Första kyssen och en månad i Rom?


Reklamsamarbete med EF


Jag var nyss fyllda 15 när en pojke kysste mig första gången. Jag hade sneda tänder (min tandställning kom på plats ett halvår senare) och hade nog knappt upptäckt konceptet behå (eller deodorant?). Jag hade permanent på utväxt, snedlugg och för stora jeans. Jag var ett barn och resan till Ramsgate i sydöstra England var mitt första steg in i vuxenlivet.

La Linda 14,5 år

Det är mer än 20 år sedan och jag minns det som igår. Han hette Tristan (eller var det Terry? Jag kanske inte minns det som igår ändå…), hade blonda lockar och var huvudet längre än jag. Och en kväll på väg hem från arkadhallen kysste han mig. Jag stod på tå och hade ingen aning om vad jag skulle göra med tungan.

Att åka på den där språkresan gjorde att min självkänsla växte säkert minst en halvmeter. Inte bara den där kyssen utan det faktum att jag åkte till ett annat land i tre veckor med en kompis utan mamma. Visst, vi bodde hos en värdfamilj som gav oss räkchips i lunchlådan och hade engelskalektioner (som jag inte minns jättemycket ifrån) varje dag men jag minns att jag främst kände mig stolt över att få  möjligheten att ta ansvar och vara vuxen i ett par veckor.

När EF kontaktade mig och frågade om jag ville samarbeta med dem så tänkte jag först ”men är jag inte lite gammal för språkresor?”. Men vet du vad? Det är jag faktiskt inte! EF har nämligen både språkresor och kurser för oss vuxna personer och företagsledare och även praktikprogram för de som studerar på universitet.

Kaffe och croissanter i Italien?

Efter min resa till Italien förra året är jag ruggigt sugen på att lära mig italienska, så här på ålderns höst (moahaha..) men jag måste erkänna att jag blev lite sugen på att gå wild and crazy när jag insåg att EF, förutom de klassiska tyska, spanska, engelska, franska och italienska, även erbjuder kurser i kinesiska och japanska?! Eller varför inte perfektera den amerikanska accenten i Seattle, Chicago eller Honolulu?

Eller plugga engelska på en sten i Central Park?

De flesta av EF's kurser är CSN-berättigade och även om det finns möjlighet att bo hos värdfamilj så uppgraderar jag mig nog till Campus this time around. Åh, jag som aldrig pluggat på universitet blir lite pirrig av känslan att ha ett campus! Shit, det kanske inte är för sent för även mig att få min uni-upplevelse?

Vad säger ni, ska vi köra Rom en månad eller två till hösten?

Hallå vecka tolv!

God måndag kväll!

Sista kvällen i Övik för den här gången och jag sitter och bloggar i sängen medan mamma sussar på andra sidan rummet. Det har varit effektiva och känslosamma dagar här i Övik. Jag har hunnit träffa vänner och potentiella samarbetspartners och även fått en dos snölek och skog så jag är nöjd!

Måndag – Veckan inleddes på ett lite ovanligt vis – jag var nämligen iväg och tittade på ett hus! Japp! You heard it. Jag har ju hintat att jag ska flytta tillbaka till Övik och jag kommer garanterat att skriva ett eget inlägg om det men att jag spontant skulle kika på ett hus var kanske lite oväntat. Efter det så var det ett möte med en lokal byrå och födelsedagskalas hos en vän. Och sedan middag med familjen ikväll därför att…

Tisdag – ..på tisdag morgon åker jag tillbaka till Stockholm igen! Jag har massor med jobb att ta ikapp under resan eftersom det sällan blir så mycket jobbat när man är hemma i Övik. Så jobba jobba jobba och packa om!

Onsdag – För på onsdag åker jag till Göteborg! Och innan dess ska jag avklara ett ekonomimöte med InoS och så ska jag ju hålla mitt eget första webinar! Är lite nervös men mycket pepp för det!

Torsdag – På torsdag blir det heldag med Medieakademin som jag sitter i styrelsen för. Vi ska nämligen presentera Förtroendebarometern 2018, en lista över hur svenskarnas förtroende ser ut för samhällsinstitutioner, medier, politiska partier och företag. Sedan blir det årsmöte och middag med hela gänget samt inbjudna gäster. Ska bli superkul!

Fredag – På fredag tar jag sikte på Stockholm igen och sedan blir det en helg av contentskapande och strategijobb!

Vad ska du hitta på i veckan?

73. Anna María Larsson/Dnilva

Anna María Larsson har bloggat iöver 10 år men du kanske känner igen henne från TV-programmet Superskaparna där hon kom på andra plats våren 2017. Anna María har länge varit en framstående profil inom DIY-kretsar och tog efter Superskaparna ett ännu tydligare grepp om sin position inom nischen.

Vi pratar om att nyttja en möjlighet som traditionell TV-exponering faktiskt innebär, om att våga lämna sitt jobb för att satsa och vad hände när hon blev trött på att faktiskt inte ta plats?

Support till showen http://supporter.acast.com/weareinfluencers.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Att känna sig värd – och författarträff i Umeå

På tal om att livet går för fort – den här veckan har verkligen gått för fort. Jag är uppe i Övik och varje dag har varit fullt ös. Jag har haft möten med potentiella samarbetspartners, haft möte med ny redaktör för InoS site och firat min morbror som fyllt år. När man är hemma med familjen blir det helt enkelt inte lika mycket tid framför datorn och jag hoppas det känns okej med dig också.

Men nu ska jag berätta om vad jag gjorde i onsdags!

I onsdags var jag alltså inbjuden på mitt första författarbesök. Det var under Bokveckan i Umeå och det var alltså första gången som jag blev inbjuden att prata helt baserat och kring min bok. Stort!

Vi höll till på kulturhuset Väven och det var ungefär 30 personer som hade kommit för att lyssna på mig och Kristina som intervjuade mig. Och vet ni – de här personerna hade alltså betalat för att se mig prata. De hade pungat ut en hundring per skalle för bara mig. Ingen annan, ingen konferens, inga fler talare. Bara mig.

Det gör mig så otroligt tacksam och ödmjuk och ger mig samtidigt en så otrolig pepp! Folk vill alltså betala för att lyssna på mig! Det ger så många tankar och öppnar så många dörrar. Whee!

Extra roligt att Zanna, som driver sajten Sisters in Law och vars styrelse jag suttit i, kom och lyssnade!

Stort tack till alla ni som kom och lyssnade och till Bokveckan som bjöd in mig!

Livet går för fort

Känner du ibland att livet springer ifrån dig? Att allt går så jädra fort samtidigt som ingenting händer?

Jag är så beslutstrött samtidigt som en miljon vägskäl breder ut sig framför mig. Vilket beslut är rätt?

Vilken väg ska jag gå med mitt företag? Kommer jag någonsin hitta någon att dela mitt liv med och hur ska det isåfall gå till? Ska jag bara skita i det och skaffa barn själv? Ska jag ta steget och flytta hem till Övik eller är det ett osmart val rent karriärmässigt?

Ja du ser ju, det är ju inte ”vad ska jag äta till middag”-funderingarna och detta är vad som snurrar i mitt huvud hela tiden these days.

Ibland får jag panik över att jag nästan är 40 och vissa av dessa beslut måste jag liksom ta nu. Jag har ingen betänketid kvar. Det känns som att jag ligger efter i livet. Nästan alla mina vänner är yngre än jag och visst, fem år är ingen evighet men när det kommer till beslut om sådana saker som att skaffa barn så är det en livstid.

Ibland önskar man att man kunde reklamera några år och få tillbaka dem igen.

 

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier