Dimmig fredag
Kära dagbok,
Jag satt och klippte vlogg till klockan ett inatt och klockan fyra stod Leia bredvid sängen och gav ifrån sig ett ljudligt HMMMMM. Ljudet översätts till ”hallå matte toakris” och då är det bäst att lyssna (vanligtvis är hon den som sover så länge hon får).
Sedan dess har vi varit ute varannan timme och besudlat omgivningarna med vad jag anar är rester av surströmmingsrens hon grävt fram i trädgården. Jag är en aning trött.

Jag har känt mig lite ensam idag. Dimman har legat grå över Kvaved och jag har nästan saknat Stockholm och AW-livet lite. Men bara lite. För jag vet ju att det inte är min kopp te egentligen. Så jag ringde ca alla jag kände och ingen svarade och när folk sedan ringde upp så kände jag mig helt asocial. Kul tjej liksom.
Jag skaffade lånekort på biblioteket i veckan. Grundanledningen var att jag fått nys om att man nu kan låna ljudböcker via en app samt streama film, men när jag väl befann mig på bibblan spenderade jag säkert en halvtimme med att gå längs hyllorna och dra fingrarna längsmed bokryggarna. Doften av gamla, tummade böcker är så välbekant och hemma på något vis.
Jag hittade min egen bok under ”IT” (det var nytt, den brukar hittas under samhälle eller ekonomi) och gick därifrån med fyra böcker. Nu ska jag bara komma ihåg att lämna tillbaka dem, i mitt tidigare liv bestod en stor del av mina utgifter av förseningsavgifter.
Fredagsmyset består ikväll av stuvade makaroner och korv samt folköl och Idol. Vad gör du?







Senaste kommentarer