Have yourself a merry little Christmas

Foto 2018-12-24 14 22 41

GOD JUL!

Jag hoppas att du haft en fin julafton med familj och vänner (eller på något annat sätt, så länge du är nöjd!), själv har jag firat traditionsenligt hemma hos mamma med familjen och tagit det väldigt lugnt. Ungefär så här har det sett ut!

Foto 2018-12-24 11 12 03

Jag kom till mamma redan igår, vi hade uppesittarkväll med sällskapsspel och imorse när jag klev upp hade mamma lagat tomtegröt som intogs tillsammans med skinkmackan. Så gott!

Och så kommer de enorma silverskedarna fram på jul också, de som är så stora att de knappt får plats i munnen? Då känner jag mig som en liten person igen, lite mysigt.

Foto 2018-12-24 14 54 46

Jag har räknat till minst 11 sådana här tomtar-med-mössan-över-ögonen i mammas vardagsrum och jag förstår henne, de är ju toksöta! Den här är en av mina favoriter för mössan känns fjäll.

Foto 2018-12-24 14 52 41

Vi åt tidigare än vanligt i år eftersom Anna och hennes kille skulle vidare till hans familj på kvällen. Missade Kalle och hela den grejen men fick det här finfina julbordet istället. Åh vad jag älskar julmat! Och kandelabrar. Så bra att di två går så bra ihop!

Foto 2018-12-24 14 57 20

Hela gänget på plats! Sedan förra året har vi förlorat en deltagare (Annas pappa) men två nya har tillkommit (Annas pojkvän och Rogers flickvän) så det var härligt trångt runt bordet. The more the merrier!

Foto 2018-12-24 14 57 25

Leia satt ungefär så här hela middagen. Fast mest under bordet vid mormors plats, mormor är hennes bästa mål med sitt tiggande, går hem varje gång. Slank ner både julskinka, kalvsylta och en och annan köttbulle där!

Min älskade lilla pälsboll. Usch så onöjd hon var med sin juldräkt men SÅ SÖT. Så det var värt lite onda ögat. Den åkte dock av efter cirka 7 starka minuter.

Foto 2018-12-24 15 47 14

Jag gjorde flätor! Både min egen och Annas. Annas är ju då en aning tjusigare pga, well, jag kunde se något när jag gjorde den? Jag frågade på Instagram Stories vem de trodde hade gjort dem och 60% svarade Anna? Inklusive några av mina bästa vänner?? En aning kränkt av detta.

Vi hade kommit överens om att inte ha några julklappar men Roger och Tanja hade hittat den perfekta muggen till mig i Sollefteå så den fick jag. Älskar den?! Samt whiskey som jag hade beställt när de var utomlands, haha! Och så vann jag 120 spänn på triss (totalt på två lotter), ändå en winning julafton!

Mål för entreprenören och lifvet 2019

Jag vet att du är mitt uppe i julstöket just nu men jag tänkte ändå börja lite smått med att blicka framåt, en sisådär åtta dagar, till det helt nya året. Det tomma bladet, den oskrivna historien.

Jag är faktiskt riktigt pepp på 2019! Jag har så många roliga saker i pipeline och för första gången känns mina planer också rätt stabila, inte galet högtflygande utan genomtänkta och realistiska.

Men missförstå mig inte, jag är så klart ändå livrädd. Men det är väl lite där man ska bo som entreprenör, mellan hopp och förtvivlan, haha! Äsch, nu tycker jag vi kastar oss in i mina mål för 2019!

Mål för entreprenören 2019

1 | Få minst 100 deltagare i min utbildning Social Brand Lab under 2019. Det är ett rätt högt mål men inte omöjligt. Jag var väldigt nära att fega här och skriva min ”okej”-siffra men nu tar jag i. Om jag får 100 deltagare blir jag skitnöjd. (Psst, lanseras i januari, signa upp på mitt nyhetsbrev här ovanför för mer information!)

2 | Kunna anlita Jackie på halvtid till sommaren. Jag har ju haft Jackie som VA (virtual assistant) några timmar i veckan de senaste veckorna och herreGUD vilken skillnad det är på hur mycket som blir gjort. Jag inser verkligen på riktigt nu att om man ska växa måste man ha ett team och det har blivit så himla tydligt även om det är på en pytteliten nivå. Tänk vad vi kan göra om vi verkligen kör all in?!

3 | Köpa en ny dator. Detta kan verka som en pyttegrej men för mig som använder med min Macbook Air från 2013 till ALLT – inklusive klippa film – skulle detta vara en rejäl upgrade. En iMac ligger högst upp på önskelistan (dreglar mentalt).

4 | Bli bättre på min ekonomi. Det har liksom blivit någon slags självuppfylld profetia, det här med att jag är dålig på ekonomi. Så 2019 tänker jag anlita en redovisningsbyrå, få koll på min ekonomi och faktiskt planera därefter. 2020 ska jag inte ha slutskatts- eller momsångest!

5 | Sälja. Herregud vad detta är stigmatiserat hos mig. Att sälja, att få fram vad jag faktiskt har att erbjuda och paketera det så att folk kan köpa det. Det är så rackarns läskigt. Och man vill ju inte vara ”påträngande”. Men vet du – jag har kunskap som är värdefull och som faktiskt kan hjälpa människor och det kan jag ta betalt för! (Den lilla mini-ranten var mer för mig än för dig. Helt svettig nu.)

Mål för #Lifvet 2019

1 | Bli gravid. Åh herregud så läskigt att skriva. Men åh vad jag längtar. Vägen dit kommer bli en kamp men det ska fan hända. Jag ska bli mamma innan/när jag är 40. Och hör sen.

2 | Behandla min kropp med kärlek. Ge den vad den mår bra av. Näring, träning, kärlek, klapp och kel. Och lite choklad då och då. Jag måste komma ihåg att alla jag gör, gör jag av kärlek. Påminn mig ibland, är du snäll?

3 | Säga upp min lägenhet i Stockholm och köpa mig ett eget litet hus på landet. Jag blir kvar i Övik. Jag visste väl egentligen det redan när jag flyttade men nu behöver jag inte fallskärmen längre. Jag behöver ett litet, gulligt hus med en gärdsgård och utsikt över berg. Och gärna en sjö.

Jag tänkte vi skulle prata lite mer mål längre fram och även, hur vi bör se tillbaka på året som gått för att ta lärdom, men nu tycker jag att vi alla tar lite ledigt och njuter av julen tillsammans.

Kram!

Mål för 2019

Just detta med att sätta mål pratar jag och Alexandra om i avsnitt 75 av ”Vad fan håller jag på med?!”.

Gravid vecka för vecka – Avsnitt 6

Hej helgen och välkommen till min sjätte avsnitt av Gravid vecka för vecka!

Det är inte jag som väljer tumnageln för mina avsnitt, det är ju tydligt, haha! Det är min producent på United Screens som har hand om kanalen som tar det beslutet. Jag får så klart välja själv om jag vill men jag har liksom avsagt mig det beslutet då de vet bättre om vad som funkar.

Anyway, den här veckan har varit väldigt jobbig. Jag fick besked från Danmark om att de vill att jag går ner i vikt så nu över jul och nyår måste jag lägga upp en plan för vad jag ska göra härnäst.

När man upptäcker att man intervjuat en kändis.

Fem år efter att jag och Ryan Coogler satt på ett hotellrum i Stockholm och pratade om hans regidebut ”Last Stop Fruitvale Station” (SÅ bra film!) hittar jag ljudfilen på min dator. Jag blir lite nostalgisk (intervjun är ju riktigt bra!) och tänker att jag ska kolla vad denna Ryan Coogler har för sig nuförtiden. Har det blivit något av honom?

Jodå. Han har regisserat en liten film som heter ”Black Panther”.

😳😳😳

Så jag får feeling, klipper ihop de halvruffiga ljudanteckningarna och laddar upp som ett avsnitt av min väääldigt sporadiska podcast ”Kreatörerna” (det första avsnittet var med bland annat Hedda Stiernstedt från ”Vår tid är nu”).

Så varsågod. En fem år gammal intervju med Ryan Coogler där vi pratar om mina tatueringar, vädret i San Francisco, människovärde och vilken fin person Michael B. Jordan är.

Vlogg: Åker på turné och träffar min pappa

I slutet av oktober åkte jag på föreläsningsturné i Södra Sverige, fyra städer på under en vecka! Det var svettigt och stressigt och skitkul och jag hann också träffa och hänga med några vänner, mingla lite och även träffa min pappa som jag inte träffat på ca fem år.

Japp, det var en intensiv vecka med mycket intryck och jag delar med mig kring hur den kändes, inte bara hur den såg ut.

Om du gillar mina vloggar, tryck gärna på hjärtat här nere! 🌟 

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier