Bokrelease för Sandra och ”Mellan oss”

Hej bloggen! Nu är det fredag och jag har äntligen fått en stund över att sätta mig ner och blogga. Jösses vad de här Stockholmsdagarna har varit intensiva! Men det blir ju så. Maxamaxamaxa i fyra dagar och sedan sova i tre dygn när jag kommer hem.

Men i alla fall! Det har varit några superfina dagar och jag har fått krama på massa av mina favoritpersoner. Det började direkt i tisdags, när jag kom med tåget på eftermiddagen.

2019-08-20 17.42.00

Jag åkte hem till Sanna på Lilla Essingen och Stockholm välkomnade mig med en regnbåge över Södermalm. Fint välkomnande ändå!

2019-08-20 18.17.50

Jag och Sanna tog bussen över broarna till Zinkensdamm och Häktet för där hade Sandra Beijer releasefest för sin tredje roman ”Mellan Oss”!

2019-08-20 18.22.26

Temat var rosa och boken var också jätterosa. Så himla fin. Älskar också att den är samma format och lite samma stil som Sandras förra bok, ”Allt som blir kvar”.

2019-08-20 18.41.02

Sandra var själv väldigt rosa och som alltid gullig som en knapp. Och jag var, som alltid kring Sandra, en babblande och fangirlande idiot. Jag kommer nog aldrig komma över det. Men jag hade också rosa på mig så kom nog undan med det.

2019-08-20 18.41.20

Här skrattade vi åt att Sandra nog är den enda över 30 som kan komma undan med att göra peacetecknet på alla bilder.

2019-08-20 18.41.13

Jag är liksom bara inte lika cool.

2019-08-20 18.48.43

Och så kom andra favoriter till kalaset, som Heja-Internet-Jocke (som här står med ryggen mot kameran).

2019-08-20 19.00.06

Och Sofie och Ida från Ångestpodden! Gud vad jag gillar de här tjejerna. Så kloka och fina och varma.

2019-08-20 19.12.27

2019-08-20 18.31.46

2019-08-20 18.35.01

Tack för att jag fick komma och fira din bokbebis med dig Sandra! Jag är SÅ pepp på att läsa den.

Boken kommer ut imorgon och du kan köpa den här (annonslänk)!

Mot Stockholm!

Det är tisdag och jag sitter på ett tåg mot huvudstaden. Jag hade noggrant bokat en specifik plats, första klass i tyst avdelning, längst bak i vagnen. På så vis får jag sitta så ostört som möjligt med min dator, få gratis frukost pga morgontåg samt åka framlänges och slippa åksjuka. Vattentät plan!

Tills SJ bestämde sig för att vända på tåget. Så nu åker jag baklänges, mår lite illa och fick springa längs med perrongen när jag skulle kliva på eftersom jag duktigt ställt mig på ”rätt” plats där min vagn skulle stanna men som då hamnade längst bak istället för längst fram. Den språngmarschen är ej en värdig morgonjogg kan jag meddela.

Men frukosten ingick i alla fall (ej på bild, gratis pyttemuffins är en annan fördel med första klass.)

Min jobbhöst har precis dragit igång och jag bokade medvetet in den här Stockholmsresan precis i början av terminen för att injicera lite kreativ energi i livet! Jag älskar min plats på landet och att bo i tystnaden men jag behöver det andra också. Det snabba och hetsiga och stora och yviga som storstaden erbjuder.

Jag ser fram emot fyra dagar med bokreleasefester (TRE stycken till antalet!), frukostmingel på Formex, spännande frukostmöten och middagar med vänner. Jag kommer vara bängtrött när jag kommer hem på lördag men det kommer det vara värt. Jag kommer ha den kreativa ryggsäcken full för uttag som räcker hela hösten!

Syns det att jag fyllde på mina ögonfransförlängningar igår? Älskar att vara osminkad och ändå se så jävla glam ut.

Vikten av att ha en mentor
(och hålla sig till den!)

Att se upp till och glädjas åt någons framgång utan avundsjuka har inte alltid varit lätt för mig. Man trillar gärna i fällan av  nedvärdera sig själv, sin kunskap och sin nivå för att den andra personen är så mycket ”bättre” på det där man inte kan  (vilket så klart är helt rimligt när man är nybörjare!).

Men det är ju faktiskt också steg ett i sin egen utveckling, att inte jämföra sig med andra utan bara se på sin egen utveckling. Och i den här processen har det varit otroligt viktigt för mig med förebilder. Mentorer. Personer som besitter kunskap som jag inte har, som jag beundrar och som får mig att vilja bli bättre på min grej.

Vad är det för skillnad mellan en förebild och en mentor?

Jag har nog större delen av mitt liv trott att en mentor är en person man känner, som man träffar med jämna mellanrum och får stöttning av. Lite som en coach? Men jag har insett att den definitionen var alldeles där snäv. För när jag ser tillbaka har jag haft flera mentorer i mitt yrkesliv. Vissa av dem har varit chefer, som Efva Attling. Efva är för alltid en av mina idoler i arbetslivet och var en fantastiskt fin och inspirerande ledare när jag jobbade hos henne för sisådär åtta år sedan.

Andra mentorer har varit goda vänner, som Sanna och Sara. Kära vänner som är smartare än en själv och ger en perspektiv i situationer som kräver någon som känner en på djupet. Som när man ska göra en stor förändring i sin karriär eller bara behöver någon som säger ”det kommer bli bra, lita på magkänslan”.

Många har också varit främlingar, personer jag aldrig träffat men som jag sett upp till under många år och inspirerats av i hur de driver sina företag, hur de hanterar sitt personliga varumärke eller hur de är som ledare.

Hur jag hittade Amy Porterfield

När jag började lyssna på Amy Porterfields podcast ”Online Marketing Made Easy” för några år sedan så var jag lika delar otroligt pepp över den här oändliga källan jag till inspiration som jag hittat, en källa som besatt kunskap jag själv saknade. Samtidigt var jag så himla rädd för prestationsångesten och den där lilla nedlåtande rösten som viskade ”men vem tror du att du är, HUR ska du klara av detta?” när jag hittade en helt ny väg i min karriär som jag ville försöka mig på.

Jag började nosa på det här med onlinekurser för många år sedan. Skapade en för Influencers of Sweden som var helt okej men ingenting speciellt. Jag var inte mogen, marknaden var inte där. När jag hittade Amy och började ta till mig hennes strategier om att bygga sin maillista (som jag skrivit om här) och sedan om att bygga onlinekurser, då förändrades min business helt och hållet.

Vikten av att inte tappa fokus

Men jag blev girig. Jag ville ha mer. Och mer och mer. Och började sluka allt på nätet om onlinekurser. Om utmaningar och webinars och dussintals andra strategier och alla sa att deras sätt var bäst. Och min hjärna höll på att explodera. Jag blev kluven och fick informationsoverload och till slut hade jag bara ångest över det här nya som hade gjort mig så pepp. Det blev liksom för mycket.

Så jag gick tillbaka till Amy. Hon som väckt mitt intresse från början. Hon vars sätt att lära ut är hands-on, strukturerat, lätt att ta till sig och lätt att implementera. Och jag har inte ångrat mig.

Det jag säger är att det är lätt att gapa efter mycket. Sluka all gratisinformation och sedan försöka sortera ut de bästa bitarna i sitt eget huvud. Och det blir KAOS. Overload av allt.

Och jag hade ju redan hittat en person jag litade på, varför söka efter fler? Jag tror verkligen på det. Hitta den som inspirerar, men som du också litar på. Och håll dig till den personen inom det område där du litar på dem. Följ deras steg och strategier och lita på att de kan sin skit.

Och jag litar på Amy.

Vem litar du på?

Video: House Tour – följ med på rundtur i mitt hus!

Efter att ha kämpat med att ladda upp den här videon i TVÅ DYGN (ja, mitt internet är värdelöst och ja, jag ska beställa fiber) kan jag ÄNTLIGEN ta med er in i mitt eget HUS här på landet utanför Örnsköldsvik!

Igår var det två veckor sedan jag flyttade in och det är KAOZ i huset. Men se det lite som en ”före”-bild. 😊

Min juli-hemester

Den här sommaren har bara sprungit förbi i ett huj. Jag har definitivt kommer in i semestermode och har nu stora problem att komma ur det igen. För första gången på många år har jag nästan helt lyckats koppla bort jobb och bara njuta av stunden, även om det så klart blev mycket annat med flytt och ett rätt aktivt privatliv som tog plats.

Det blev inga långa resor, bara några dagsutflykter till platser runt omkring. Det känns å ena sidan helt okej och jätteskönt att bara ha varit hemma men nästa år vill jag nog åtminstone iväg på ett äventyr, gärna precis i början av semestern. För att liksom manifestera att NU, nu är det sommar.

Men jag tänker att, innan vi tar oss an augusti med öppna armar, ska vi kika lite på hur min juli-hemester såg ut?

Foto 2019-07-04 11 26 06

Foto 2019-07-04 11 30 15

Foto 2019-07-06 14 06 38

Jag spenderade mycket tid här, vid sjön och i skogen. Det har varit tumult i själen och hjärtat i många månader nu och den här platsen har gett mig ro. Detta kommer jag sakna som attan med Kvaved. Mina stigar, min sjö. Min Leia tar jag dock med mig och upptäcker nya stigar.

Foto 2019-07-04 13 57 17

Lite då och då fick jag besök på gräsmattan i Kvaved och de dagarna var alltid lite bättre än alla andra.

Foto 2019-07-07 15 32 33

Foto 2019-07-07 14 41 36

Foto 2019-07-07 14 41 44

Jag och mamma åkte på en och annan (och femte) loppisrunda och ibland snubblade vi över en hembygdsgård där det bjöds nybryggt kaffe och smörgås. Älskart'.

Foto 2019-07-12 13 47 11

Foto 2019-07-22 20 03 55 (1)

Foto 2019-07-08 17 31 29

Och i Kvaved åt jag frukost i skuggan och hängde kläder i solen och åt solvarma jordgubbar direkt från landet.

Foto 2019-07-24 15 58 26

Foto 2019-07-24 15 58 54

En torsdag kom Sveriges Radio Västernorrland på besök på gräsmattan och vi pratade i direktsändning om min flytt hem, att jobba som influencer och mitt nya hus.

Jag blev lite impad (och lite besviken) över att den enda teknik som behövdes för att få ut oss i etern var en telefon, en app och någon slags kombinerad hörlurs/sändningspuff. Den stora parabolen fick inte vara med alls.

Vissa dagar med fina personer vid min sida var värda att skryta lite extra om.

Och helt plötsligt var det dags för min sista solnedgång innan jag skulle flytta och augusti tog över.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier