Välkommen till byn

Hej kompis!
Det har varit väldigt lugnt här på bloggen i veckan men med kombinationen cirka tusen ouppackade lådor, vänner och familj på besök och skitdåligt internet så har bloggen legat lite på hyllan.
Det har också varit min sista kompletta semestervecka så jag försökte att inte fastna vid datorn några längre stunder utan faktiskt fokusera på att komma i ordning något så när i huset. Det är fortfarande totalt kaos så klart men köket är nässsstan klart, sovrummet är beboeligt och kontoret är funktionsdugligt. Ändå bra veckoverke känner jag.

Så idag tänkte jag ta med dig på en liten promenad i mina nya kvarter här i Eldsmark!
Jag och Leia har nästan hela veckan tagit vår morgonpromenad ner hit, till älven som bara ligger en åker och en äng från mitt hus (det är min nya måttstock, ”åker” och ”äng”).

Där nere vid älven finns den här lilla stugan och en brygga som någon aldrig slängt i vattnet. Jag tycker det är utmärkt för då kan jag istället sitta på den och meditera, dricka kaffe eller bara njuta av lugnet.

Leia brukar kuta runt på ängen och sniffa i buskarna innan hon kommer och lägger sig bredvid mig.

Där nere ligger också min båt. MIN båt! Den hängde liksom med huset och här ligger den med nosen nedåt och ser lite ledsen ut. Den skulle behöva lite kärlek (vilken typ är oklart då jag aldrig ägt en båt och kan exakt noll om båtar) men jag tänker att det blir nästa års projekt.
På sin höjd tänkte jag försöka kasta i den i älven och se om den överhuvudtaget flyter. Det vore ju bra att veta innan man lägger massvis med energi på att fixa till den.

Där borta, precis under min högerarm, ligger mitt hus. Det ger mig små glädjeskutt i hjärtat när jag säger eller skriver det. Mitt hus.

Inatt slog bonden alla tre åkrar runt mitt hus. Klockan sju en söndagsmorgon. Det är tydligen så man gör. ”Det måste in innan regnet” skrev någon på DM som svar på min IG Story. Jahapp.
Luktade gott gjorde det i alla fall. Skördat korn.

Vi har inte riktigt hittat varandra än, jag och huset. Men jag tänker att vår relation kommer pågå länge så jag får ge det lite tid. Låta huset berätta för mig om sig självt lite i taget. Och under tiden bara klappa på det och göra det fint.
Det blir nog bra.

Känslan av att alla möjligheter ligger för mina fötter är just nu lika delar fantastisk och ångest. Men i grunden är hjärtat lyckligt.
Alla bilder på mig tagna av Malin Tegnhammar.




























Senaste kommentarer