magsår. Det tycker jag låter som en bra plan.

Men det som är så bra med mig är att jag jobbar ju faktiskt bäst när det gäller. När jag är MITT I virvelvinden så ser jag klart som aldrig annars. Jag får laserfokus och kan känna precis alla de rätta känslorna för att placera mig på den plats jag behöver vara för att bäst vara till hjälp för de jag ska lära ut till.

A blessing and a curse.

Men på tisdag får jag äntligen göra det jag gillar mest OCH det jag är bäst på – föreläsa! Då kör jag mitt webinar ”Influencernas hemligheter – vad funkar nu?” LIVE för första gången sedan i våras. Om du vill vässa dina sociala medier och få en nytändning så tycker jag du ska haka på, det är helt gratis! 

Reservera din plats här – vi ses där!

Samla in pengar med mig till Världens barn!

Världens Barn

Den här veckan pågår insamlingen för Världens Barn och jag har startat en egen bössa som jag vill att du hjälper mig fylla!

Om det är något som gör mig förbannad så är det hur fundamentalt värdelösa rättigheter flickor och kvinnor har i stora delar av världen. Varje år gifter sig ungefär 12 miljoner flickor före sin 18-årsdag – de flesta av dem, kan man anta, mot sin vilja.

Fattigdom är den främsta boven till detta eftersom flickor upplevs som en ekonomisk börda för familjen och den försvinner om man gifter bort döttrarna.

Många anser också att ett tidigt gifter­mål erbjuder dottern skydd från våld och sexuella över­grepp, och att maken kan erbjuda rollen som manlig beskyddare. Dock förekommer ofta våld från samme man i barnäktenskap, så hur mycket skydd de får är oklart.

Men det som är mest frustrerande här är att flickan sällan har något att säga till om själv om sina kroppar och sina liv utan bara skyfflas runt som en ägodel!

En flicka som får gå i skolan kommer sannolikt att gifta sig senare och föda färre och friskare barn. En flicka med utbildning har större möjlighet att få ett bra jobb. För varje extra år i skolan ökar hennes framtida inkomst, vilket ökar möjligheten för att även hennes egna barn ska kunna slutföra sin skolgång.

Forskning visar att för varje extra år en flicka går i skolan efter de nio första åren, ökar hennes framtida inkomst med minst tio procent. På så sätt blir utbildade flickor också en kraft för samhällsutveckling.

Låt oss hjälpa dessa flickors framtid – tillsammans!

Skänk en tjuga, en hundring eller så mycket du kan – allt hjälper!

Klicka här för att komma till min insamling!

Läs mer om några av Världens Barns projekt här!

Höstfin i håret

Jag har klippt mig! Och även fast det bara var typ i maj jag klippte mig sist så känns det som en evighet. Och det såg ut som det på mitt hår med. Kolla bara.

Före – efter.

Jag stod i valet och kvalet om jag skulle klippa eller spara och om jag skulle köra på färg mer åt det röda hållet eller gå totalt platina. Och jag kände för att vara cool i höst så det blev kallt och kort. I rött och långt känner jag mig ofta lite för gullig och jag vet inte om jag är så gullig egentligen?

I övrigt så ska jag äntligen få hit snickare imorgon som ska börja riva ner innertaket i vardagsrummet och se hur illa det är där under. Det där jädra vardagsrummet har ju bara STÅTT i kaos i en vecka nu och jag är såååå redo att det bara ska hända NÅNTING, vad som helst som gör att den här sabla renoveringen kommer framåt.

Annars så är jag mitt inne i lanseringsperiod nummer tre för Social Brand Lab och håller just nu på med en utmaning för dig som vill LEVLA upp ditt inflytande i sociala medier (japp, LEVLA för jag är down with the kids). Är du sugen på att haka på så är det inte alls för sent, spana in utmaningen här!

Så mer eller mindre fullt ös på jobbet och kaos på hemmfronten men jag har snyggt hår i alla fall?

Hej svejs!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier